Youtube aanpakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen0s

VWC lid
Steeds vaker verschijnen er filmpjes op Youtube waarin dingen worden gesloopt met vuurwerk. Prullenbakken, brievenbussen, speeltoestellen...je komt het er allemaal tegen. Dit opzich is al erg genoeg, maar als je ziet dat één van die filmpjes bijna 150.000 views heeft dan knapt er iets bij mij. (Voorbeeld)

Waar ik jullie op wil wijzen is het volgende. Op Youtube heb je de mogelijkheid een film te markeren. De film wordt dan door Youtube bekeken en beoordeeld. Vervolgens kunnen ze dit soort films verwijderen.

Per filmpje kost het hooguit 10 seconden om het aan te geven. Hoe moet dat?

Onder het filmpje ziet je 'Favoriet, delen, afspeellijsten en markeren' staan. Klik op markeren. Vervolgens klik je op 'selecteer een reden'. Kies 'schadelijke gevaarlijke activiteiten > verkeerd gebruik van vuur of explosieven'. Ten slotte klik je op 'Deze video markeren' en that's it!

Ik zou zeggen succes. Volgens mij ben ik niet de enige dit regelmatig op Youtube zit, dus kom je iets tegen wat het vuurwerk niet ten goede komt; markeren.

Edit door VWC:

Wij van VWC keuren dit topic goed, een voorbeeld is passend hierbij en wij delen de gedachte erachter.

Dit topic is verder niet bedoeld om dergelijke films te linken, enkel het voorbeeld van koen0s is toegestaan in deze context.

Laatst bewerkt:
Ik vind dat je wel een punt hebt om serieus over na te denken. Thnx voor de tip en ik zal het in gedachten houden.

haha, ik zou die link maar snel weghalen, voordat een mod het ziet.
overigens ben ik het wel helemaal met je eens.. een manneke zit thuis te kijken, en denkt 'oh wat een stoere kerels, was ik maar net zo stoer als zij!'

en op oud en nieuw beginnen ze de boel te slopen. het zijn allemaal trieste meelopertjes die via youtube ieder jaar op nieuwe ideeën gebracht worden.

Zeer goed initiatief, ik heb het gelijk uitgeprobeerd op dat filmpje het is binnen 5 seconden gepiept.:D

Ga 't ook doen..

Een astronaut in een hondedrol is fun, maar dingen slopen met vuurwerk is just not done!

Maar aan de andere kant heb ik eigenlijk ook zoiets van laat maar staan, je hoort namelijk ook weleens dat ze via youtube de daders kunnen vinden en dat zou bij deze vandalen wel eens goed kunnen zijn. :D

Dat filmpje heb ik er niet bijgezet om te laten zien hoe stoer het is. Het filmpje geeft juist duidelijk aan wat voor trieste dingen er op Youtube staan. Het is inderdaad niet de bedoeling om dit te posten, maar ik hoop dat de crew van VWC de gedachte erachter ook begrijpt.

Wij van VWC keuren dit topic goed, een voorbeeld is passend hierbij en wij delen de gedachte erachter.

Dit topic is verder niet bedoeld om dergelijke films te linken, enkel het voorbeeld van koen0s is toegestaan in deze context.

Ik ondersteun het idee helemaal dit. Maar het is tamelijk nutteloos. Ik doe dat wel vaker om een filmpje te flaggen of markeren als iets wat absoluut niet kan. Ik heb namelijk niet de indruk dat het zo 1,2,3 verwijderd wordt.

Laatst had ik al van een ander youtube kanaal, dat van huttersvuur, een aantal filmpjes als schadelijk gemarkeerd. In die filmpjes vlogen de mortierbommen letterlijk door de speeltuintjes heen. En zag ik wat sloopfilmpjes. Maar ze stonden er laatst nog steeds op.

Daar komt ook nog eens bij dat je vrij staat om te uploaden wat je wil in principe, er is totaal geen moderatie op de inhoud. Dus als het een verwijderd is, dan staat het andere er al weer op.

Echter, als ik uit naam van Pyroworld.nl een filmpje bij Youtube aankaart dat inbreuk maakt op mijn copyright rechten.. Dan is het nogal eens binnen een paar uur verwijderd.

Wat in mijn ogen béter zou werken is dat justitie of politie op youtube actief zou rechercheren op dat soort filmpjes. om zodoende de daders te pakken. Een simpel IP adres opvragen wie het filmpje heeft ge-upload kan er ook al toe leiden dat je de filmer al vind. En zodoende kan je al een bepaalde angst veroorzaken dat emn er van weer houd om die zooi op het net te zetten. Dan wel om te gaan slopen, en te filmen.

Ik denk dat het onbegonnen werk is om die filmpjes van youtube te krijgen, als je alleen al intypt: vuurwerk prullenbak dan heb je binnen de seconde iets van 600 hits.

Voordat die er allemaal af zijn ben je aardig wat verder op de kalender. En bovendien zullen de verwijderde filmpjes een week of 2 gewoon weer opnieuw geupload worden.

Toch vind ik het wel de moeite waard, zeker als een site als VWC dit idee steunt is het misschien wel haalbaar om een behoorlijk deel van deze filmpjes offline te krijgen. Ik ga het dus zeker even een tijdje proberen en kijken wat het uiteindelijk oplevert.'

Bij deze hoop ik dat meerdere mensen even 15 seconden per filmpje de moeite nemen om op: Markeren als ongepast te drukken.

Fijne Nacht!

Pyro-Wes

Het probleem is, dat youtube NIKS met die meldingen doet. Ik heb vorig jaar een tiental filmpjes gemarkeerd (onder andere degene in de beginpost) en gekeken wat er mee gedaan werd. Geen enkel filmpje is verwijdert. Wat voor zin heeft het dan?

Het probleem is, dat youtube NIKS met die meldingen doet. Ik heb vorig jaar een tiental filmpjes gemarkeerd (onder andere degene in de beginpost) en gekeken wat er mee gedaan werd. Geen enkel filmpje is verwijdert. Wat voor zin heeft het dan?

Een tijdje terug heb ik in een word bestandje de links gezet van filmpjes die ik gemarkeerd had. 9 van de 14 filmpjes waren toen daadwerkelijk verwijderd.

Wat natuurlijk ook uit maakt is het aantal meldingen dat ze krijgen. Hoe meer hoe beter! Misschien kan ik beter zeggen, samen staan we sterk.

Alles offline krijgen is een onhaalbaar doel, maar als de freaks zich hier voor inzetten kan het niet anders dan dat het toch effect heeft.

Bovendien is het moeilijk om voorlichting te geven via internet en TV, maar met het verwijderen van de verkeerde voorlichting komen we al een flink stuk verder!

Je ken het altijd nog een keer proberen.
Liever dat die filmpjes van het internet afzijn dan dat ze er nog zijn.

Zou VWC niet samenwerking kunnen zoeken met hogere instanties die wel bevoegd zijn youtube tot het verwijderen van deze filmpjes te dwingen dan? Ik denk dat het niet alleen goed is voor het imago van VWC (en andere vuurwerk fora), maar dat het ook helpt tegen het aansporen tot opblazen van straatmeubilair en dergelijke.

je maakt dan als liefhebbers wel een keihard statement; namelijk dat de echte liefhebber gewoon een gruwelijke hekel heeft aan het gebruik van het geliefde vuurwerk bij het slopen en vernielen van andermans spullen.

100% een goed initiatief! Moet zeggen dat ik sowieso al het gehele jaar door aanstootgevend materiaal op die manier markeer. Ik weet ook van een aantal Vuurwerktraditie collega's dat zij dit al enige tijd doen. We vragen ons alleen af wat de daadwerkelijke effectiviteit is. Zo is er een wanstaltige video waarvan ik zeker weet dat minstens 8 mensen deze hebben gemarkeerd als vandalisme. De video is echter nog steeds gewoon zichtbaar op YT. Ik zou de drempelwaardes en het beleid wel eens willen inzien hiervoor.

Maar, los daarvan is het alleen maar goed als wij scherp blijven toezien op foute filmpjes en daar iets tegen doen middels de markering.

Cameo

...
Laatst had ik al van een ander youtube kanaal, dat van huttersvuur, een aantal filmpjes als schadelijk gemarkeerd. In die filmpjes vlogen de mortierbommen letterlijk door de speeltuintjes heen.
Zolang er niets bewezen illegaals gebeurt zal Youtube dit ook gewoon laten staan. Opzich is het niet verboden om shells te schieten in bepaalde landen. Youtube kan moeilijk beoordelen waar en door wie er geschoten wordt op zo'n filmpje. Zelfde geldt voor slopen, wie weet zijn er gekken die hun eigen brievenbus of auto opblazen?! In dat geval staat het ze vrij daarvan een filmpje te maken en te uploaden. Pas als onomstotelijk vastgesteld kan worden dat het illegaal is zal Youtube actie ondernemen.

Verder is het wel een prima initiatief :thumbup:
Slechte voorbeelden doen slecht volgen, dat zie je overal (helaas).
Echter zoals al eerder aangegeven, het zal weinig uithalen.
Voor elk verwijderd filmpje worden er straks 5 nieuwe geüpload.
Er lopen nu eenmaal trieste slopers rond in ons landje.
Keihard aanpakken is volgens mij de enige remedie!

Laatst bewerkt:
Inderdaad, het is niet strafbaar om een vuilnisbak te filmen die opgeblazen wordt en op het internet zetten.

Het eind is dan zoek, want dan zou je bij voetbal ook niet meer mogen filmen want sommige overtredingen zijn gewoon mishandeling. Ook leuzen vanaf het publiek is verboden, want dat zijn haatzaaiende en rasicistische teksten.

En als je dit wilt, kun je dadelijk ook je shelltjes niet meer uploaden want dat is ook verboden. Of je collectie laten zien hier op het forum, want als het voor youtube.com geldt, geldt het voor het hele internet. Dan wordt er niet meer gepraat over illegale blokjes en zware vuurpijlen of shells.

Je tikt op zo'n manier een domino aan en uit eindelijk zal voor jezelf het doek vallen.

Dit "probleem" valt niet op te lossen. Slopen gebeurd toch, en het is niet onze taak als burger dit op te lossen. We betalen genoeg belasingcenten, wat zeg ik VEEL TE VEEL. Ik betaal me werkelijk waar ziek aan belasting en ik zie het alleen maar naar Afrika gaan en dat soort zielige werelddelen. Als ze daar nu OF extra politie voor inhuren, OF straatmeubulair verwijderen, OF de schade gewoon betalen is het opgelost. En iedereen die gepakt wordt gewoon de schade op verhalen en geen HALT! geven, want daar gaan we het schip mee in. Ze nemen in dit land gewoon halve maatregelen! Dat HALT! kost ons nog eens geld, de schade kost geld en de politie krachten. En zo'n 17-jarige lacht zich kapot 8 uur lang met een schoffel in de hand.

jij wilt natuurlijk je eigen sloopwerk nog kunnen uploaden, ga eens weg met zulke domme reacties, snap je nou niet dat het gesloop en onverstandige gebruik van vuurwerk het voor ons allemaal verpest ?

als we nou gewoon het vuurwerk gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook de beschrijvingen grotendeels volgen ( ook van het zware spul ) dus geen shells 2 meter naast huizen/auto's schieten of cobra 6 2 meter naast een auto, en dan nog vrolijk vermelden ook dat het wel allemaal kan!

Laatst bewerkt:
Plop, volgens mij vat je de kern van zijn verhaal niet.
De kneep zit em erin dat je niet alles zomaar als illegaal kan bestempelen. Het is mensen niet verboden om bepaalde de zaken te filmen, zij hoeven namelijk niet per se ook de dader te zijn van het (vermeende illegale) feit. Dat is de reden waarom Youtube, of welke andere mediahost dan ook, niet zomaar content van gebruikers kan en mag verwijderen, tenzij ze zekerheid hebben dat de inhoud en de uploader ervan niet volgens de regels is.

We zijn het er allemaal wel over eens dat dingen gebruikt moeten worden waarvoor ze bedoeld zijn, dat geldt ook voor vuurwerk. Misbruik ervan zie ik liever ook niet, en liefst ook niet op Youtube en dergelijke omdat het anderen ook weer hiertoe aanzet, maar het is nauwelijks tegen te gaan.

Ook daarom zeg ik; hard aanpakken die gastjes.
De hele collectie in beslag nemen, ze bewijzen immers er niet mee overweg te kunnen, de schade op ze verhalen, en voor 31-12 een meldingsplicht. Dat raakt ze, en dat is ook de enige manier waarop men het afleert.

jij wilt natuurlijk je eigen sloopwerk nog kunnen uploaden, ga eens weg met zulke domme reacties, snap je nou niet dat het gesloop en onverstandige gebruik van vuurwerk het voor ons allemaal verpest ?

als we nou gewoon het vuurwerk gebruiken waar het voor bedoeld is, en ook de beschrijvingen grotendeels volgen ( ook van het zware spul ) dus geen shells 2 meter naast huizen/auto's schieten of cobra 6 2 meter naast een auto, en dan nog vrolijk vermelden ook dat het wel allemaal kan!

wat loop jij nou te blèren? ik heb die gast nog nooit iets wat niet van zichzelf is zien slopen. dus eerst even je zaken op een rijtje zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan