TV-Tip: Morgen in Powlitie een vuurwerk handelaar die opgepakt wordt

vuurwerkNOP

VWC lid
Vandaag van 21:55 tot 22:30 is Powlitie op Nederland 3

In deze aflevering wordt aandacht geschonken aan vuurwerk handel en de kracht van een Cobra 6
Ook zal de handelaar uiteindelijk worden opgepakt en verweten met het feit wat voor gevaarlijk vuurwerk die verkoopt

Kijken dus!

Laatst bewerkt:
Had al stukje gezien dat ze het in een auto laten ontploffen.
Natuurlijk zal ik kijken alleen om me te ergeren aan fouten.

Net stuk van gezien in pownieuws meen dit echt wat een mongolen staat er op cobra 6 in de auto legen nee staat gewoon netjes op de grond lont aan steken en afstand van nemen mensen worden doormiddel van deze programma,s echt bang gemaakt.
Kijk naar undercover in Nederland en nu deze onzin zo lang er vraag na is blijf er vraag na.
Laat ze maar eerst lekker die #%#%#%# mensen aanpakken die spullen slopen bij oud en nieuw en echt boeven vangen i.p.v deze onzin

Sorry maar kan hier zo pis om worden waneer staat er een een programma wel klaar voor ons als vuurwerk freaks en waar wij wel kunnen uitleggen hoe het zit en niet alleen bam willen laten zien.
Zo als filemon samen met meneer steek een salut op de grond af goed voorbeeld !

Gr Zwitsal

Pownews maakt normaal hele prima stukken en stellen dingen heel goed aan de kaak. Daar mogen we trots op zijn dat er een omroep is die zich daar mee bezig houdt.

Ik meende al vanaf de eerste aflevering van Powlitie van dit seizoen te zien dat ik ergens een kartonnetje met een logotje erop zag. Was al bang voor zo'n aflevering en ja hoor, hij komt er dus toch. Tuurlijk is handel in illegaal spul illegaal. Of dit nu vuurwerk is of niet. Maar om vervolgens vuurwerk in een auto te stoppen om te laten zien dat deze inderdaad uit elkaar ploft vind ik dan wel weer heel stom. Tuurlijk ploft die auto uit elkaar. Dat weet de politie zelf ook wel, gezien ze er zelfs een heel taskforce op hebben gezet. Ook youtube staat vol met filmpjes waar dingen gesloopt worden. Maar niemand dwingt je om vuurwerk in een auto te stoppen of om er andere dingen mee op te blazen. Ieder weldenkend mens zal dit vuurwerk dan ook niet gebruiken om dingen op te blazen. Maar goed, ze zullen wel weer gaan roepen: 'Jaaaaa maar als je dit in een auto vervoerd, dan zie je nu wat er gebeurd!' Oke, dan zeg ik op mijn beurt, stop een cobra 6 in je dashboard kastje, en ga eens kijken hoe ver je met zo'n ding kunt rijden zonder dat er vuur bij komt. Als je dat wat te eng vind vervang dan de Cobra 6 door een ijsfontijntje. Wedden dat hij heel nederland door komt, en als de tank het toe laat dat hij nog de grens over kan ook? Het feit dat dit spul aan komt in Nederland is hier alleen al een bewijs van: Dit spul ontploft niet zomaar op de weg. Hoe vaak hebben we in het nieuws gehoord van een vrachtwagen vol illegaal vuurwerk dat op weg was naar Nederland maar die het niet heeft gered want ontploft? NUL! Dus het enige wat dit stukje zal gaan bewijzen is dat je een Cobra 6 niet in een auto moet laten ontploffen want dan heb je een probleem. Tsja. Logisch. Dat wisten we al. Het is dus weer puur sensatie, niets meer niets minder. Om hier dan mee aan te tonen dat een auto kapot gaat door 'zwaar illegaal vuurwerk' ? Hadden ze ook eventjes een Silver Salute ofzo in een auto moeten zetten met de deuren dicht. Wedden dat de auto dan ook kapot is? Kortom wijze les: Steek geen vuurwerk aan in de auto. Maakt niet uit wat voor vuurwerk het is. Zelfs een ijsfonteintje in een BMW 7 Serie zal je niet blij van worden. Of een doosje lucifers ofzo. En juist dat is nu net nodig om het vuurwerk tot ontploffing te brengen: VUUR. En zelfs met alleen dat vuur kun je je auto al kapot maken, echt waar! U zult het vast niet geloven maar moet je voor de grap eens proberen: een beetje vuur in je auto stoppen. Dat gaat niet goed hoor, ik zweer het je!

Vuurwerk moet je normaal mee om gaan. Of dit nu illegaal is of niet. Het blijft ten alle tijden gevaar. Zeker als je het aansteekt in auto's woningen, of bijvoorbeeld in je gezicht. Als je dit laatste voorstelt aan mensen dan durven ze dat niet, omdat ze donders goed weten dat dit niet moet. Zelfs een trektouwtje of een sterretje willen ze niet in hun gezicht. En geef ze eens ongelijk, want dat is natuurlijk heel dom. Waarom dit soort shit dan wel?

Sorry voor de eventuele spelfouten of iets dergelijks -daar heb ik zelf ook een bloedhekel aan-, ik heb dit heel snel neer geknald omdat ik me er erg over opwind. De domheid. Ik zit te denken om deze post verder te verwerken als column als betoog om het eens op te nemen voor het vuurwerk in het algemeen.

Dus laat me weten als jullie hier heil in zien en ik tover dit stuk om in een column. Danku! Bij genoeg animo ga ik direct van start. Ik zal dan ook proberen om dit op een publieke site te krijgen zodat wij/ik het vuurwerk ook eens een positief geluid kunnen geven/laten horen.

Ze gaan ook laten zien hoe ze 2 gasten op pakken.
Vraag me af of het uberhaupt mag?
Ik bedoel is er wel toestemming gevraagdt?
Mag het zomaar uitgezonden worden?
Er is tog nog altijd een vorm van privacie?
Nee ik vind ut sensatie gerichte Alberto imitatie praktijken.

Laatst bewerkt:
Dit soort klootz@kken misbruikt de 'vrijheid van meningsuiting' en het huidige rechtse klimaat alleen maar om te scoren en zelf de zakken te vullen. Geen nieuwswaarde.

Ik vind Powlitie wel een leuk programma omdat ze vaak alleen van die gasten pakken die dingen stelen. Maar om dan een vuurwerkhandelaar te pakken, beetje flauw want zij worden over het algemeen nog geaccepteerd door de maatschappij.

en dan die danny met zijn vermoming.. randdebiel..
ja zo heet hij die (nieuwe nederlander) met zijn bullshit van weet je wel dat mensen handen kwijtraken door cobra,s.
pff word zo moe van die gast.

Jongens, jongens, jongens, neem het gewoon met een vrachtwagen zout en reageer niet zo agressief het is niet goed voor je en ze luisteren toch niet.

hé bram 75

klopt je moet ook aan je hart denken maar zijn ook mensen die dit gaan na doen.
leuk naam krijgt vuurwerk zo hebben al 1 ram debiel die shell,s,delvo rana, big boys in koelkasten stopt en hoef geen namen te noemen .

sorry maar als mensen met geen hersens dit zien denken ze o kijk dan gaan we na doen .
als 1 schaap over de dam is volgen er meer .

laat ze maar eens keertje iets nuttigs doen dan steeds achter boefjes aan gaan zo als verkrachters en iemand vermoorden en dan nog 2 jaar krijgen .

zeg wel zit vanavond wel voor de tv dit te kijken en zal wel weer puur onzin zijn !

sorry mensen maar maak me pis om zulke progama,s

Gr Zwitsal

Precies zwitsal jij snapt het. Media heeft wat dat betreft een groot aandeel in al het gesloop tijdens de jaarwisseling.
Voorbeeldje is de bigboy tot voor kort kende buiten de kenners niet veel mensen deze knaller.
Media brengt het in het nieuws en wat krijg je? Juist iedereen wil de bigboy knaller. En gaan op het internet op zoek naar een adresje.

Ook een goed voorbeeld is de bombashop vorig jaar. Site bestond al jaren, en niet veel mensen hadden van deze webshop gehoord. RTL besteed er aandacht aan op tv, en de bombashop had in een korte tijd een hoop nieuwe klanten.
En als puntje bij paaltje komt krijgt de burger de schuld, want je mag geen vuurwerk in het buitenland bestellen.
Ik weet zeker als de media niet zo'n heisa om dit spul zou maken, en nederland de regels omtrend knalvuurwerk versoepeld, dat de vraag naar zware knallers een stuk af zou nemen.
Daarbij is niet het vuurwerk de schuldige maar de mafkees die hem aansteekt en in een auto/prullenbak gooit. Immers vuurwerk ontsteekt niet zichzelf...

Ik vind Powlitie wel een leuk programma omdat ze vaak alleen van die gasten pakken die dingen stelen. Maar om dan een vuurwerkhandelaar te pakken, beetje flauw want zij worden over het algemeen nog geaccepteerd door de maatschappij.
Vuurwerkhandelaar geaccepteerd? Uhmm nee, alleen door ons. Probleem is dat er veel ongelukken gebeuren, er veel mis gaat, en er veel schade en overlast is. Allemaal door; de handelaar die het importeert/verkoopt.
Dus niets acceptatie. Gewoon oppakken die gasten.

Ze gaan ook laten zien hoe ze 2 gasten op pakken.
Vraag me af of het uberhaupt mag?
Ik bedoel is er wel toestemming gevraagdt?
Mag het zomaar uitgezonden worden?
Er is tog nog altijd een vorm van privacie?
Nee ik vind ut sensatie gerichte Alberto imitatie praktijken.
In principe mag het niet inderdaad. Privacy.
Niets "vrijheid van..", als ik aangeef dat ik het niet wil, mag het niet. En theoretisch is het zelfs nog verder; het mag niet, totdat ik zwart-op-wit vastleg dat het wel mag.

Gebeurd ook bij programma's als wegmisbruikers enzo. Sommige mensen flippen hem helemaal op het moment, maar als ze later nog eens benaderd worden geven ze toestemming voor het gebruik van de beelden, al dan niet met onherkenbaar gezicht.
Lijkt me sterk dat een vuurwerkhandelaar toestemming geeft voor zoiets, maar de wereld zit vreemd in elkaar, dus wie weet..

Het verschil tussen powned en andere oproepen is dat powned duidelijk erop uit is om van maatschappelijke zaken de absurditeit te laten zien, en dat dat meestal geen realistisch beeld oplevert moge duidelijk zijn. Dat is wat cabaretiers al jaren doen en als powned het doet vind ik het niet minder leuk.

Ik heb nog nooit naar powlitie gekeken, geen zin in / geen tijd voor, maar ik ben benieuwd. Hopelijk wordt het geen anti-vuurwerk-propaganda want dat zou me teleurstellen van powned. Ik wil namelijk wel graag lachen.

Dat is niet correct wat jij zegt kamikaze.
Zeker te weten dat dit soort mensen geen toestemming geven daarvoor, maar dat kunnen ze ook niet.

Op de openbare weg heeft de politie, of wie dan ook, altijd het recht om te filmen. Of dit nou een aanhouding betreft of een vechtpartij, het vastleggen is toegestaan.
Men heeft ook het recht dit op tv uit te zenden. Degene die gefilmd wordt heeft dan ook weer het recht om te zeggen dat hij niet herkenbaar op tv wil. Je ziet dan ook vaak dat een gezicht geblurred wordt bij programma's als wegmisbruikers enz. Op het moment dat hij aangeeft niet herkenbaar in beeld te willen komen, maar dit toch gebeurt, kan hij een schadevergoeding eisen.

Wanneer een aanhouding plaats vindt in huislijke kring of op eigen terrein, en het wordt ook gefilmd op deze plek heeft de desbetreffende persoon dus WEL het recht om enige vorm van uitzending tegen te houden.

Daarom zie je ook vaak dat wanneer zoiets plaats vindt, de filmploeg op straat blijft staan en hooguit een keer inzoomt richting het huis. Anders bestaat er de mogelijkheid dat de beelden niet gebruikt kunnen worden.

En je vergeet de vuurwerkforums die helpen er ook aan mee om de nodige informatie te geven :D

Dat klopt maar daar zitten natuurlijk ook liefhebbers op, die er al het nodige van weten. Daarbij ga ik er vanuit dat geen van ons een cobra 6 in een prullenbak gooit. En geven wij elkaar de juiste informatie . Aangezien de media vrolijk verteld dat je met een cobra een auto opblaast en met een bigboy een brug. Worden een hoop malloten op verkeerde ideeen gebracht. Hoezo vandalisme promoten??:rolleyes:

Ik vind het sowieso dom dat ze het überhaupt uitzenden, Youtube wordt al platgegoooit met zulke filmpjes. Dit zouden ze gewoon op de tv moeten verbieden, maar nee hoor de regering verbied de zogenaamde 'nitraatbommen'. Waarom wordt er ons land nou zo verkeerd met vuurwerk omgegaan? Ik denk dat sommige nederlanders echt een voorbeeld moeten gaan nemen aan onze buurlanden ( België, Duitsland, Spanje etc)

Back
Bovenaan