Vuurwerkconsument opgelicht

Maar ik zie het anders, wat als de mogelijkheid gaat ontstaan om dit VW in Nederland te verkopen? dan gaat er serieus wat ontstaan in VW land.

Tja inderdaad niet eens aan gedacht... die komt er ook nog eens bij. Alle redenen voor die DenHaag pakken om het binnen de grenzen te houden.

En als er nou is slimme verkoper is die maar 10% winst maakt op een bestelling.
Ik denk dat dan alle winkels met prijzen omlaag gaan omdat anders iedereen bij die ene slimme verkoper koopt.
Of ben ik nu als 13 jarige een beetje te makkelijk aan het denken?
Pm me alsjeblieft!

Er wordt genoeg winst gemaakt. Er zijn zat winkels die 35% korting of meer aanbieden aan ons freaks. Waarom? Omdat ze het kunnen en dan nog steeds winst maken. Waarom kan dit dan niet door alle winkels gehanteerd worden, waarom de adviesprijs zo hoog maken terwijl het niet hoeft? Ik snap dus niet dat er dan nu nog door enkele importeurs getracht wordt hier zich de hoge prijzen te verantwoorden terwijl het gewoon flauwekul is. Wij zijn niet achterlijk om alles te moeten geloven. Prijsstijgingen van sommige produkten van 25%kan er bij mij niet in! En zeker niet ieder jaar! :bonk:

Kartel vorming is verboden, maar dat zie ik in vuurwerkland zeker gebeuren, ze houden allemaal de prijzen kunstmatig hoog met afgesproken marges.
Kan de mededingen autoriteiten hier niet eens naar kijken.

Ik denk niet dat het kartel prijzen zijn. Het heeft volgens mij gewoon te maken met vraag en aanbod. er is gewoon ontzettend veel vraag en daarom kunnen ze de prijzen enorm hoog houden.

Laatst bewerkt:
En als er nou is slimme verkoper is die maar 10% winst maakt op een bestelling.
Ik denk dat dan alle winkels met prijzen omlaag gaan omdat anders iedereen bij die ene slimme verkoper koopt.
Of ben ik nu als 13 jarige een beetje te makkelijk aan het denken?
Pm me alsjeblieft!

Nee, volwassenen denken gewoon veel te ingewikkeld.

Ik kick dit topic weer omhoog n.a.v. de prijsstijgingen dit jaar. :bonk:

Sommige importeurs draaien door met hun niet te onderbouwen prijsstijgingen van 5 á 10 euro. :mad: En van sommige dealers krijg ik al helemaal geen lucht meer als ik zie hoe zij met hun klanten omgaan en deze proberen uit te buiten.

Kanonslagen, babypijlen e.d. zijn vrijwel altijd laag geprijst zodat ze kunnen fungeren als publiekstrekkers maar zelfs hier en daar is dat niet altijd het geval.

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen maar hier zit er dus een die tot 2 jaar terug het lef had om al die jaren €4,50 voor een slof kanonslagen te vragen. € 3,50 voor babypijlen. Hoewel de afgelopen 2 jaren de prijs voor de genoemde 2 producten bij deze dealer met 1 euro is gedaald vind ik het nog altijd een vorm van oplichting want zo'n slof kost amper hoeveel in China?? €0,10??

Maar waarom is het oplichting dan ? Je kiest er ter slotte zelf voor om akkoord te gaan met de prijs of niet.
Hier zitten ook dealers in de buurt waar ik spullen niet zou kopen, nou dat kost hun een klant ! ik zal er niet minder om knalle, en koop het dus ergens anders waar de prijs me wel bevalt.

Het biertje in de kroeg kost toch ook 2,30 tegenwoordig ? Wat denk je wat ze daar op verdienen..

Maar waarom is het oplichting dan ? Je kiest er ter slotte zelf voor om akkoord te gaan met de prijs of niet.
Hier zitten ook dealers in de buurt waar ik spullen niet zou kopen, nou dat kost hun een klant ! ik zal er niet minder om knalle, en koop het dus ergens anders waar de prijs me wel bevalt.

Het biertje in de kroeg kost toch ook 2,30 tegenwoordig ? Wat denk je wat ze daar op verdienen..

Wanneer ze hier in Nederland de prijzen omhoog gooien wetende dat de overheid ons consumenten verbiedt om vuurwerk uit het buitenland te halen, dan weet je toch genoeg?? Wat voor keus heb je dan eigenlijk, je koopt het of niet. Een freak zal het dan maar uiteindelijk met tegenzin kopen, want die hou je niet tegen. De handelaren lachen zich rot en de overheid, tja... die doen het ook alleen maar om het geld. Niks vanwege hun bezorgheid om de burger te beschermen. Een rotje uit duitsland steek je op dezelfde manier af als die van Nederland. zo geldt het met alles.

Ik vind het ook jammer dat er zoveel geld word gevraagd voor vuurwerk, bij sommige producten is het echt over de top! (bijv. €70 voor 25 schoten)
Gelukkig zijn er de laatste jaren bij elke dealer wel een aantal cakes bijgekomen, die het geld waard zijn.

Interessant artikel ik had deze nog niet gelezen maar hier wordt wel de spijker keihard op zijn kop geslagen. Het is ook werkelijk van de zotten wat er hier in dit kleine zorg staatje gebeurd. Het is ook niet te onderbouwen waarom een 100K rol 25 keer zo duur is als de inkoop. En zo gaan we nog maar door met de betutteling van de burger, tenminste dat doet men vermoeden.... maar men is puur bezig met de zelfverrijking over de rug van haar burgers.

En als de burger nu een keuze heeft, maar dat heeft hij niet... de keuze is voor haar gemaakt onder het argument "de burger moet veilig vuurwerk hebben" wat een eyeopener.

Precies!! En ja, die mooie aanbiedingen van alle winkels die ontvang ik met open armen, alleen hier in Limburg vertikken die winkels het om met prijzen te stunten en ook eens die kortingen die men wel over de rest van het land geeft, te geven!! En dat maakt mij enigzins wel een beetje kwaad. Natuurlijk dat ik dan even mijn autootje pak en in 30 minuten in Salon Roger sta, of in 15 minuten in een Duits Aldi, Schlecker enz. sta. Maar... eerlijk gezegd, wil ik toch liever die mooie cakes hebben met korting. :( En zeker wanneer er kartonnen worden gegeven met 50-60% korting.

ik bemerk dat ik even afdwaal.. Anyway, hier in Limburg is het dus zo erg dat ze gewoon de adviesprijzen hanteren met die belachelijke 10% voorverkoopactie.

Tja, klinkt ***lig, maar uiteindelijk zijn we er zelf bij. Het is gen eerste levensbehoefte en je hoeft het niet te kopen. Ik ben het er wel mee eens dat er teveel geld gevraagd word door sommige winkels. Gelukkig zijn er winkels die goede kortingen geven zodat het leuk blijft. Greetz

Ik ben het ook gedeeltelijk eens met zijn verhaal maar zo'n stuk kan nooit gepubliceerd worden. Tekst zit vol met Turbotaal wat je ook op een normale manier kan verwoorden. Volgens mij geschreven door een ''opgefokte'' freak.

Precies!! En ja, die mooie aanbiedingen van alle winkels die ontvang ik met open armen, alleen hier in Limburg vertikken die winkels het om met prijzen te stunten en ook eens die kortingen die men wel over de rest van het land geeft, te geven!!

ik bemerk dat ik even afdwaal.. Anyway, hier in Limburg is het dus zo erg dat ze gewoon de adviesprijzen hanteren met die belachelijke 10% voorverkoopactie.

Ik kan niet anders dan aangeven dat ik het totaal met je eens bent wat het bovenstaande betreft over dealers van het Nederlandse vuurwerk.

Ik kom sowieso niet bij vuurwerkwinkels om dingen gratis te ontvangen door de voorverkoop of gewoon verkoop, maar een gratis aansteeklont of 2 op zijn minst (vanwege de veiligheid !) kan er niet eens vanaf bij sommige gierigaarden. :bonk:

En hoe sommige personen daar achter de balie met het vuurwerk omgaan, (laten vallen e.d.) is ook om eff raar van te gaan staan kijken.

Ik kan niet anders dan aangeven dat ik het totaal met je eens bent wat het bovenstaande betreft over dealers van het Nederlandse vuurwerk.

Ik kom sowieso niet bij vuurwerkwinkels om dingen gratis te ontvangen door de voorverkoop of gewoon verkoop, maar een gratis aansteeklont of 2 op zijn minst (vanwege de veiligheid !) kan er niet eens vanaf bij sommige gierigaarden. :bonk:

En hoe sommige personen daar achter de balie met het vuurwerk omgaan, (laten vallen e.d.) is ook om eff raar van te gaan staan kijken.

Weet je wat die lonten kosten?:)

Back
Bovenaan