Vuurwerkverhalen

WAARSCHUWING: EXTRA LANG DEEL

Deel 47:

Na het drinken van zijn warme kop chocolademelk loopt Paul naar buiten om een luchthuiler af te gaan steken. Het ding werkt perfect en een ferme gil volgt al snel. "Je darmen weer in op stand jongen?" hoort Paul zijn vader vragen. "Ja Pa, alweer, het is niet te geloven, maar de spanning is echt te ziek voor woorden aan het worden nu.." zegt Paul lachend. Rond half 10 zit Paul weer rustig te AVP'en en te VWC'en op weg naar de laatste voorverkoopdag. De heerlijke drie dragen komen er nu echt aan en dat is te merken ook. Om de vijf minuten is er wel een knal te horen variërend van een rotje tot een la bomba of een cobra 6.

Paul weet dat hij vanavond beter niet al te laat gaat slapen en rond half 11 besluit hij het bed maar eens in te duiken op weg naar 28 December. Wonder boven wonder valt Paul al na een uurtje in slaap; iets wat hij normaal niet voor mogelijk houdt. Al snel droomt Paul weg over.. hoe kan het ook anders.. oudejaarsdag 2010. De volgende ochtend staat Paul rustig op en al snel hoort hij zijn vader roepen dat Paul vandaag vrij af heeft. "Waarom dat pa?" vraagt Paul. "Nou, we moeten vandaag naar tante Corrie en oom Henk, weet je nog?" "Oh ja! Nu je het zegt.. Nou ja, gelukkig heb ik mijn neefjes nog daar, en laten die nou net ook vuurwerkfreaks zijn hé." zegt Paul lachend.

Rond half 11 zitten Paul en zijn ouders in de auto op weg naar Zwolle, een stad ongeveer drie kwartier verderop. Rond kwart over elf arriveren ze en Dennis en Michael komen direct op Paul afgestormd. Dennis (14) en Michael (13) zijn allebei net als Paul vuurwerkfreak en zitten sinds dit seizoen ook beide op AVP en VWC, mede dankzij hun neef Paul. "Paaaaul!" zegt Dennis vrolijk. "Ha pupkes!" zegt Paul lachend. "Overmorgen vuurwerk halen hé!!" zegt Michael. "Yup zeker weten! Wat hebben jullie dit jaar besteld en voor hoeveel?" vraagt Paul. "Ik heb voor 50 euro besteld aan voornamelijk klein spul." zegt Dennis als eerste. "Ik heb voor 40 euro besteld en bijna hetzelfde als Dennis. Jij dan Paul?" "Ik heb voor een paar honderdjes besteld, en nu m'n eigen vuurwerk winkel hé, dus daar haal ik ook echt wel wat overgebleven restjes uit, de winst is toch enorm."

Na het middag eten, om precies te zijn om half 1 's middags, lopen Paul en zijn neefjes Dennis en Michael even een blokje om. Dennis heeft stiekem een aansteker en drie rotjes meegenomen voor onderweg. Je raadt het al: Ieder één rotje. "Mag niet hé.." zegt Michael lachend. "Er mag wel meer niet!" zegt Paul. Drie harde knallen volgen en de jongens lopen weer rustig richting het huis. "Ha boys! We gaan om half 5 uit eten." zegt de vader van Michael en Dennis. "Echt? Leuk!" zeggen Paul en Dennis in koor. Michael zijn glimlach wordt tevens nog breder. De jongens besluiten maar even een potje x-doos te gaan doen; Gta San Andreas blijft een oude maar gouden game.

"Psst, vanavond gaan we ook nog wel wat leuke potjes afsteken hoor jongens, na het eten." zegt de vader van Paul lachend. Alle drie krijgen nu een big-smile van Zwolle tot Tokyo op hun gezicht en hun dag kan absoluut niet meer stuk. Nog minder dan 72 uur en het is al oudejaarsdag, bedenkt Paul zich net. De tijd blijft voorbij vliegen maar Paul hoopt dat het op oudejaarsdag toch echt een stuk langzamer gaat... Het is inmiddels alweer half 4 en over een uurtje is het tijd om uit eten te gaan. Paul checkt nog gauw even AVP en VWC samen met zijn neefjes die net als hij zelf echt niet meer kunnen wachten tot het zover is. "Jongens, weten jullie nog dat het 10 November was? Toen duurde het nog 51 daagjes tot de verkoopdagen. Iedereen werd al vrolijk omdat December in aantocht was, en nu is het al 28 December." zegt Paul. "Ja, wat is het snel gegaan! Heb je 'n vriendin trouwens Paul?" vraagt Dennis. "Zeker, ze heet Paulien en is ontzettend knap! Kijk maar eventjes op mijn hyves."

Zo gezegd, zo gedaan. De vriendin van Paul wordt voor de volle 100% goedgekeurd door zijn neefjes en aangezien ook zijn oom, tante, en ouders stiekem meegluurden keuren ook zij haar helemaal goed. "Kan niet wachten tot we haar mogen ontmoeten Paul! Is ze net zo vuurwerkgek als deze familie?" vraagt zijn vader. "Zeker, hoe denk je dat ik aan die luchthuiler kwam gisteravond? Dat was Paulien die er drie kwam brengen voor m'n darmen." zegt Paul. "Je darmen Paul? Is daar wat mee dan?" vraagt Michael nieuwsgierig. "Oh die slaan een beetje op hol zo vlak voor oudejaarsdag. Nooit gehad?" "Ik niet, jij dan Dennis?" vraagt Michael aan zijn grote broer. "Dennis?" "DENNIS?!" Opeens is Dennis weg. Waar zou die knaap nou uithangen? "DENNIS!!" schreeuwt Paul een keertje. "JA IK ZIT TE SCHIJTEN LAAT ME NOU!" schreeuwt Dennis. "Dan is je vraag bij deze beantwoord hé Michael?" zegt Paul grinnikend.

Na Dennis zijn wc-sessie is het de hoogste tijd om te vertrekken naar restaurant "Al coche." te Zwolle. Een kleine tien minuten later arriveren Paul & co in het restaurant. "Hallo allemaal. Willen jullie iets te drinken?" zegt een vriendelijke ober van rond de achttien jaar. "Ja, 2 Pils voor mij en m'n broer, 2 Cola light voor de dames en 3 fanta's voor de jongens." zegt de vader van Dennis en Michael. "Komt in orde. Hier alvast de menukaart voor uw etenskeuze." zegt de ober vriendelijk. "Wat neem jij Paul?" vraagt Dennis. "Hetzelfde als Michael, de Zwolse Kipschotel van €7.50." antwoordt Paul. "Ah oké, ik neem dat dan ook." zegt Dennis lachend. "Zo dat wordt een leuke rekening! Ach ja het is maar één keer per jaar hé jongens, maakt ook niks uit hoor!" zegt de vader van Paul.

Een goede vijf minuten later komt de ober het drinken brengen en de bestellingen van het eten opnemen. "Wat is het geworden?" "Drie maal de Zwolse Kipschotel, twee maal aardappelschijfjes met karbonade, en twee maal de Zwolse Kipschotel XL." zegt de vader van Paul. "Komt voor de bakker. Hier alvast een Nieuwjaarskalender van de zaak, gratis!" zegt de ober. "Dank u zeer, de kinderen zullen er zeker blij mee zijn!" antwoordt de moeder van Paul. De jongens ouwehoeren een beetje rond en ook de volwassenen hebben het erg gezellig. Na een goede twintig minuten komen de obers er aan met de gerechten. "Tast toe, moge het heerlijk smaken." "Dank u." Al snel valt iedereen aan, ze hebben immers allemaal honger van de spanning, vooral de jonkies!

Na het eten zitten de jongens goed vol en is het alweer bijna 6 uur. De hoogste tijd om naar huis te gaan dus. "Zo meteen lekker wat afsteken toch?" vraagt Dennis nieuwsgierig. "Ja ja, rustig aan. Eerst rustig het eten laten zakken hé jongens." antwoordt de moeder van Dennis en Michael. "Oké oké." antwoordt Dennis ongeduldig. Een goed half uur later, om precies te zijn om half 7, is het tijd voor een beetje vuurwerk. "Dennis, pak maar een potje happiness en steek het maar achterthuis af." zegt zijn vader. "Oké pap!" zegt Dennis opgewonden. De volwassenen kijken voor het raam toe en Michael en Paul lopen mee naar buiten met alvast een eigen vuurwerkje. "Nou ga je gang Dennis!" zegt Paul lachend. Dennis steekt het lontje van de Happiness aan en het fonteintje geeft zoals altijd een prima effect voor zo'n lage prijs...................

Ik hoop dat het nu weer tijd voor de blauwe vrienden is, die heb ik eigenlijk wel een beetje gemist:rolleyes:

Dat kan nog prima de komende 2.5 dagen in het verhaal he, het mag nog niet! *Hint Hint*. Zouden de blauwe petten nog langs komen..? zou het goed aflopen..? denk er maar over na, ik zeg niks :)

who knows lardo.. who knows.. (behalve ik)
Ehm, vanavond denk ik niet, heb 't ruim alleen hier, dus dat wordt 1. stoken en 2. filmpjes kijken! (vuurwerk voor de duidelijkheid)

Ben pas net op dit forum, en ik zag jou verhalen. Geweldige stukjes hoor, ik ben nu op 't begin begonnen en ben bij verhaaltje 14. Maar het leest echt lekker door. Respect.

Bedankt voor je nieuwe, extra lange deel! Echt heerlijk gevoel krijg ik als ze beginnen met stoken ;) Kan echt niet wachten tot de kerstvakantie :p

ahh ik snap het.
ik dacht eigenlijk als eerste aan duitsers:angel:
en toen aan smurfen, maar die hoedjes zijn wit.

Oh al lang hoor :p

Deel 48:

Na de Happiness van Dennis is het tijd voor Michael zijn vuurwerkje; Een heaven fonteintje van RUBRO vuurwerk. Ook dat fonteintje is goedkoop en zeer netjes qua uitwerking, volgens Paul zijn bevinding. Blij dat hij er twee pakjes van genomen heeft dit jaar. En natuurlijk mag Paul ook nog wat afsteken. Er is nog een grote pot over, namelijk de Blizzard van RUBRO. Paul steekt het lontje aan en neemt een goede afstand van het product. De Blizzard blijft toch een toppertje vindt Paul. Erg mooie effecten en zeker niet te duur. Na de Blizzard is het tijd om weer even naar binnen te gaan en 't nieuws te gaan kijken. Paul en zijn ouders blijven immers nog wel een tijdje.

In het nieuws wordt verteld hoe er weer een partij van 200 kg illegaal vuurwerk onderschept is in Breda. "Jammer voor ze, maar ja, wat wil je ook met 200 kg.." zegt Dennis. "Tja.. ik ken het.." zegt Paul, waarop zijn ouders toch wel even een glimlach op het gezicht krijgen. Na het nieuws mogen de jongens ieder nog één ding afsteken. Dennis pakt een grondbloem met crackling, Michael een simpel rotje, en Paul een Ghost King. Als eerste steekt Dennis zijn crackling grondbloem aan, een ware 'deflowering' van 2010. Na Dennis zijn grondbloem steekt Michael zijn rotje af, en een luide knal volgt. Tot slot steekt Paul de Ghost King van RUBRO af, die een heerlijke drie-trapsfluit geeft.

Rond half 10 is het toch echt tijd om naar huis te gaan. De rit van een kwartiertje of drie volgt en rond half elf zijn ze thuis. Paul is vermoeid door zijn neefjes en besluit maar direct de lakens op te zoeken. "Paul, voor je gaat slapen, heb ik nog een mop voor je," zegt zijn vader. "Nou brandt los pa." "De boxers waren eerst €5.00, en nu €4.00. De lakens waren €10.00, toen €15.00, en toen weer €10.00. De rokjes waren eerst nog €20.00 en toen €17.50. Conclusie?" "De rokjes gingen omhoog, de boxers omlaag, en de lakens op en neer.. ha-ha.. ken ik nog maar zo'n vijf jaar die mop pa.." zegt Paul verveeld. "Nou ja zeg.. slaap lekker hé." "Zelfde."

Tot Paul zijn enorme verbazing valt hij na een half uur al in slaap. De nacht naar oudejaarsdag zal dat overigens wel anders worden, vermoedt hij. De volgende ochtend gaat de wekker om 7 uur af. Paul zijn winkel gaat om 9 uur los en dan moet Paul dus klaar zijn met het ophalen van zijn eigen bestellingen. Paul zijn ouders zijn een kwartier eerder al opgestaan. Het is éindelijk zover. 29 December, verkoopdag numero uno. Paul staat opgewonden op en neemt gauw een douche, waarna er een stevig ontbijt volgt. Rond kwart voor acht vertrekt Paul samen met zijn vader op weg naar als eerste Harings vuurwerk te Almelo. Het is een goede tien minuutjes rijden dus lang zal het zeker niet meer duren tot Paul zijn eerste tas vol vuurwerk in handen krijgt.

Rond acht uur arriveren ze bij Harings vuurwerk aan de Nieuwsstraat te Almelo. "Goedemorgen, jullie zijn er vroeg bij. Bestelling ophalen?" vraagt een vriendelijke medewerkster. "Jazeker! Hier is mijn lijst." zegt Paul vrolijk. "Komt voor elkaar, tot zo." Een goede vijf minuten later is de medewerkster weer terug met Paul zijn bestelling. "Goed, we gaan 't even langs lopen. 4x de Aftershock, 3x de Shock, 3x Ratelband 360 shots, 1x Silver Salute, 2x Assorted Twisters, 1 slof rotjes, en nog het gewonnen pakket van 30 euro. Veel plezier ermee en alvast een zeer voorspoedig 2011!" "U ook!" zegt Paul vrolijk en verlaat de winkel met zijn eerste tasje vol. "Dit was slechts een kleine bestelling. Nu komt de grote bij vuurwerkdiscount nog. En daarna bij onze winkel natuurlijk nog een hoop.." zegt Paul lachend tegen zijn vader.

Rond half negen zijn Paul en zijn vader aanbeland in Wierden. "Goedemorgen. U komt uw bestelling ophalen zie ik?" vraagt een medewerker. "Jup." antwoordt Paul vrolijk. De medewerker verdwijnt in de bunker en bijna een kwartier later komt hij terug met een enorme tas vol vuurwerk. "Zo, even langslopen." "6x de King of Thunder. 2x Black Devil rotjes. 1x Green Python rotjes. 2x Romeinse Kaarsen. etc......" zegt de medewerker................................

Back
Bovenaan