Urk 8-5-2010

RedBaron

Pyroworld
waar: Urk
tijdstip: 22:00
firma: Fireworks Europe
max kaliber: 150mm

Extra info:

dit zal een pyromusical gaan worden die vergelijkbaar is met dat van het vuurwerk in Hoorn. Dat belooft dus een aardige show te worden denk ik.

Verdere details heb ik nog niet. Alleen de datum en plaats. Meer info zal dus nog volgen! :D

Sponsoring vuurwerk

De feestweek wordt zaterdag 8 mei afgesloten met een symfonisch vuurwerk, vanaf drie pontons in het IJsselmeer. De organisatie is daarvoor nog op zoek naar sponsors. Met behulp van laserstralen wordt reclame gemaakt voor bedrijven. Voor aanmelding voor de verenigingsmarkt, de braderie en sponsoring kan contact opgenomen worden via de website: www.oranjestichtingurk.nl of via de mail: [email protected].

http://www.opurk.nl/content/view/20261/1/

Voor zaterdag 8 mei staat een groot symfonisch vuurwerk op het programma. Volgens Anja Keuter van COS Irene belooft het een bijzonder spektakel te worden. ,,Zeldzaam in Nederland. Zelf hebben we het in Nederland en Duitsland inmiddels twee keer gezien. Het is heel bijzonder. Vuurwerk wordt afgeschoten op de maat van de muziek en het is zoveel dat je niet weet waar je kijken moet.” Het vuurwerk wordt afgeschoten vanaf drie pontons, die op 400 meter voor het strand gelegd worden. Keuter: ,,Het opbouwen duurt enkele dagen en we zoeken daarvoor nog vrijwilligers.” Bedrijven hebben de mogelijkheid om het vuurwerk te sponsoren.

http://www.opurk.nl/nieuws/20412-voorbereidingen-oranjefeest-in-volle-gang.html

zo juist heb ik de soundtrack binnen gehad. En ik moet zeggen een mooie keuze qua muziek! Ik had het zelf niet beter kunnen verzinnen.

Het geen je onder andere zult gaan horen is:

The power of Love - Frankie Goes To Hollywood
I got a feeling - The Black Eyed Peas
Queen - Don't Stop Me Now
Guidos Orchestra

De show gaat een dikke 17 minuten duren.

:)

hier nog wat foto's van de opbouw, zijn vanochtend gemaakt.

p1000462v.jpg
[/IMG]

p1000461.jpg
[/IMG]

p1000460f.jpg
[/IMG]

p1000459k.jpg
[/IMG]

p1000457j.jpg
[/IMG]

p1000455.jpg
[/IMG]

p1000454i.jpg
[/IMG]

Wat betreft zicht locatie je kan gewoon bij het strand staan waar ook de speakers zijn geplaatst.
en parkeren is nu ook mogelijk op de haven.
en vergeet de paraplu niet!!!

Hayo en team heeft het gedaan vanavond. Een werkelijk ongelovelijk mooie pyromusical van (in Nederland) ongekend kaliber. Ik sta nog steeds na te shaken van die 3 maal 5'' salutes met 600+ gram flash ookal kwamen ze niet tot hun recht omdat ze boven zee knalde.

Een staande ovatie mannen, dit was werelds!

Mijn foto's staan hier op het forum

951752834_6_QDuo.jpeg

Heerlijke show was dit zeg! mooi geschoten en dan die salutes op het laatst geweldig! Echt een van de beste shows die ik heb gezien!

Hierbij ook vast wat foto's van mijn kant: Klik hier

Video volgt zo :wink:

Ook ik heb een hele goede en leuke show gezien vanavond.
De timing en het materiaal was perfect, de muziek was ook niet helemaal mijn keuze, maar dat blijft een persoonlijke smaak.
Het thema met de Italiaanse versie van Power of love vond ik erg sterk en mooi
Meest genoten van de singelshots van Parente, de multicolourbommen en de salutefinale. Jongens wat ging dat hard.

Wat ik storend vond was het vuurwerk wat tijdens de show afgeschoten werd. Werd er toch voortdurend door afgeleid.

Maar prima voorstelling van Laser & Fireworks, de rit naar Urk zeker waard.

Leuke show gezien, wel wat kleine foutjes kwa timing etc. maar de prachtige bommen en de show in zijn totaliteit hebben weer voor een heerlijk avondje gezorgd daar in Urk!

Heb helaas niet zoveel ruimte meer op Vimeo, dus heb de finale eraf geknipt zodat jullie alvast wat kunnen genieten.
Binnekort plaats ik de gehele show, hier alvast het heftige einde en let vooral op de eindsalutes net na het applaus want die waren echt snoei en snoeihard:D

TB
:bye:

Hier is dan ook maar meteen mijn FILM van de laatste vier minuten (dus ook de finale) van de show!

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zie YouTube voor de HD film.
(Sorry voor de lichte out of focus het laatste stuk. Na het zoomen was de focus aangepast...)

Jorik, mooie foto's man! Zien er goed uit. Alleen geen gouden effecten? Knap lastig blijft het.

951752883_6_NZcO.jpeg

Wat me wel opviel was dat er volgens mij vanaf het linker ponton wel eens wat vuurwerk niet werd afgeschoten, of heb ik dat mis ??

Zou inderdaad best eens kunnen klopen :(

Desondanks heb ik vandaag 1 van de best geschoten pyromusicals gezien op de nederlandse aardbodem. Hulde aan het team dat dit heeft mogelijk gemaakt. Jullie zijn de Top 1 wat betreft pyromusicals!!!

Was ook weer evve gezellig te meeten met de leden. En heb ook even wat foto's bijgevoegd :) 1na laastst zijn de 5 Inch zwaluten met 690 gram! Kaboem Kaboem :cool:

Ik heb een hele leuke avond in Urk gehad, en een hele mooie show gezien.
Gezellig met Fred en DarkSoul zijn we wat eerder naar Urk afgereisd, zodat we wat extra tijd hadden om met de mensen aldaar gezellig wat te praten over de opbouw en wat we zoal konden verwachten.

Leuk gesprek gehad met pirico, een van de bouwers van deze show, en een andere Belgische meneer waarvan ik de naam helaas niet meer weet die ook geholpen had met opbouwen. Deze laatste meneer vertelde nog dat hij de pontons (linker en rechter) eigenlijk andersom had opgebouwd...dus links had rechts moeten zijn. Dat maakte nu voor deze show gelukkig niet uit, maar stel je voor dat er steppers ingepland waren...dan had het er echt heel anders uitgezien.
Heren bedankt voor jullie toelichtingen op mijn vragen!:thumbup:

Ook fijn eens gesproken te hebben met RedBaron. Ook jij bedankt voor je toelichtingen, en de mogelijkheid eens om de hoek te kunnen gluren in die mooi opgebouwde controlekamer van Hayo. RedBaron vertelde nog dat de muziek nog op het allerlaatste moment aangepast moest worden. En dat men daar tot 04.00 uur 's nachts daarvoor mee bezig is geweest die klus te klaren. Puik stukje vakwerk hoor! Ik heb het in ieder geval niet gezien/gemerkt aan de show.:thumbup:

De show zelf vond ik mooi rustig opgebouwd met mooi getimede en afwisselende effecten. Hier zag je weer eens echt vakmanschap in uitvoering. Maar ook het maximum kaliber deed de show veel goeds natuurlijk. Jammer alleen van die irritante gasten met hun noodflares, die nog bijna een keer tot op een van de pontons neerkwamen. Maar goed, dat is misschien ook niet zo vreemd als er zo vroeg al zoveel alcohol in die Urker jongelui gegoten is. Verder over de show. Het was alleen jammer dat er enkele malen bepaalde items niet afgingen (vooral enkele cakes), zodat er in het beeld een kleine onbalans te zien was. Maar is dat nu de fout van de schieter te noemen of de fout van diegene die dat product geproduceerd heeft?

Ik heb gewoon genoten van deze show, en baal er dan ook elke weer van als zoiets moois ten einde komt. :applause:

@rugge: We hebben genoten van de showband waar je zus in meespeelt, leuk extraatje tijdens het wachten voor de show.

@Redbaron: Hoe lang heeft het afbouwen nog geduurd? Aangezien jullie nogal onder tijdsdruk stonden dit geklaard te hebben voor de zondag? Ben ook erg nieuwsgierig naar het experiment welke je een keer wil gaan uitvoeren :D.

@Alle filmers & fotografen: bedankt voor jullie films en foto's zodat we van het geheel nog eens rustig kunnen nagenieten.

wat een show was het:D jonge jonge echt toppie hoor. om 9 uur kwamen we aan om nog wat met freaks te praten altijd gezellig hea:D ook leuk dat er toen nog wat noodsignalen werden af gestoken vanaf een boot en zelfs shells. En de politie, nergens te bekennen:) Maar onder de show werd er ook de hele tijd met noodsignalen gekloot dan is het vrij irritant. Maar na een tijdje negeerde ik het maar gewoon want je doet er niks aan.

de show was echt gewoon geweldig, die 6'' shells echt geweldig gewoon toch echt machtig zo een groot effect. de show werd ook mooi synchroon op de muziek geschoten. en de finale niks over te klagen damn:D die laatste 5'' salutes ik voelde mn jas gewoon heen en weer wapperen van de druk, geweldig gewoon:D

kortom een geweldige show:D

Laatst bewerkt:
Review

Review

Hier dan ook even een review van mijn hand.

Zaterdag werken tot zes uur. Snel naar huis fietsen, en een boterham achterover slaan. Even het forum checken voor de laatste nieuwtjes en m'n camera inpakken. Hup, op de fiets naar Moontan; mag wel doortrappen! ***! Ketting begeeft het! Ik was gelukkig pas net weg van huis, dus gauw terug gelopen zodat m'n vader me met de auto weg kon brengen. Toch nog op tijd stonden Moontan en ik op station Hilversum. Een korte treinreis later konden we bij FireDragon instappen in de auto, om naar Urk te gaan: wat een service :wink: De regen onderweg deed ons even slikken, maar eenmaal in Urk hebben we niets noemenswaardigs aan neerslag gehad.
Auto geparkeerd op het grote haventerrein. Geen enkel probleem; ruimte genoeg, en we konden zó wegrijden na afloop. Het stukje lopen door downtown Urk was "een ervaring", om het netjes te zeggen :rolleyes: Elke jongen loopt stoer te doen op hetzelfde opgevoerde scootertje, met het zelfde oorringetje en hetzelfde koppie zonder helm. Veertien jaar en al bezopen om negen uur 's avonds, dat was het devies.
Aan het strand was nu nog weinig volk; we waren zo ongeveer als eerste freaks ter plaatse. Praatje gemaakt met Jack en de andere opbouwers. We kregen te horen dat de muziek op het allerlaatst opeens niet mocht van de gemeente. Dus -1 voor Urk. Wat voor naap ben je dan als de de muziek van een pyromusical opeens wil laten veranderen? Gelukkig is Laser & Fireworks in het bezit an een paar uitstekende (pyro)technici, die à la minute toch nog de muziek hebben weten om te zetten. Chapeau voor het resultaat!
Al snel kwamen er wat meer freaks toestromen. Zo zie je elkaar nooit, zo zie je elkaar twee keer in vier dagen... Camera's neergezet (er was ruimte genoeg, dus moesten we nog behoorlijk bediscussiëren wat nou de beste plekken zouden zijn. Uiteindelijk stond er een goede rij statieven op de muur langs het strand, net links van de VIP plaats van Laser & Fireworks. Dit bleek voor de gemiddelde Urkenaar gelukkig te ver weg. We hadden dan ook weinig last van puberale dronkenlappen en geschreeuw. Wel van de noodsignalen en 3" shells die voor en tijdens de show nog behoorlijk werden afgestoken: gekkenwerk. Jammer dat dan die politiewagen er niet staat.

Om precies half elf begon het dan! De muziek was toch heel aardig gekozen, en de nummers waren bij vlagen bekend. Helaas stond ik erg dicht bij een speaker en toch best ver van de pontons af. Dat betekende dat voor mij de muziek wat hard was en de vuurwerkgeluiden minder goed te horen waren. Maar dat kan aan mijn positie hebben gelegen en hoeft niet per sé een te hoog volume van de speakers te betekenen.
Qua vuurwerk heb ik een schitterende diversiteit gezien, met naar mijn idee hoogwaardige producten. Ik denk dat dit de mooiste show ooit was voor mij! Het was zeker mooi op de muziek geschoten, met per nummer een keurige opbouw erin. Een aantal effecten die mij bij zijn gebleven zijn de multicolored waterbengalen, golden crossette bommen, blauw naar rood colorchanging shells en silver strobe shells. Maar de kracht van de show zat hem in diversiteit, want er werden heel veel verschillende effecten gebruikt. Zowel in kaliber als in soort (candle/blok/shell) als in kleur. Het rustige tempo van schieten leende zich erg goed voor het maken van foto's. Ik zie dan ook aardig wat schitterende foto's terug hier! Reflectie op het water, pikzwarte lucht, wind de goede kant op, geen regen...alles zat mee om foto's te maken.
De finale van de show was formidabel! Een helemaal gouden lucht, met een paar blauwe sterren erin; die blauwe sterren maakten alles af! Schitterend op meerdere hoogtes gewerkt ook. Vaak drie lagen, soms zelfs vier lagen effecten boven elkaar. De drie salutes helemaal aan het eind waren voorspeld; inderdaad steengoed! Wapperende broekspijpen man! Heeeeerlijk! :cool:
Toen het was afgelopen doken de Urkenaren snel weer de kroeg in. Want tsja, over een uur sluit die alweer, dus effe snel klemzuipen nu het nog kan! De freaks bleven nog even napraten, maar druppelden ook vrij snel weer weg.
Ik heb een prachtavond gehad. FireDragon en Moontan bedankt voor de gezelligheid en de lift!
:bye:

Back
Bovenaan