Vertrouwen in de jaarwisseling?

Ik heb dit jaar al het een en ander besteld bij bedrijven waarvan ik weet dat ik het geld terug krijg (als ik dat wil) mocht er dit jaar weer een "tijdelijk" verbod komen. Als er een permanent verbod komt, dan zal de overheid ondernemers moeten uitkopen.

Als er geen verbod komt, en dat is aan het eind van het jaar nog steeds zo, dan heb ik in ieder geval wat mooie bestellingen staan met best wel lage prijzen. Neem ik daar mee een risico? Absoluut. Maar de reward voor dit risico is nog in ieder geval één oud en nieuw met heel veel mooi vuurwerk.

Ik heb dit jaar al het een en ander besteld bij bedrijven waarvan ik weet dat ik het geld terug krijg (als ik dat wil) mocht er dit jaar weer een "tijdelijk" verbod komen. Als er een permanent verbod komt, dan zal de overheid ondernemers moeten uitkopen.

Als er geen verbod komt, en dat is aan het eind van het jaar nog steeds zo, dan heb ik in ieder geval wat mooie bestellingen staan met best wel lage prijzen. Neem ik daar mee een risico? Absoluut. Maar de reward voor dit risico is nog in ieder geval één oud en nieuw met heel veel mooi vuurwerk.

Helemaal mee eens. Dat moeten we de ondernemers ook gunnen die de zaken goed voor elkaar hebben wat betreft terug betalen.

We hebben afgelopen jaar wel gezien wat zo nieuwsbericht kan doen. even een 'proefballonnetje' op laten om de meningen te peilen. Ik geloof het pas als ik de 29e bij de vuurwerkwinkel sta.

Debat is morgenavond al. Denk niet dat dat nog iets zou uithalen.

Zodra het afgewezen is en de sites zijn weer open, ga ik meteen bestellen. Zoveel mogelijk voorpret mee pakken. Corona enz zien we in december wel weer. Als het allemaal doorgaat heb je een leuke voorbereiding gemist omdat je nu pessimistisch/bang bent dat het misschien niet door gaat....Zonde!

Zodra het afgewezen is en de sites zijn weer open, ga ik meteen bestellen. Zoveel mogelijk voorpret mee pakken. Corona enz zien we in december wel weer. Als het allemaal doorgaat heb je een leuke voorbereiding gemist omdat je nu pessimistisch/bang bent dat het misschien niet door gaat....Zonde!
De voorpret is zeker al aanwezig anders was ik hier niet ;)
Maar ik ben het zeker met je eens. Ik hoop gewoon dat de politiek ook eens duidelijkheid verschaft en daaraan vasthoud.

Precies, zo sta ik er ook in. Gewoon genieten nu en zoveel mogelijk voorpret mee pakken. voor nu ziet het er positief uit, wat het uiteindelijk gaat worden weet niemand. Gewoon lekker genieten nu.

Tot op heden zijn het (met name) de PVDD en GroenLinks die al twee jaar lopen te "muiten".
Ik voorzie weer een ouderwetse Oud en Nieuw met vuurwerkplezier voor jong en oud zonder "stiekem" gedoe en stressvolle ritjes naar over de grens.

Tot op heden zijn het (met name) de PVDD en GroenLinks die al twee jaar lopen te "muiten".
Ik voorzie weer een ouderwetse Oud en Nieuw met vuurwerkplezier voor jong en oud zonder "stiekem" gedoe en stressvolle ritjes naar over de grens.

Die ritjes naar over de grens houd ik er lekker in, want die bevallen mij prima. Nu alleen het aanbod weer een beetje op niveau krijgen.

Nu wel had al vertrouwen er in maar nu helemaal. Ze hebben links zo voor paal gezet en hun argumenten zo hard onderuit gehaald ongelooflijk. Links bleef maar drammen maar gelukkig bleven sprekers die tegen waren bij hun punt. Heb voor het eerst genoten van een debat. Links kon ook niet antwoorden op vragen die ze kregen ze wisten het gewoon niet. Voor links was het gewoon een aanfluiting.

Volgende week wordt er gestemd maar duidelijk is wel dat er geen meerderheid is voor een permanent verbod.

Ik heb genoten van VWC en de mensen hun punten heb geleerd van sommige, sommige hadden humor.

Gizmo75 bedankt voor de heldere uitleg over hoe het ervoor stond.

Ik ga nu rustig vakantie vieren heb ik vandaag gemist. Reden dat ik er was. Heb nog nooit zo een 1ste klote vakantiedag gehad. Heb verkopers van vuurwerk als vrienden ben gek gebeld door ze om showrooms te bouwen. Maar moest ook rekening met vandaag houden. Maar nu ga ik vakantie vieren met een gerust hart.

Heren ik wens jullie veel vuurwerkplezier en geniet ervan dat het initiatiefwet geen doorgang heeft gevonden. En tot over 2 weken.

:bye:

Moet geheel goedkomen!
Het debat met een gevoel van voorpret bekeken en tot dusver zelden een debat gezien wat zover ingaat op de gemaakte punten en regels die we nog niet hebben kunnen ervaren. Applausje voor van Haga en Carolien!
De juiste argumenten die volstrekt onderbouwd zijn!

Ik wil natuurlijk niet de pret drukken maar ik geloof het pas als de stemming ook daadwerkelijk is geweest. de tegenstanders hebben nu nog een week om te lobbyen.

Maar de eerste stap is gelukkig gezet.

Ik denk dat ze het overlaten aan de gemeentes en dat veel gemeentes toch nog met een verbod komen.Nederland begint steeds minder leuk te worden met alle regels.
De vrijheid word ons steeds meer ontnomen...beetje bij beetje.......

Ik denk dat ze het overlaten aan de gemeentes en dat veel gemeentes toch nog met een verbod komen.

Dat denk ik niet, omdat behoorlijk wat 'burgemeesters' aangeven niet een lokaal verbod in te voeren, maar het landelijke beleid te zullen volgen. Daarnaast is het alternatief voor de Buhne, de vuurwerkshow, geen haalbare kaart natuurlijk.

tot Brulletje Bruls (wrs verzekerd bij Achmea, en z'n gemeente ook) op een avond opeens bedenkt dat hem nog een kippenbotje dwars zit, en een boertje laat...

Dat denk ik niet, omdat behoorlijk wat 'burgemeesters' aangeven niet een lokaal verbod in te voeren, maar het landelijke beleid te zullen volgen. Daarnaast is het alternatief voor de Buhne, de vuurwerkshow, geen haalbare kaart natuurlijk.
Apeldoorn, Rotterdam en Nijmegen zetten het gewoon door.

Back
Bovenaan