Vertrouwen in de jaarwisseling?

Daar ben ik idd ook bang voor. Wat een vervelend landje is Nederland toch geworden he.

Is niet alleen in NL is in heel Europa, en laten we het nog niet eens over China hebben, die mensen zitten alleen maar in een strengen lockdown.
Merk ook om mij heen dat ik weer meer mensen hoor met corona, we zullen er echt mee moeten leven.

Als ik het allemaal beetje heb geluisterd verwachten ze 10 miljoen besmette mensen. Alleen de varianten zijn niet zo ziek makend als de eerste 2 varianten.
Dus verwacht ook geen lockdowns en verboden of regeltjes.

Om de volgende reden, we hebben last van de inflatie inderdaad. Bedrijven gaan over de kop en nu is wel duidelijk dat het geen winterdingetje is. Maar mocht de overheid alles dichtgooien, dan is de crisis groter. Dan hebben ze niet 1 crisis maar 2 maar welke weegt het zwaarst. Daarom mede door de inflatie denk ik niet dat ze streng gaan wezen en alles weer dichtgooien, je kan niet en de economie proberen te redden en iedereen weer compenseren bij lockdown.

Funkeliefhebber zegt het al. We moeten er mee leren leven, laat het maar een keer rond gaan.

Als ik het allemaal beetje heb geluisterd verwachten ze 10 miljoen besmette mensen. Alleen de varianten zijn niet zo ziek makend als de eerste 2 varianten.
Dus verwacht ook geen lockdowns en verboden of regeltjes.

Om de volgende reden, we hebben last van de inflatie inderdaad. Bedrijven gaan over de kop en nu is wel duidelijk dat het geen winterdingetje is. Maar mocht de overheid alles dichtgooien, dan is de crisis groter. Dan hebben ze niet 1 crisis maar 2 maar welke weegt het zwaarst. Daarom mede door de inflatie denk ik niet dat ze streng gaan wezen en alles weer dichtgooien, je kan niet en de economie proberen te redden en iedereen weer compenseren bij lockdown.

Funkeliefhebber zegt het al. We moeten er mee leren leven, laat het maar een keer rond gaan.

Het is dan ook nog eens zo dat de meeste mensen geestelijk al murw zijn geslagen de afgelopen 2,5 jaar. Niet alleen door angst voor een virus maar ook omdat men heel veel dingen niet mocht. De meeste mensen zijn nog aan het herstellen en kunnen niet nog meer klappen verdragen. Als de regering er voor kiest om lockdowns, verplichtingen op te leggen etc. dan denk ik dat we ook een sociale crisis zullen krijgen, met heel veel onrust, onvrede en daarmee gepaard ook veel demonstraties en rellen.

Het is dan ook nog eens zo dat de meeste mensen geestelijk al murw zijn geslagen de afgelopen 2,5 jaar. Niet alleen door angst voor een virus maar ook omdat men heel veel dingen niet mocht. De meeste mensen zijn nog aan het herstellen en kunnen niet nog meer klappen verdragen. Als de regering er voor kiest om lockdowns, verplichtingen op te leggen etc. dan denk ik dat we ook een sociale crisis zullen krijgen, met heel veel onrust, onvrede en daarmee gepaard ook veel demonstraties en rellen.

Exact, de sociale crisis hebben we ook nog. 1 keer is leuk maar bij de 2de lockdown zagen we onrust toenemen bij mensen.

Inderdaad de meeste mensen zijn herstellende van de crisis afgelopen 2 jaar. En ondernemers kunnen geen klappen meer opvangen. En de burgers willen gewoon een normaal leven leiden zonder veel poespas.

Maar zei al wat weegt voor de overheid zwaarder, 1 de inflatie of 2 de maatregelen met lockdowns. Daarom denk ik niet dat ze voor 2 kiezen. Je kan niet en de economie redden vervolgens in lockdown te gaan met alle gevolgen van dien. De inflatie klinkt gek en heel raar wat ik nu zeggen ga, omdat de inflatie nooit leuk is en alles ook flink duurder is, zou nu is de redding kunnen zijn er moet verdiend worden om de economie op peil te krijgen. En verdienen doe je niet met een lockdown.

En dan nu maar even van je vakantie gaan genieten liefhebber34:wink:

Dank u wel Happiness. Het is hier inderdaad genieten en moet er ook van genieten.

Bier genoeg, bacardi cola ook. Alleen zo nu en dan even reageren. Maar inderdaad zou bijna vergeten te genieten. Vrouwtje geniet wel. En ik, ik lijk wel een gebakken tosti alleen dan aangebrand:bonk: en zo rood als ketchup

Maar dank u wel ik ga genieten:D

En wat een signoritas hier heb het al warm, maar van hun heb ik het nog warmer. Bier kookt gewoon in me handen.

De stokerij heeft z'n beste tijd wel gehad hè...dit jaar nog steeds onzekerheid qua covid, prijzen gaan echt afgrijselijk omhoog en het was al een dure hobby...ook illegaal zie je dezelfde debiele prijsstijgingen. Koopkracht gaat voor de meesten ook omlaag, dus minder afzet, mocht er gestookt worden. Er wordt door importeurs geknepen in de kruitinhouden om het maar betaalbaar te houden voor de massa, kwaliteit is lang niet altijd meer wat het was (zelfs Funke, nu die eigen fabriek dicht is)...RACT wetgeving wordt ook enkel strakker en strakker ipv ruimhartiger...
Het is met heimwee terugkijken naar de topjaren van de freakacties en het onbekommerd stoken (zelfs al waren het maar een paar uurtjes), en met samengeknepen billen (en portemonnee) naar de toekomst.

Ik zie het juist positief in. Ik zie dat verbod niet komen, en al komt ie er wel, denk dat draagvlak voor alles wat uit Den Haag komt nu wel weg is

Ik zie het juist positief in. Ik zie dat verbod niet komen, en al komt ie er wel, denk dat draagvlak voor alles wat uit Den Haag komt nu wel weg is

Wat betreft de draagvlak daar ben ik het 100% met je mee eens, de rest heb ik geen positieve gevoel over eigenlijk alles wat men in Den Haag doet. Verschrikkelijk wat ze de laatste jaren aan het doen zijn, ze breken Nederland helemaal af, vooral nu met dat stikstof gedoe wat werkelijk nergens meer op slaat. Hoe kun je iets verkiezen boven de voedselvoorziening van je eigen land en volk? Enfin, de gekste en meest compleet geschifte plannen worden gemaakt, gesteund en uitgevoerd, dus waarom zou men niet ook niet gewoon voor een verbod zijn? Past toch allemaal in hun 2030 agenda. Dus, nee.. ik heb er geen vertrouwen in, totaal niet.

Ik ga stuk van het lachen echt waar. Ik vraag me af hoe mensen aan prijsstijgingen komen. Ja de containerprijzen. Ken er wel om lachen.

In België koop ik me eigen wezenloos. Al zijn sommige nederlandse producten daar duurder. Maar toch kan men daar leuk shoppen.

Ik verwacht hier ook wel leuk te kunnen shoppen. En dit gezegdhebbende zoeken wordt het om leuk te shoppen. Ben ook niet van plan om voor een kapitaal te kopen, dat zeker niet. Het is gewoon zoeken en in België onderhandelen. Ik zeg ook gewoon daar veel te duur, in Nederland ligt de prijs veel lager.

@TCDD ik ben het met je eens ben nog steeds positief gezind al maanden eigenlijk.

Ongeacht war er ook gebeurd ik zeg knallen heb er zin in sinds jaren. Prijs i dont care en verbod i dont care ik zie dat verbod definitief ook niet komen. Al moet ik wel zeggen de berichten van corona beloven ook niet veel goeds maar i dont care.

Neem niet alle delen van het bericht serieus zit een klein beetje te satiren in het eerste stuk waar ik zei kan er om lachen. Maar de zorgen over stijgingen snap ik wel.

Het valt je te prijzen dat je zo positief blijft. Maar ik moet het eerst zien en dan geloven. Het is voor mijn gevoel nog een lange weg alvorens we duidelijkheid krijgen over hoe het er eind van het jaar uit gaat zien. Of heb jij nog wel vertrouwen in de overheid.

Ik denk dat Happiness en Grizmo hier goede punten aanhalen.
Helaas zijn we er met die stikstof nog niet eens, ik zie nog wel meer gekke dingen aankomen binnenkort, wil niet teveel vooruit kijken maar zie dingen als autoloze zondag er zo door gedramd worden. Als dat inderdaad allemaal kan dan waarom geen verbod? het is na dat laatste debat behoorlijk rustig, als de meerderheid voor een verbod was dan was het allang besloten.
Maar goed, als het wel door gaat helemaal prima, maar ze maken dit land inderdaad helemaal kapot hoop dat men verstandig gaat stemmen, maar helaas zal het kartel toch de grootste blijven.

nee overheid is nooit te vertrouwen meer in die zin maar dat is niet alleen met vuurwerk maar veel breder is het verhaal.

Ja ik ben enigesinds positief gestemd dat we weer redelijk normaal oud en nieuw hebben. komt het verbod er niet doorheen denk dat we dan niet zoveel te vrezen hebben dit jaar.

Corona dit en dat. maar 1 ze willen alles zo lang mogelijk open houden geld is op om ieder bedrijf maar steun te geven. daarnaast is de corona noodwet waar vuurwerk verbod onder gezet is niet verlengt, dus kan niet zomaar ff onder de noodwet gedrukt worden want die is weg.
duitsland heeft ook geen noodwet meer
dus enige sinds positief al weet je nooit zou heel blij zijn als ik 29dec met vuurwerk de winkel uit loop.
prijzen zullen iets stijgen ook al ligt 2jaar in de bunkers zullen ze iets stijgen en nieuwe producten wat hier en daar komt al helemaal wegens de container en transport kosten enz

Vertrouwen in de overheid heb ik ook niet. Maar ik lees hier ook van alles. Stikstof, corona, weet ik veel wat. Dat het 2de debat er niet is zou ook wel een reden hebben. En toch vrees ik niet.

Ik lees, ik kijk en ik denk en kom op een positieve manier uit.

@Jopoh juist het is corona dit en corona dat. Maar tot nog toe hoe slecht het ook gaat, willen ze open blijven inderdaad.

Om eerlijk te zijn alles bij elkaar maak ik me niet druk. Met een schuin oog kijk ik naar de overheid maar kijk niet meer teveel naar ze.

Zo denk ik er ook over; dat in de hele breedte van de samenleving het vertrouwen in Den Haag steeds verder wegzakt is wat dit betreft gunstig. Al zullen linkse rakkers altijd linkse rakkers zijn en blijven...

Zo denk ik er ook over; dat in de hele breedte van de samenleving het vertrouwen in Den Haag steeds verder wegzakt is wat dit betreft gunstig. Al zullen linkse rakkers altijd linkse rakkers zijn en blijven...
Ik wens ze veel succes met die paar zetels. Zeker volgend jaar met de provinciele staten verkiezingen

Eigenlijk is t vrij simpel hoe mensen denken dat de prijstijgingen komen.

1) De producten liggen al een tijd in de bunkers/opslag, deze kosten maandelijks geld, waar er geen inkomen is om die lasten te dekken.
2) De regels worden steeds bizarder en dus is er weer nog meer investering nodig en dus gaan wij dat als klanten merken.
3) China word steeds duurder door hogere lonen.
4) Grondstoffen zijn steeds moeilijker te krijgen, vraag overstijgt ruim het aanbod, dus prijzen stijgen
5) Minder winkels dus minder concurrentie dus gooien ze de prijzen omhoog, immers er is minder reden om de prijzen laag te houden.
6) Alles word duurder, en wij als klant mogen dat OVERAL betalen.
7) Ze willen toch die compensatie van de overheid die ze nooit gekregen hebben ergens vandaan halen zodra ze weer mogen verkopen.
8) De mens in Nederland word steeds hebberiger/gieriger etc.
9 ) Verloren voorraad door fouten/branden/diefstal etc.

En zo zijn er nog veel meer redenen om prijsstijgingen goed te praten. Helaas :(

6) vuurwerkverkopers zijn zelf ook klanten van alles als wij...

Vergeet je dat importeurs veel eigen voorraad in het buitenland hebben afgezet, prijs transport nieuwe import vertienvoudigd is, wat ook weer doorberekend wordt. Niet alle winkels hebben hun eigen (vaak tijdelijke) bunkers nog vol liggen.

Ik weet niet of het op mij sloeg maar goed. Het stukje schreef ik waarom mensen denken over prijsstijgingen. Het was een grap, beetje satiren zeg maar. Even dollen tussendoor. Ik schreef het nog dat het satiren was omdat ik keihard moest lachen. Het moest niet serieus genomen worden.

Desondanks neem ik de informatie wel serieus daarvoor dank. En thanked je post om te bedanken.

Schreef nog neem niet alle delen wat ik in dat bericht schreef serieus.

Back
Bovenaan