Werkt dat zo sowieso niet. Groepsverband, het begint met een verkeersbord en uit eindelijk slopen ze bushokken.
Dat was 20 jaar geleden ook al zo zonder internet. Er wordt niet meer gesloopt, zelfs minder. Ik denk dat het internet daar weinig aan toevoegd
Maar meer en meer, dan lust ik er nog wel een paar jongens.
Die ratelbanden, die worden als maar langer en langer. En ook de hoeveelheid, de één had 20 lawinepijlen nu hebben ze er 100. En dat zijn ook zogenaamde "vuurwerkfreaks"
Maar wat ik niet begrijp van jullie is.
We zijn allemaal uitschot, scum, tuig, schorem. 90% van VWC is illegaal bezig, heel VWC is eigenlijk gewoon 1 illegale bende. Net zoiets als de Hells Angels. Iedereen weet dat ze illegale dingen doen maar niemand durft ze echt aan te pakken. OM probeert het wel maar het lukt niet. Iedereen weet dat bijna alle leden hier illegaal vuurwerk heeft of afsteekt.
Dan gaan jullie hier schijnheilig doen over dingen die niet mogen en vuurwerk een slechte naam geeft. Nou heren, vuurwerk heeft al een slechte naam. Je kunt met jullie vuurwerk complete huizen mee opblazen(aldus het OM) en dan gaan jullie zitten verkondigen dat het niet zo is. Wie wordt er nu eerder gelooft een goed gerespecteerd politieman. Of een los geslagen jonger die vuurwerk wil afsteken.
Ik distancieer me wel van vandalisme. Maar ik ga niet hard roepen dat het slecht is en vuurwerk een slechte naam geeft. Ik zet me zelf daarmee op een kwetsbare positie. Want ik wil hoe dan ook nog steeds nitraten, vlinders en Cobra 6 afsteken.
De hoge heren zeggen: O jullie zijn het met ons eens? Mooi, dan gaan we met oudjaar op 1 punt afstkenen door een profesionele afsteker. Dan hebben jullie nog steeds vuurwerk, we komen jullie tegemoed.
Vuurwerk zelf afsteken is een hele andere ervaring dan als je staat te kijken. Het is juist de charme van het vuurwerk dat je er een beetje lolligheid mee kan trappen. Romeinse kaars gevechten, heksenkringen, doorlont projecten en je hebt mensen die hebben extreme vormen zoals ik. Slopen en anderen gaan nog verder slopen van andere mensen, zie het als sex. Ieder heeft zijn eigen kick eruit. En nee hoor, ik doe niet aan SM
En wat men wilt, men wilt vuurwerk toch sowieso uitbannen ga eens nuchter bekijken:
-Het is mileu verontreinigend
-enorm kabaal
-ongelukken door onkunde
-veel afval
-mensen zijn bang voor vuurwerk
-en sommige mensen moeten aan het zuurstof omdat er teveel stoffen van het vuurwerk in de lucht hangen waardoor ze minder goed kunnen ademen. De zwakke mensen hebben het al moeilijk en dan gaan wij nog eens een potje voor de deur afsteken
-waarom? Omdat het traditie is, ja en? Dus? Voegt het toe aan de samenleving nee. Totaal overbodig, een auto bijvoorbeeld heb je echt nodig om op je werk te komen. Daar worden spullen mee vervoerd jouw brood bijvoorbeeld.
Zo denkt een gemiddeld mens over vuurwerk, de bekommeren zich niet om traditie en of het leuk is. Dat slopen is slechts factor 6. Een onderdeel ervan. Al zouden we met ze alle dit oudjaar niet slopen. En ik hoop van harte dat niemand het doet dit jaar dan, dan zal je zien dat er nog steeds negatieve dingen in de krant staan. Het zij ongelukken, het zij zoveel ton afval dat het opleverd, het zij dat er zoveel kilogram dixostifnyggleen ofzo de lucht ingaat.
Kortom, vuurwerk praat je niet schoon. Want het is het simpelweg niet. Jammer dat jullie die feiten niet onder ogen willen komen.
Neemt niet weg en dat wil ik duidelijk stellen: IK BEN TEGEN VANDALISME!
Alleen ik ben heel kritisch
bij deze nog één video die ik vorig jaar gemaakt had:
(die vuilnisbak is wel en regelrachte hit)