Winter!

Altijd leuk de winter. Ik Had eigenlijk ook wel op een mooie zomer gehoopt die we tog niet echt hebben gekeregen Nu maar hopen op een mooie winter:)

De winter is altijd een heerlijke tijd van het jaar.
Zeker de afgelopen twee jaar zijn we goed verwend, heb namelijk 2x op natuurplassen kunnen schaatsen. Dat was toch al flink lang geleden.

Nu maar duimen dat we dit jaar weer zo'n winter krijgen. Gezien de temperaturen van nu gaat het daar wel naar toe :P

Nou... Vorige week zag ik al vogels beginnen met de trek. Maar een zaterdag weer warm en zon. Dus het weer weet niet echt wat het wilt.

Duurt nog even, maar dan is het pas echt vroeg donker! Hoewel ik het stiekem nu al hoop dat het zo snel mogelijk donker word.

Dat is laat man. Wintertijd mag van mij wel een weekje eerder beginnen dan.

Even een lokaal plaatje van afgelopen winter.
Niet door mij gemaakt.

Kralingse%20Plas%20schaatsen.jpg

Laatst bewerkt:
Hieronder wat sfeerfotootjes van mijn kant.
Aan de ene kant zie je sneeuwfoto´s uit 2008,, en aan de andere kant zie je nog wat oude foto´s van 1993.

100_1751.jpg

100_1746.jpg

100_1742.jpg

Sneeuwfot5.jpg

Sneeuwfot3.jpg

Sneeuwfot2.jpg

Sneeuwfot1.jpg

Gister was het toch echt heerlijk koud buiten. Hier in het noorden moesten de ruiten van de auto's weer gekrabd worden! :)

Ja niet normaal zeg, het is echt totaal omgeslagen. Het is goed te voelen dat de winter weer nadert. Ik was net een rondje wezen wandelen en het is echt koud nu!

De mooie dagen komen weer, de December maand is mijn favoriete maand van het jaar, de kerst verlichting, de sfeer, kerstmuziek die in de winkelstraten te horen is. Mensen lopen met kerst cadeaus over de straat, oliebollen eten, vuurwerk folders bekijken en bestellingen plaatsen. Simpelweg genieten!

Het is alweer midden Oktober, het komt steeds dichterbij!

:D

Het is alweer midden Oktober, het komt steeds dichterbij!

:D[/QUOTE]

Yep, winter komt vrij snel dit jaar....komende dagen 12 graden en toenemende kans op vorst in de nacht, hier de laatste 15 daagse van vanochtend voor midden nederland....:D

15DAAGSE_06260_NWT.png

Pfoeh, was al goed koud vanochtend. Ook nog eens een beetje mist en een hele grauwe lucht (dat is nu wel anders maarja). Ik had echt het gevoel dat de eerste sneeuwvlokjes zo konden gaan vallen. Alleen zitten de bomen nog vol met blad, dan gaat de wintersfeer meteen weer weg.
Vind het zelf altijd wel gezellig de winter. Vroeg donker en dan lekker binnen zitten met de houtkachel aan (wij hebben er twee thuis), echt heerlijk. Houtkachels geven zoveel meer échte warmte dan een CV.

Ik vind de winter altijd erg sfeervol!
Sneeuw heb ik hier bijna nooit, en als het sneeuwt is het ook zo weer weg.
Dit komt omdat ik aan de kust woon, dus dan is het altijd standaard warmer dan in het binnenland.

Ben dan wel altijd blij om 's ochtends wakker te worden en de witte daken te zien!

heerlijk winter mag snel komen zit je lekker in huis en sneeuwt het etc en we hebben een soort hout kachel dus mag die ook weer aan :P maar vanaf oud en nieuw vind ik het echt shit die winter tijd dan mag het afgelopen zijn :P

Weersverwachting/voorspelling in december 2010 - wintermaand
De maand temperatuur ligt iets boven het langjarig gemiddelde van de temperatuur is 4,0°C. Omstreeks 10 december is er kans op lichte vorst. Het jaar eindigt met zacht en onbestendig winterweer. Voor mensen die het koude onbestendige weer zat zijn kunnen uiteraard naar het buitenland op vakantie. Wat dacht u van Elat (Israël)? Meer informatie: Toerisme: Zonvakantie in Eilat.

1-18 december: aanvankelijk onbestendig, later rustig winterweer overgaand in regen
19-31 december: eerst betrokken, later helder en winderig

Weersverwachting/voorspelling in december 2010 - wintermaand
De maand temperatuur ligt iets boven het langjarig gemiddelde van de temperatuur is 4,0°C. Omstreeks 10 december is er kans op lichte vorst. Het jaar eindigt met zacht en onbestendig winterweer. Voor mensen die het koude onbestendige weer zat zijn kunnen uiteraard naar het buitenland op vakantie. Wat dacht u van Elat (Israël)? Meer informatie: Toerisme: Zonvakantie in Eilat.

1-18 december: aanvankelijk onbestendig, later rustig winterweer overgaand in regen
19-31 december: eerst betrokken, later helder en winderig

hmmm, vaak kunnen ze het weer voor paar dagen niet eens goed voorspellen
hoop niet dat het zo'n winter word als wat hierboven staat
hoop op veel sneeuw :)

tja winter, mooie tijd! De sfeer, alles is eigenlijk top. De herfst vind ik ook wel een mooi seizoen, maar die breng ik dit jaar door op Aruba(een week).

kom maar door met de winter, ik kan niet wachten alles is dan warm (sfeer) en gezellig aangekleed.

lekkere stevige maaltijden eten en nog eventjes wachten

Vanmorgen was het nog heel laat donker. Normaal is het alweer licht wanneer ik naar mijn werk fiets. Maar vandaag moest iedereen de verlichting nog aan en begon het pas licht te worden toen ik op mijn werk was aangekomen. Helemaal geweldig. Lekker wegdromen op de fiets.

2008/2010: Schaatsen op de biesbosch, dit was echt een pracht moment.

nqbbrl.jpg

2009/2010: Flink pak sneeuw net voor kerst.

mhy4xl.jpg

Back
Bovenaan