Youtube aanpakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een aantal mensen op het forum weten dat al het spul wat hij sloopt met vuurwerk van hemzelf is, maar de meeste mensen die zijn filmpjes zien niet.
en juist voor die mensen schept het gewoon een verkeerd beeld van het gebruik van vuurwerk!

Best moeilijk om je eens in te leven in een andermans zijn beleving.
er word niet voor niets zoveel de kliklijn gebeld!

maarja kritiek word al snel geblèr of gejank genoemd op het forum.
doe er maar mee wat je zelf wil, als het zo doorgaat is het allemaal snel afgelopen, jammer dat sommigen van jullie daar totaal schijt aan hebben of dat niet inzien.

Een aantal mensen op het forum weten dat al het spul wat hij sloopt met vuurwerk van hemzelf is, maar de meeste mensen die zijn filmpjes zien niet.
en juist voor die mensen schept het gewoon een verkeerd beeld van het gebruik van vuurwerk!

Best moeilijk om je eens in te leven in een andermans zijn beleving.
er word niet voor niets zoveel de kliklijn gebeld!

maarja kritiek word al snel geblèr of gejank genoemd op het forum.
doe er maar mee wat je zelf wil, als het zo doorgaat is het allemaal snel afgelopen, jammer dat sommigen van jullie daar totaal schijt aan hebben of dat niet inzien.

nou, ik weet niet hoor, maar als jij een koelkast op een verlaten veld ziet staan, kan jij er wel vanuit gaan dat dit geen gesloop van andermans zaken is.

ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje frustrerend vind dat je komt met 'jammer dat sommigen van jullie daar totaal schijt aan hebben of dat niet inzien', want jij ziet de kern van het probleem niet. de staat geeft er geen mallemoer om dat jij je eigen koelkast sloopt met vuurwerk. zij geven erom dat er miljoenen euro's gaan naar het vervangen van prullenbakken, bushokjes en verkeersborden gaat. dát is het probleem, en dan moet je niet iemand persoonlijk aan gaan vallen dat het een 'sloper' is, want het is zijn eigendom, daar kan hij mee doen wat hij wilt.

Vuurwerk is niet bedoeld om een (eigen) koelkast mee te slopen.
en daarbij verlaten veld, er kunnen ook projectielen van de koelkast afschieten
10tallen meters ver ( ja al eens meegemaakt en gezien met andere spullen )

gewoon het vuurwerk gebruiken waarvoor het bedoeld is!
en dan is het soms al gevaarlijk genoeg met die veel te zware knallers, shells en noem maar op.

Laatst bewerkt:
Vuurwerk is niet bedoeld om een (eigen) koelkast mee te slopen.
en daarbij verlaten veld, er kunnen ook projectielen van de koelkast afschieten
10tallen meters ver ( ja al eens meegemaakt en gezien met andere spullen )

en weer faal je om de kern van het verhaal te snappen. dat het niet bedoelt is om koelkasten op te blazen oké, maar daarom wordt vuurwerk niet verboden! daarbij, rotjes zijn ook niet bedoelt om in een kring gelegd te worden zodat ze allemaal afgaan. het is ook niet de bedoeling dat er een voetzoekertje wordt gemaakt van een fluitpijltje, en een romeinse kaars hoort in de grond gezet te worden, niet in je hand. ga me nou niet vertellen dat je nog nooit iets van de bovenstaande dingen hebt gedaan.

Maar goed, dat geeft niet, daar gaan ze vuurwerk echt niet om verbieden, maar zodra jij spullen gaat vernielen van een ander gaat de staat zich ermee bemoeien. en die stoppen echt niet tot ze uiteindelijk geen andere keus hebben dan het vuurwerk te verbieden of nog meer aan banden leggen. het is dus niet een kwestie van óf, maar wanneer (als de huidige sloopcultuur aanhoudt).

nogmaals, dat vuurwerk niet bedoelt is om je eigen zaken mee naar de bliksem te helpen oké. maar als jij dit doet zonder gevaar voor anderen is er geen haan die er naar kraait.

het is lastig voor lünig om een normaal gesprek te voeren

nee totaal niet! ik kan er gewoon niet tegen als mensen beschuldigd worden van slopen, terwijl dit niet terecht is. zeker niet binnen een forum van liefhebbers. ik vind het nogal een harde beschuldiging.

[edit] gefeliciteerd met je 4de bericht, echt een nuttige toevoeging!

nee totaal niet! ik kan er gewoon niet tegen als mensen beschuldigd worden van slopen, terwijl dit niet terecht is. zeker niet binnen een forum van liefhebbers. ik vind het nogal een harde beschuldiging.

[edit] gefeliciteerd met je 4de bericht, echt een nuttige toevoeging!

Niet om het een of ander Lunig, maar Pyroplop heeft wel een beetje gelijk hoor.

Niet om het een of ander Lunig, maar Pyroplop heeft wel een beetje gelijk hoor.

ok, ander voorbeeld. in nederland is het toegestaan om met een luchtdruk wapen te schieten op eigen terein, mits het wapen niet gelijkend is aan een bestaand vuurwapen. als ik nou een tv verniel met een luchtbuks, dan is dat toch mijn zaak? en dan worden toch niet alle luchtdruk wapens verboden? of krijgen luchtdruk wapens een slecht imago?

het is wat anders als ik de deuken in vuilnisbakken, verkeersborden en auto's ga schieten.

ik weet niet, ik vind dat we niet té erg moeten gaan mieren neuken. gewoon met je poten van andermans spullen afblijven. wat jij doet met je eigen spullen moet je zelf weten, zolang het geen gevaar oplevert voor je medemens.

het is lastig voor lünig om een normaal gesprek te voeren

Waarom dat nu weer? Die jongen heeft gewoon gelijk. Pyroplop haalt nu 2 dingen door de war:

Vernieling waar dit topic over gaat.

Of

Hoe moet je vuurwerk gebruiken.

En het gaat hier over vernieling:

Vernieling: Het slopen van ANDERMANS spullen.

Slopen van spullen heb je gewoon een hele grote groep die het leuk vinden. Een minder grote groep vind het niet leuk en bestaat vooral uit de doorgewinterde vuurwerkfreaks.

Kijk als je dan echt zo'n vuurwerkfan bent dan zou je ook geen illegaal vuurwerk moeten afsteken. NIET IN DE HAND HOUDEN ;) op de grond leggen en aansteken. Geen romeinsekaarsen gevechten houden enz enz.

Niet doorlonten, geen mascaleta's maken. enz enz. Want het mag allemaal niet bij wet. Doorlonten is net zo illegaal als een shell afsteken. En die is weer net zo illegaal als nitraat afsteken of zelfs een strijker.

Ik zal het nog leuker maken, als je precies dezelfde pot koopt als in belgie dan in Nederland praat je al over illegaal vuurwerk. Terwijl het gewoon hetzelfde is!

De "anti-slopers" meten nogal met dubbele maatstaven. Maar in vuurwerkland lopen sowieso als dat er aan gaat best heel veel hypocrieten rond, net als in de rest van Nederland. Maar daar heb ik het vorig jaar al heel uitgebreid over gehad.

Er is niets mis met slopen van je eigen spullen. Doormiddel van vuurwerk, stenen of anders. Ik zet niemand aan tot slopen van spullen. IEDEREEN IS VERANTWOORDLIJKE VOOR HUN EIGEN DADEN. Als ik op youtube in de sloot spring, zullen dan allerlei kinderen het me dan ook na doen? Dan zeg je toch ook niet dat ik mensen aanzet :bonk:

edit: Lünig je bent goed bezig ;) Maar wij snappen elkaar tenminste. Het is best lastig hoor als je een hoog IQ hebt dan wordt je vaak niet begrepen :D :P :) :O

Laatst bewerkt:
het is jou zaak ja.. maar moet je het dan perse filmen en op het internet kwakken? om zodoende een slecht voorbeeld aan andere te geven? Die dan vervolgens misschien op een slechter idee komen?

het is jou zaak ja.. maar moet je het dan perse filmen en op het internet kwakken? om zodoende een slecht voorbeeld aan andere te geven? Die dan vervolgens misschien op een slechter idee komen?

ik kijk graag naar zijn filmpjes, maar ik ga zelf niet slopen. ik vind niet dat de filmpjes aanzetten tot het slopen van andermans spullen, in tegenstelling tot het filmpje uit de begin post.

Als ik op youtube in de sloot spring, zullen dan allerlei kinderen het me dan ook na doen?
Helaas is dat dus wel waar...
Voorbeelden genoeg: happy slapping, croftybommen, mentos in de cola, kas rookbommen, etc etc. Er zijn blijkbaar kids die overal een voorbeeld aan nemen, hoe goed of slecht het ook bedoeld is. Maar helemaal mee eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen doen en laten, en van andermans spullen heb je ter alle tijden af te blijven.

ik kijk graag naar zijn filmpjes, maar ik ga zelf niet slopen. ik vind niet dat de filmpjes aanzetten tot het slopen van andermans spullen, in tegenstelling tot het filmpje uit de begin post.

Dat is dus wel degelijk het geval.. Als pietje dit doet.. wil Jantje er overheen door nog iets groters of brutalers te doen.. Nogmaal slecht voorbeeld doet slecht volgen in dit geval.. Want wat is nou leuker om stoerder gevonden te worden dan je voorganger die net niét even verder ging.

Helaas is dat dus wel waar...
Voorbeelden genoeg: happy slapping, croftybommen, mentos in de cola, kas rookbommen, etc etc. Er zijn blijkbaar kids die overal een voorbeeld aan nemen, hoe goed of slecht het ook bedoeld is. Maar helemaal mee eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen doen en laten, en van andermans spullen heb je ter alle tijden af te blijven.

ja, maar als ik upload dat ik mijn oude computer opblaas, en iemand doet het me na maakt dat toch niet uit?!

als ik een verkeersbord verniel en ze gaan dat na doen is het een ander verhaal.

maar goed, ik denk dat we misschien wel te laat zijn met het offline halen van youtube filmpjes. iedereen is ervan op de hoogte dat een nitraat een verkeersbord vernield, en een lawinepijl gehakt maakt van een prullebak. nu de jeugd dit eenmaal weet zal het lastig zijn ze hier weer vanaf te krijgen

maar goed, ik denk dat we misschien wel te laat zijn met het offline halen van youtube filmpjes. iedereen is ervan op de hoogte dat een nitraat een verkeersbord vernield, en een lawinepijl gehakt maakt van een prullebak. nu de jeugd dit eenmaal weet zal het lastig zijn ze hier weer vanaf te krijgen
Dat klopt, het heeft nu weinig zin meer.
Maar het is overigens niet alleen Youtube (en dat soort sites) die hier schuldig aan is, het is ook gewoon een algehele sociaal-maatschappelijke tendens dat men niet normaal met bepaalde dingen kan omgaan en niet van andermans spullen (of zelfs de persoon zelf) kan afblijven. Ik durf het bijna niet te zeggen, maar daar komt ie dan toch: Normen & Waarden! Ze lijken ver te zoeken tegenwoordig... mede daarom denk ik dat het weinig zin heeft die filmpjes van Youtube te verwijderen, tuig blijft tuig. Je zal hooguit enkele meelopers kunnen behoeden voor het maken die fouten.

Werkt dat zo sowieso niet. Groepsverband, het begint met een verkeersbord en uit eindelijk slopen ze bushokken.

Dat was 20 jaar geleden ook al zo zonder internet. Er wordt niet meer gesloopt, zelfs minder. Ik denk dat het internet daar weinig aan toevoegd

Maar meer en meer, dan lust ik er nog wel een paar jongens.

Die ratelbanden, die worden als maar langer en langer. En ook de hoeveelheid, de één had 20 lawinepijlen nu hebben ze er 100. En dat zijn ook zogenaamde "vuurwerkfreaks"

Maar wat ik niet begrijp van jullie is.

We zijn allemaal uitschot, scum, tuig, schorem. 90% van VWC is illegaal bezig, heel VWC is eigenlijk gewoon 1 illegale bende. Net zoiets als de Hells Angels. Iedereen weet dat ze illegale dingen doen maar niemand durft ze echt aan te pakken. OM probeert het wel maar het lukt niet. Iedereen weet dat bijna alle leden hier illegaal vuurwerk heeft of afsteekt.

Dan gaan jullie hier schijnheilig doen over dingen die niet mogen en vuurwerk een slechte naam geeft. Nou heren, vuurwerk heeft al een slechte naam. Je kunt met jullie vuurwerk complete huizen mee opblazen(aldus het OM) en dan gaan jullie zitten verkondigen dat het niet zo is. Wie wordt er nu eerder gelooft een goed gerespecteerd politieman. Of een los geslagen jonger die vuurwerk wil afsteken.

Ik distancieer me wel van vandalisme. Maar ik ga niet hard roepen dat het slecht is en vuurwerk een slechte naam geeft. Ik zet me zelf daarmee op een kwetsbare positie. Want ik wil hoe dan ook nog steeds nitraten, vlinders en Cobra 6 afsteken.

De hoge heren zeggen: O jullie zijn het met ons eens? Mooi, dan gaan we met oudjaar op 1 punt afstkenen door een profesionele afsteker. Dan hebben jullie nog steeds vuurwerk, we komen jullie tegemoed.

Vuurwerk zelf afsteken is een hele andere ervaring dan als je staat te kijken. Het is juist de charme van het vuurwerk dat je er een beetje lolligheid mee kan trappen. Romeinse kaars gevechten, heksenkringen, doorlont projecten en je hebt mensen die hebben extreme vormen zoals ik. Slopen en anderen gaan nog verder slopen van andere mensen, zie het als sex. Ieder heeft zijn eigen kick eruit. En nee hoor, ik doe niet aan SM ;)

En wat men wilt, men wilt vuurwerk toch sowieso uitbannen ga eens nuchter bekijken:

-Het is mileu verontreinigend
-enorm kabaal
-ongelukken door onkunde
-veel afval
-mensen zijn bang voor vuurwerk
-en sommige mensen moeten aan het zuurstof omdat er teveel stoffen van het vuurwerk in de lucht hangen waardoor ze minder goed kunnen ademen. De zwakke mensen hebben het al moeilijk en dan gaan wij nog eens een potje voor de deur afsteken
-waarom? Omdat het traditie is, ja en? Dus? Voegt het toe aan de samenleving nee. Totaal overbodig, een auto bijvoorbeeld heb je echt nodig om op je werk te komen. Daar worden spullen mee vervoerd jouw brood bijvoorbeeld.

Zo denkt een gemiddeld mens over vuurwerk, de bekommeren zich niet om traditie en of het leuk is. Dat slopen is slechts factor 6. Een onderdeel ervan. Al zouden we met ze alle dit oudjaar niet slopen. En ik hoop van harte dat niemand het doet dit jaar dan, dan zal je zien dat er nog steeds negatieve dingen in de krant staan. Het zij ongelukken, het zij zoveel ton afval dat het opleverd, het zij dat er zoveel kilogram dixostifnyggleen ofzo de lucht ingaat.

Kortom, vuurwerk praat je niet schoon. Want het is het simpelweg niet. Jammer dat jullie die feiten niet onder ogen willen komen.

Neemt niet weg en dat wil ik duidelijk stellen: IK BEN TEGEN VANDALISME!
Alleen ik ben heel kritisch

bij deze nog één video die ik vorig jaar gemaakt had:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

(die vuilnisbak is wel en regelrachte hit)

Youtube is vaak een middel voor straatschoffies of buurtknuppeltjes om (in hun eigen ogen) respect af te dwingen bij leeftijdsgenoten. Het patroon erg-erger-ergst wordt hierbij toegepast. Men gaat elkaar dus proberen te overtreffen.

Even een korte reactie op de sub-discussie omtrent het opblazen van (eigen) spullen in publieke ruimtes; Ik denk dat het nooit verstandig is om spullen met zwaar vuurwerk op te blazen. Waar je het ook ensceneert, kans op onvoorziene gebeurtenissen zoals letsel of schade is altijd aanwezig. Bij een televisie heb je bijvoorbeeld rondvliegende scherven die soms tot een heel eind kunnen reiken. Maar onderschat ook plastic niet. En de verzekering lacht je uit als je als sloopstoker blijvende blindheid als gevolg van rondvliegende scherven komt claimen.

Daarnaast maakt men door het opblazen vaak een boel troep die door 99% van de "opblaasfanaatjes" gewoon wordt achtergelaten. Daar zitten vaak kwalijke stoffen en materialen tussen. Mens of dier kan zich lelijk bezeren aan de resten van dergelijke akties. Vind ik persoonlijk erg asociaal.

Nee, de lol van het opblazen van spullen heb ik nooit begrepen. Er is kennelijk een groep jongeren die daar plezier aan beleefd. Misschien is het een idee om een afgesloten terrein, ergens in "the middle of nowhere" te regelen zodat ze zich daar een middagje per jaar kunnen uitleven. Achteraf alles weer netjes opruimen en uiteraard alles geheel op eigen risico (vastgelegd in een document).

Maar dat is slechts mijn mening.

Cameo

Sowieso Youtube is rot! Nee echt, ze staan toe wat alles verziekt en staan niet toe wat positief is...Je video word gebannen als je een song gebruikt die je mag gebruiken en als iemand anders een lied gebruikt wat niet mag dan word die gerespecteerd alsof het een god is. Mensen met domme filmpjes van 10 seconde (bijvoorbeeld niks meer dan een papiertje met niks erop) krijgen meer respect, views, comments etc dan iemand zoals Cory Williams, de beste Youtubber. Nee echt, Youtube! Urg, ik gebruik het alleen vanwege de ruimte en functies, maar als er enigzins iemand mij nu een site aanbied met meer ruimte en mogelijkheden, nou dan kan je het vergeten dat ik daar ooit nog terug komt om mijn filmpjes up te loaden...Commenten/Downloaden/Bekijken oke, want ja, dat bied geen een andere site (nee echt, een song die je nergens gratis kan downloaden en daar wel, erg handig)...Maar toch echt...Ook trouwens zo iets, Kabouter Wesley mag niet meer geaired worden door een overheid! Terwijl de maker juist wou dat het op Youtube geupload werd, RARA!

Dit is dan hoe ik denk over Youtube! Kan komen omdat ik er maar geen vrienden, views, comments of wat dan ook krijg op beiden accounts. Maar kan ook zijn omdat het gewoon feiten zijn gemixt met een heleboel haat/woede en frustratie!

Maar goed, serieus! Vandalisme moet stoppen, geweld moet stoppen, doodslag etc moeten stoppen...Ik wil eens leven in een wereld zonder al dat gezeik...Op je verjaardag 3000 mensen zien doodgaan is al genoeg! (11-09)...En ja, zonder Oud & nieuw is mijn leven nutteloos (het enigste positieve moment elk jaar tot nu toe!)

Maar nu over dit initiatief! Serieus dit moet de overheid weten! Dit moeten alle ouders weten! Dit moet heel Nederland weten en desnoods de wereld...Het is een geweldig goed idee wat hier gezegd word...En ik denk dat als we met z'n allen (toch wel 9000 leden bijna). Elk filmpje markeren als vandalisme, of zoals gezegd werd, dat we een heleboel bereiken! Echt een heleboel! Moet iedereen wel meewerken, want nu pas 3 pagina's, echt een schande, waar is de liefde? Het respect? Kom op mensen! COMMENTEN HIER EN HELPEN!

Laatst bewerkt door een moderator:
"En de verzekering lacht je uit als je als sloopstoker blijvende blindheid als gevolg van rondvliegende scherven komt claimen"

wat dacht je van toevallig voorbij fietsende of lopende mensen, dan ben je je hele leven de ***, kan je elke maand een deel van je loon afstaan.

en ja het gaat in 9999 van alle gevallen goed maar je moet net die ene keer hebben dat een scherf of iets anders bij iemand letsel veroorzaakt.

naar mijn inziens hoort het juiste gebruik van vuurwerk ook in het topic van vernieling thuis, vernieling is op welke wijze dan ook ( ook al blaas je je eigen huis/auto/fiets op ) niet acceptabel en is vuurwerk op een verkeerde wijze gebruiken.

tevens vaak genoeg meegemaakt dat agenten het zware spul gedoogden omdat de afstekers veilig bezig waren, genoeg ruimte namen etc.

als jij iets opblaast ( ook al is het van jezelf ) en er komen agenten langs...ik vermoed dat ze het dan niet gedogen, hun weten tenslotte ook niet of het van jezelf is, net zoals de vele kijkers op youtube!

p.s hoe XtremeRides en Lunig hierover denken getuigt niet van een hoog IQ ook al zijn jullie het met elkaar eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan