Toppers/floppers 2025-2026!

Top: tegen de verwachting in… de Magnum Exclusive Funky Town. Zonder dollen, ik denk dat deze compound de meest luide burst van de avond had.

Kwam boven de Sky Symphony en Super Flower, alsook de Insane Crown Bomber en 4 seasons (alle gekooide versies) uit!

Daarmee DE verrassing voor mij persoonlijk.

Andere topper was de Valk - Bruuttt. Maakte zijn naam meer dan waar.

Floppers:
Valk - Howling. Zielige huil, met aardige uitwerking. Muv 1 cake hadden 2 kartonnen een “fiieett fieeuuw” achtige huil.

Strong Celebration 2025 versie: geen salutes. Haalt de hele kracht van deze compound weg.

Toppers;
TDS 400
Tarantula
Mixed calibre
Tears of Heaven
Rebel 2.0 (als stand alone niet mega)
Wolff disturbed set
Full assault wolff
Exclusive funky town

Flop:
Toch wel de great wall, te hoge verwachting van
Ex machina, toch niet zo veilig
Atlantis lion, mooie kleurtjes maar hoog en matige burst
Alle cakes van Riakeo vond ik qua burst matig en schoten hoog. Wel prachtige effecten

Laatst bewerkt:
Topper vd avond Riakeo - La Belle. Finale is zo mooi. Ik heb de lucht nog nooit zo wijd, zo vol goud gezien.

Ook top:
Funke Snowblind
Funke Goldbomber
Tarantula
Rebel 2.0
TDS400
Iskra Wampir

Floppers:
Pyroclasm
Radiant detonation

Laatst bewerkt:
Toppers: TDS 400, Hardcore Helium, Sensation 5

Floppers: Beast of Burden, Rebel 2.0

verder had ik stiekem iets meer gehoopt van de Triple Melody en de Exceptional. Beide zeker mooie bakken, maar voor circa 400 euro en de Riakeo hype had ik meer verwacht.

DE Topper;
Juggernaut 1.2, prachtige uitwerking, kon hier erg van genieten en veel 'oehs en ahhs' van de buurt.

Ook toppers;
Killer Coyote
Six box
Ultimate city trip
999/888/Popcorn/Melkbus qua fonteinen spoten er bovenuit.

Flop;
Ook wel eens leuk, GEEN. Vond alles mininaal naar verwachting presteren 🎆

• Like
Waarderingen: GMP
Ik ben vaak kritisch over Rubro, maar alles wat ik er van besteld had was gewoon echt heel goed. Dit was voor mij dan ook de reden om Rubro als topper aan te geven.

Dan de floppers… die had ik niet echt. Heb ook echt daadwerkelijk overal van genoten, het enige waar ik me aan stoorde waren de lange pauzes van verschillende compounds van verschillende importeurs.

Toppers:
Tds 400
Cafferata 100 shots box
Tarantula!!!!
Renegade
Goldbomber
Blütenregen
LaPiro's lethal
En eigenlijk de gehele collectie

Floppers:
Strong celebration, wat een tegenvaller was dat
Climax
Full throttle (helaas anders dan verwacht)
Eclipse of roar, weinig indruk

Toppers :

Funke azul
Magnum caracas chaos
400 shots display
Blue lion king ( duitse )
Tarantula
1.2 black dragon box ( rubro )
Poema break out
Crackling box 80 shots

Floppers :

Rebel 2.0
0.2 Twister
Pyro specials 19 shots 30 mm
Funke yggdrasil
Exclusive funky town

Toppers: Exclusive Funky Town. Die klapte er op en leek qua snelheid totaal niet op de productievideo. Keiharde burst. Special One was ook mooi.

Flopper: Golden Palm Coco. Kwam bij mij heel zwak over.

Kan over weinig klagen alleen de strong celebration 133 shots en de potjes van hamertime assortiment.

De tears in heaven en event pro box 1&2 waren wel heel lekker!

Laat ik beginnen met dat men heeft laten zien dat kooiloos niet problematisch hoeft te zijn. Kwalitatief sprong Wolff eruit maar ook wat Rubro uit 22 mm perst is gewoon goed.

Toppers:

- Precious Gold (goud tot aan de grond en wat een spreiding)
- Six Box (al jaren in de collectie en dit blijven top cakes. Goede burst en mooie kleuren)
- Angel cakebox (vergelijkbaar met de six box al merk je wel dat de six box met kooi is)
- Orange Pride ( kleurencombinatie erg goed en burst viel ook niet tegen)
- Golden Colour Box ( klapte echt alles eruit, mega burst en de spreiding was echt niet normaal)
- 888 (heerlijke chaos)
- Popcorn (blijft knetteren, heerlijk)
- 999 (wat een beest van een fontein)
- Tutti Colori (voor dat bedrag echt prima)
- Disturbed ( alles klopt aan deze set, vanaf de start met crackling wolk klinkt al hard en de burst en spreiding zijn echt geweldig)
Sparkling wheel (heerlijk om weer een ouderwetse draaizon te zien tollen)

Floppers:

- Midnight affair (totaal anders dan het filmpje, 2x dezelfde 2 cakes)
- Melkbus ( klein plofje en dat was het)
- Turbo set (is niks meer van over in vergelijking met paar jaar geleden)
- Extravaganza ( ok, is 20 mm maar dit was wel heel minimaal)
- Big Colour Orcs (gaan veel te snel af)

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: GMP
Toppers:
Kings & Queens - bizar goede burst. Denk de verrassing van de avond.
Rambak - heerlijk opbouw, kleuren en crackling
Whistling rainbow - echt super mooi effect, lekkere rauwe huil met die crossette. Prachtig
Evo bomber 30mm - zeker beter dan de 25mm van 3 jaar geleden. Veeeel groter effect. Wel minder crackling volgens mij.
Cupido - prachtig
Hakuna matata - al 2 jaar in de straat staan op de vooravond. Echt lekkere set met goed gevulde cakes.
I am fan - muur van vuur. Heerlijk

Minder:
Vond persoonlijk de Toxic en Eclypse van Riakeo wel echt tegenvallen voor wat ze kosten maar zeker geen floppers.

Floppers:
Coronel Dakar - was echt troep

Toppers:

Iskra Aniol
Blitzbomber
Firestarter
Maltese tiger
Jorge reptilian
Elegance
Iskra Aniol
Gold navy
Golden tower
Armageddon (van riakeo)
Clash of the titans
Widmo serie
Yggdrasil
Snowblind
Scala
Nishiki kamuro
ICB
Iskra Aniol
Zena crackling crossettes
Ultimate citytrip

Floppers
Blinking fermata
Supercell
Riakeo hypernova
Saga continues
Golden palm coco
Blue lion king

Grosso modo ben ik wel erg tevreden. De zoektocht naar "alles wat anders is" heeft het weer dik goed gedaan. De hype volgen werkt voor voor mij niet.

Zo veel echt hele leuke dingen, dat ik alleen de echte top noem.

BROEKHOFF Pyroshow Red and green fish with blue stars -> zo'n dikke fish heb ik lang niet gezien. Love it!

Wolff Crazy Hornet -> zelfde logica. Zeer goed uitgewerkte hummer. Echt boven verwachting

FUNKE Brokat-Pastell -> Topperrrrr van de avond. Wat schieten die mines hoog. Mooie vulling, zeer lange brandduur.

WOLFF Fanmei 999 -> Dit soort hele dikke crackling fonteinen verdienen de spotlight. Vele malen beter dan de 888

VIEL TEGEN
HELLO Rebel 2.0 -> hij doet het echt heel goed, maar ik had hoop op een betere giller.

RIAKEO 500 -> Ik snap de Riakeo hype niet. Werd volledig weggeschoten door andere Nederlandse (kooiloze) producten.

FLOP
X-CITE Knight's Tale -> Vonkoverslag. Dus NOG sneller leeg.

WOLFF Return of the phoenix -> vloeken in de kerk, maar ik vond hier echt niets aan. Wat een waardeloze gilcake...

BONFIRE -> Neon Ghost -> matige uitwerking

CHINA RED Big Eruption -> Miste dit jaar echt wat power

Viel tegen: Extreme Showcase, eerste gedeelte was top tweede gedeelte leek wel 20mm met flink wat ploffers, een anti-climax.

Voor de rest was alles TOP!

Toppers:
Tds400
Killer Mutant
Szakal
En toch weer de oude vertrouwde Transbombers.

Ik heb in de jaren echt van alles geschoten, noem het maar op. Maar de Transbomber is elk jaar weer de topper van de avond. Helaas wel een paar slechte filmpjes hier van voorbij zien komen maar gelukkig voor mij was hij weer TOP!

Enige flop die ik had was de Valk Howling, klapte uit elkaar en viel om, ondanks dat ie tussen 2 stenen stond.

Voor de rest was ik dik tevreden met alles, waarbij de opera house er bovenuit sprong voor mij. Vroeg in de avond afgestoken, rustig in de lucht en nauwelijks wind, wat een prachtige bak!

Alles van Vuurwerk Mania/Rubro was gewoon echt heel erg goed. Hieronder valt:
- Sensation 3: Titanium boeketjes wel vervangen door een wit blink boeketje, maar maakte hem niet minder goed. Flinke burst
- Crossbeam: prachtige uitwerking, en wat een tempo en burst. De knallen waren on par met 30mm.
- Cosmic Fury: vond ik net een mini beetje minder dan de Crossbeam, naar mijn mening waren de boeketten minder gevuld. Wederom heel goede burst
- Snowblind: erg mooie blink boeketten. Waaier was ook een goeie toevoeging en de laatste salvo's waren een erg goede afsluiting van deze cake
- Gold Dakota: erg mooie gouden boeketjes, vooral met de felle witte puntjes op de uiteinden van iedere 'ray'. Vond de andere kleuren in het middenstuk (groen, rood) net wat minder. Wel een goeie burst.

Back
Bovenaan