DEN BOSCH Bureau Halt stopt met voorlichting op scholen in Den Bosch over de gevaren van vuurwerk als de Bossche gemeenteraad daadwerkelijk 23.000 euro op haar subsidie gaat bezuinigen.
Dat zei Erik Gevers van Bureau Halt woensdagavond tegen Bossche gemeenteraadsleden.
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht ben ik gaan denken over de voorlichting die er op scholen wordt gegeven.
Persoonlijk vond ik deze voorlichting op de middelbare school altijd slecht en ik kwam dan ook met het idee om zelf voorlichting te gaan geven op scholen.
Zodoende heb ik 5 basisscholen en een middelbare school aangeschreven over of zij behoefte hadden aan deze voorlichting.
Van één van deze scholen heb ik al een positief bericht terug en we proberen nu tot een overeenstemming te komen.
Echter, wanneer het zover komt dat ik voorlichting ga geven, levert dat een aantal vragen op:
-Waar moet ik op letten?
-Hoe zet ik deze voorlichting op?
-Wat moet aan bod komen?
-Op welke manier breng je dit?
-Powerpoint afratelen of geheel interactief?
-Neem je dummy's mee oid?
-Wat laat je de kinderen wel en niet zien?
-Met welke boodschap stuur je ze naar huis?
Allemaal dingen waaraan gedacht moet worden..
Ik denk dat ik zelf tot een redelijke presentatie zou kunnen komen, maar er kan natuurlijk altijd meer en beter!
Ook lijkt het me natuurlijk geweldig om de kinderen achteraf een folder of flyer mee naar huis te kunnen geven zodat ze er ook thuis nog even bij stil staan!
In het kader van velen handen maken licht werk, en omdat misschien andere leden hier ook wel met het idee spelen om voorlichting te gaan geven..
Waarin kunnen we elkaar helpen, tips geven, etc.
Ik hoor het graag!