Vulcan Europe Membercard

Ik denk zelf dat de pas geen toegevoegde waarde is voor de standaard consument. In mijn ogen zijn de meeste consumenten totaal niet met vuurwerk bezig, maar als het dan December is willen ze toch wel een paar potjes (of eigenlijk vuurpijlen, veel mensen denken nog steeds dat dat het mooiste is) kopen. De consument doet dan ook zijn vuurwerk kopen bij de dichtstbijzijnde winkel en kijkt hooguit wat filmpjes.

Voor mij en ik denk met mij vele andere freaks zou zo'n pas wel wat zijn. Ik denk ook dat iedere freak die bij Vulcan vuurwerk wil kopen zo'n pas aan zou schaffen. Wij willen altijd het beste vuurwerk voor een lage prijs en zijn daarom altijd erg geïnteresseerd in nieuwtjes om te weten waar we dit kunnen kopen. De prijs van 2 euro vind ik dan zelf nog vrij laag.

Leuke toevoeging. Wij freaks zijn wel gek op zulke kaarten. Kan een leuk iets worden voor alle leveranciers. Behalve een leuke korting ook nog een leuk spaar object. Ieder jaar een nieuwe uitbrengen met een ander design. Natuurlijk Ook een leuke spaarmap uitbrengen voor de freaks. Een beetje het flippo idee.

Alleen al het pasje zelf heeft voor mij toegevoegde waarde. Ziet er heel mooi en strak uit en past mooi tussen mij ander 100 pasjes die in mijn beurs zitten. Hehe.
Maar eerlijk is eerlijk, het heeft wel wat, je hebt het pasje meestal altijd bij de hand wanneer je iets besteld dus kun je makkelijk je pasnummer opgeven. Het hoort er anno 2016 gewoon bij.

Geweldig zeg, mooi om te zien dit. Card ziet er ook nog eens super gaaf uit en alleen daarom is het al een aanwinst op zich.

Ik denk dat de vulcan kaart voor de freaks zoals wij zeker een toegevoegde waarde heeft. Aangezien we bijna het hele jaar. Dag en nacht met onze mooie hobby bezig zijn. Ik denk wel dat het voor de normale consument het iets is wat van mindere waarde kan zijn omdat die toch pas aan het einde van het jaar aan vuurwerk gaan denken. En de vulcanpas dan waarschijnlijk ergens in een la ligt weg te rotten omdat mensen dat gaan vergeten. Wat daarvoor misschien de oplossing kan zijn om te werken met ren soort van seizoenkaart. Dat je bijvoorbeeld in november het pasje opstuurd samen met bijvoorbeeld een folder of boekje. Ik weet niet of dit financieel haalbaar is omdat er toch kosten aanzitten maar dat zou dan wel weer een mooie oplossing zijn.

De kaart kan zeker een toegevoegde waarde creëren. Mensen zullen sneller wat bestellen als ze een bepaalde korting/ gratis producten krijgen. Ook komen er naar mijn mening meer mensem opaf als ze voor or iets kunnen sparen.
Een tip bij een dealer een bord maken met alle voordelen van de kaart en goed in het zicht brengen.

Hm, ik vraag me ten zeerste af of de kaart voor een normale Henk of Ingrid toegevoegde waarde heeft. Voor deze groep is vuurwerk een erg seizoensgebonden product, op andere tijden denken ze er geeneens aan. De kans dat ze volgend jaar diezelfde kaart weer meenemen acht ik daarom toch redelijk klein, het onderwerp heeft deze groep gewoon totaal niet bezig gehouden.

Zal de kaart goed verkopen? Misschien, maar de enige reden hiervoor zijn de gatis cake en kortingsacties op dat moment, volgend jaar hebben de meeste kaart waarschijnlijk niet meer.

We blijven Nederlanders en dat wil zeggen trots op onze vuurwerk traditie en gek op aanbiedingen! Als deze membercard die twee samen brengt denk ik dat Vulcan een goede stap zet!

Laatst bewerkt:
cool, en dat alles voor twee euro, één biertje! :cool:

Vanaf wanneer kan ik deze bij de plaatselijke vulcan dealer halen?

Ik vind het uiterlijk van de pas al vet! Mensen kopen het alleen al als collectors item. Daarnaast ook nog extra's en kortingen scoren, dan is het feest compleet.

Ik zeg doen. :wink:

Wow wat een goed idee, een vuurwerk-klantenkaart!

Ten eerste is het erg leuk voor de klanten dat ze een gratis product kunnen ontvangen met hun pas, dit is natuurlijk erg aantrekkelijk voor de echte pyro's maar ook zeker voor de amateurs. Het sparen van punten lijkt mij ook een erg goed systeem, zo krijg je natuurlijk vaste klanten waarbij die vasten klanten ook nog eens profiteren. Door het hebben van een klantenkaart krijg je ook nog eens speciale acties alleen voor pashouders, hierdoor voel je dus dat het echt een meerwaarde voor je heeft waardoor je je tevreden voelt als klant. Tenslotte word je ook nog eens op de hoogte gehouden van nieuwtjes waar ik persoonlijk altijd erg een voorstander van ben.

Ik ben er dus van overtuigd dat de invoer van deze pas een goede keuze is geweest en ik zou ook graag een pas willen bemachtigen!

Mark

Het idee van een klantenkaart helpt natuurlijk mee om je verbonden te voelen met een merk ( in dit geval Vulcan ).Het valt of staat met het uiteindelijke voordeel dat je er als consument van hebt, maar deze opzet ziet er in ieder geval goed uit. Ben benieuwd hoe het er straks in de praktijk uit gaat zien.

Denk jij dat de Vulcan MemberCard een toegevoegde waarde heeft voor de hedendaagse eindconsument?

--> Absoluut! Nederlanders houden van gratis, van acties en van kortingen. Zo'n pas 'past'
daar pefect bij!

Voor de hedendaagse consument?

Absoluut niet. De gemiddelde vuurwerk consument gaat midden december even een bestellinkje plaatsen op internet en koopt er bij het ophalen nog een paar losse dingen bij. Al die rompslomp met een pas daar passen ze voor. En ze gaan die pas zeker niet een jaar bewaren. Of ze gooien hem weg. Of ze dumpen hem in een lade waar hij nooit meer uit komt.

Voor de 1% freaks is het wel een leuk hebbeding mits ze genoeg van Vulcan willen kopen.

Laatst bewerkt:
Tja, het is de vraag hoe je het bekijkt. Je krijgt voort bij elke winkel wel een klantenkaart, de enige reden dat mensen die pas aannemmen is in mijn ogen omdat ze gelijk kunnen profiteren van korting. Daarna verdwijnt de pas tussen de andere 100 passen in de portomonnee. Groot kans dat ze het jaar daarop vrolijk een nieuwe pas aanvragen.
De enige reden dat consumenten ook nog eens 2 euro zouden betalen voor zo'n pas is in mijn ogen als er voor hun een direct voordeel tegenover staat, zoals on dit geval een cake van 12,50 waar nu dus 10,50 op bespaard wordt.
Voor de vaste klanten/freaks is de pas dan weer wel iets waar daadwerkelijk punten mee gespaard wordt. Aangezien een vaste klant/freak actief bezig is met het feit dat zij een pas hebben.
Maargoed ik ben geen deskundige, dus misschien werkt het wel.
Het grote voordeel voor vulcan als bedrijf is dat het krijgen van de pas gepaard gaat met het invullen van persoonsgegevens. Deze kunnen door vulccan gebruikt worden om nieuwsbrieven te versturen, extra facebook volgers te genereren en een actief klantenbestand te ontwikkelen. Vele winkels hebben dit, maar zo kun je dit als inporteur samen bundelen. Ook zou je op de pas de informatie kunnen verzamelen welke producten door bepaalde consumenten gekocht worden en hier de promotie op aan passen. Met andere woorden, als klanten van vuurwerkwinkels in rotterdam vaker sallutecakes aanschaffen dan gemiddeld kun je hier op inspelen met acties en dergelijken.

Conclusie, de consument vraagt een pas in mijn ogen alleen aan bij direct voordeel. Maar jullie ala bedrijf hebben erg veel prodijt bij een pas, doordat je een klantenbestand opbouwt en beter inzicht krijgt in aankopen van de consument en de verdeling hiervan.

Ik denk dat het voor de consument zeker interessant is om zo'n pas te bezitten. Echter denk ik persoonlijk dat veel mensen de pas zullen afwijzen als ze er voor moeten betalen.

Het maakt me niet uit of dit ding zin heeft, ik wil hem hebben xD Ik spaar "kaarten". En er zijn meerdere Vulcan Dealers hier in de buurt. Dus als ik hem niet meer kan winnen wil ik hem zeker aanschaffen.

De kaart zal sowieso gewaardeerd worden! Het is een leuk hebbedingetje en meer gratis vuurwerk is natuurlijk meer beter :)

Wel is het zo, dat de meeste mensen hun vuurwerk bij de vaste dealer halen waar ze altijd halen. Echter kan zo'n kaart iemand misschien overhalen om toch van dealer te wisselen, of net het verschil maken wanneer iemand voor het eerst vuurwerk koopt of bijvoorbeeld verhuisd is en op zoek is naar een nieuwe dealer. Je krijgt toch wel flink wat extra's met de kaart.

Wat dan wel belangerijk is is dat (potentiële) klanten weten dat zo'n kaart bestaat. Het klinkt misschien vanzelfsprekend, maar de meeste mensen zijn denk ik niet heel actief op zoek naar vuurwerk. Je zult dus wel vrij actief moeten proberen om het grotere publiek te bereiken. Wellicht zelfs de kaarten gratis verspreiden (als dat financieel uit kan...). Dan weet iedereen er van, is er geen enkele drempel om de kaart aan te schaffen en zullen veel mensen makkelijk kiezen voor/de overstap maken naar de Vulcan dealer.

In 't kort:
Zeker een toegevoegde waarde, maar goed nadenken over de uitvoering.

(wellicht dat mijn antwoord overlapt met al gegeven antwoorden, echter heb ik die niet doorgelezen ommte voorkomen dat ik door anderen beïnvloed wordt)

Goede zet van Vulcan.
Klantenkaarten spaarpunten gratis artikelen en kortingen zijn voor zowel importeur en klant win win situatie.

De kaart ziet er mooi uit dus als verzamelobject ook een mooi item.
Mooi stukje klantwerving/klantenbinding

Back
Bovenaan