Wat steek jij als eerste af om 18.00 's-avonds ?

Zal sochtends wel moeten werken, maar wanneer ik thuis ben ga ik echt niet wachten. Desnoods rij ik naar een afgelegen plek. En denk zon 100.000 klapper die ik nog over heb.

Wat ik normaal om 1000 uur zou doen:wink:maar misschien toch iets eerder met toestemming omdat normaal gesproken om 1800 uur de schelebrilgalia voorbij vliegt opweg naar africa en zou van schrik per ongeluk naar alska kunnen vliegen en daar is het koud:D

Zal er echt enorm van balen als de tijd verplaatst wordt naar 18:00. Zal mij natuurlijk ook niet zo snel tegenhouden, maar toch een vervelende gedachte dat ze zomaar je vuurwerk in beslag kunnen komen nemen...

Edit: Ik dacht tenminste altijd dat ze dit mogen doen wanneer je buiten de tijden afsteekt, of is dat niet waar?

meestal was hier bij mij in de buurt een 10 uur project of knal, helaas gaat deze verschuiven naar 18 uur maar het word dit jaar denk een colpo cobra 100, en dat is nou een begin knal!

Zal er echt enorm van balen als de tijd verplaatst wordt naar 18:00. Zal mij natuurlijk ook niet zo snel tegenhouden, maar toch een vervelende gedachte dat ze zomaar je vuurwerk in beslag kunnen komen nemen...

Edit: Ik dacht tenminste altijd dat ze dit mogen doen wanneer je buiten de tijden afsteekt, of is dat niet waar?

Dat is niet zo,alles wat je bij je hebt ben je kwijt,maar wat binnen in huis staat mogen ze kijken of het aan de regels voldoet,dus legaal en niet te veel,maar mogen ze niet in beslag nemen omdat jij buiten de daarvoor bestemde tijd staat te stoken.

Wanneer vuurwerk afsteken
U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 10.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Het kabinet wil dat particulieren op oudejaarsavond pas vanaf 18.00 uur vuurwerk afsteken. De Eerste kamer moet dit plan nog goedkeuren.

Komt van de site van rijksoverheid.

How iemand was me al voor lees het maar weer voor de helft.:p

Dat is niet zo,alles wat je bij je hebt ben je kwijt,maar wat binnen in huis staat mogen ze kijken of het aan de regels voldoet,dus legaal en niet te veel,maar mogen ze niet in beslag nemen omdat jij buiten de daarvoor bestemde tijd staat te stoken.

Bedankt voor je antwoord, had inderdaad al zo'n vermoeden maar wist het niet helemaal zeker. Wilde het toch wel even weten, want zou toch erg vervelend zijn als ze ál je vuurwerk mee zouden nemen omdat jij een uurtje te vroeg staat af te steken.

Bij ons zijn er jaren van die thuis gooiers(ik ook)dat is voor de politie niet bij te houden voordeur open en lekker in de tuin/straat gooien. Waar de nieuwe regel kl0te voor is is de jeugd die met rugzakje door de wijk slentert en geniet van een mooie stookdag.ik denk dat politie zich daarop gaat concentreren (omdat dat makkelijker is)ik denk dat de volwassenen stokers bij ons in de straat zich niet aan de nieuwe tijd zullen houden,maar de jeugd toch goed om zich heen zal moeten kijken.

Ik ben zelf 19 (weet niet of jij dat nog onder jeugd vind vallen ;p) en sta ook meestal thuis in de voortuin met wat kameraden te stoken. Lijkt mij dan juist weer makkelijker voor de politie. Als bij wijze van spreken de overbuurman belt en de buurvrouw van 4 huizen verderop dan hoeven ze alleen maar even langs te rijden en zien ze me al stoken, toch een vervelend idee...

Als het 18:00 is, dat stook ik voor het eerst die dag om 18:00 precies. Ik weet nog niet wat, het zal waarschijnlijk een aantal cakes zijn, niet teveel want ik wil geld bewaren voor mijn showtje.

Regels zijn regels is mijn mening en ik ga mezelf niet in de nesten werken door al om 10:00 buiten te gaan staan stoken. Ik voel mij als vuurwerk liefhebber geroepen om mezelf aan een aantal 'gedrags regels' te houden of het nou leuk is of niet. helaas.

Mochten de nieuwe regels dit jaar al ingevoerd worden, dan pas ik me gewoon aan.
Als ik terugkijk naar de laatste Jaarwisselingen dan merk ik toch van mezelf dat het overdag stoken een heel stuk minder is geworden. Zal de leeftijd zijn denk :p

Het "10 uur" project werd steeds meer een middagprojectje en de rest van de dag was het dan vaak wat winkels bezoeken en wat boodschappen doen voor in de avond.

Voor mij blijft de vooravond favoriet om echt te beginnen met afsteken.
Als het dan een mooie windstille avond is dan kun je echt optimaal genieten van al je vuurwerk.

Het eerste half uur vlak na 0.00 vindt ik prachtig om te zien, maar om dan zelf te stoken ietsje minder. Als iedereen is uitgeraasd met zn meterpakketje dan begin ik weer.

We zien wel hoe het gaat lopen. Komt de nieuwe regel er dan ga ik met de verkoopdagen weer ergens werken. En wat er dan de lucht in zal gaan als eerste wordt een snoeiharde fluitbak want die heb ik enorm gemist afgelopen jaar. :wink:

Ook ik zal mij aanpassen en het 10uur moment met vuurwerk gaan missen.
Gelukkig woon ik achteraf en gaan we lekker weer carbid schieten.
Of het er beter op wordt dat denk ik niet.
Je verplaats alles met minder tijd een soort happy hour effect.
Maarja het is zoals het is en ik vind de bekeuringen zonde van mijn geld dus dan maar aanpassen.

Ik zelf ga gewoon zoals altijd rustig beginnen met kleine potjes (projectjes)
Elk jaar weer rekening houden met kans op mist en dat bepaald ook nog steeds het stoken.

ik peer hem vanuit mijn werk naar de plek waar ik met oud en nieuw zal zijn. De afgelopen jaren was dit in Groningen ergens en was ik meestal om 7 uur aanwezig. Dan komt mijn eerste stookmoment. Lekker met de kids een meterpakket met veel fonteinen en wat kleine potjes. Daarna gelijk wat grotere potten erachteraan. Gewoon om te genieten en even lekker te stoken.
greetzz

phoe geen idee eigenlijk .
dat hele 18 uur moet nog ff wennen .
maar wat het ook wezen mag het word een mooi begin .

18.00 zullen ze wten dat ze beter 10.00 hadden kunnen doen
Vanaf 18.00 tot 02.00 zal het hier aan 1 stuk doorgaan
Heb een paar van die GL figuren in de straat wonen en die zullen het weten

Vanaf dat ik jong ben doe ik aan het 10:00 project dus dat doe ik nu ook weer.
Gewoon veel verplaatsen en weinig aan de hand denk ik.
Het zal wel weer een project worden met veel single shots , reno's en fluitcakes erbij. Heerlijk!

Zit er ook over na te denken om een pijlen rek te maken binnenkort en wat flutpijlen erbij te doen.
Heb nog 2 pakketten van de Aldi liggen :p

Back
Bovenaan