Toppers/floppers 2025-2026!

36 compounds, slechts 1 die ik wat minder vond. Alles van El Gato, SRPYRO, Pryme, Riakeo, Funke, Iskra en Funke echt de top van de top wat ik had. Heb 4 shows gedaan, waarvan de eindshow met een zelf gemaakte finale. Veel buren die kwamen kijken applaudisseerden, gaven complimenten en bedankten mij. Een deel geloofde niet dat het legaal was. Heb ze verwezen naar de 1.4 en 1.3G in combinatie met de F2 was op de doos staat.

Ik wil het geen flop noemen, maar het was de Triple X van Magnum (gekooide versie van 2024 die ik over had gehouden). Met name deel 1 veel ploppers en twee die op zo'n 5 meter uit elkaar knalden. Gelukkig heb ik deze om 18 uur geschoten. Leuke bak voor in de vooravond, niet meer dan dat.

Toppp:
- Tarantula
- Cosmic fury
- tds 400
- szakal
- aniol
- magic Mushroom
- elegance riakeo
- kooiloze hardcore helium, super flowers en sky symphony vond ik ook prima

Viel tegen / meer van verwacht;
- lucky scream
- climax

Laatst bewerkt:
Eigenlijk alles wat ik had was gewoon dikke prima maar als ik nu zo een paar moet opnoemen uit mn brakke knar waarvan ik de wow factor had:

Transbomber '24 [Rubro]('25 niet geschoten)
Tarantula [Wolff]
Crazy cyclone [Wolff]
Dahlia spider [GBV]
Super flowers [VWM]
999 [Wolff]
Umd300 [Magnum]

Toppers:
Exclusive Funky Town - Magnum
Hardcore Helium - Rubro
The Great Wall - Riakeo
Tiny Titan - SRPyro
Gold Bomber - Funke
Maxymum - SRPyro
Turbo Blink - Wolff
Blitz Bomber - Rubro

Flop:
Beast of Burden - Mania
Black Beard - Pangu

Ik had niks wat echt tegenviel, wel dingen die er echt bovenuitsprongen qua kwaliteit. In de vooravond Hakuna Matata die ik nooit eerder had. De Na en 1 van de Ta’s waren echt tof, de rest prima maar 13 in een dozijn cakes. De Riakeo Gracefulness en Beauty waren een klasse apart. Die moeten het niet hebben van geweld en is ook zeker geen 00:00 spul.
Sowieso werden er bakken de lucht in gejaagd hier die weinig of niks van (Nederlands) gekeurd consumentenvuurwerk meer weghadden. Mooi hoor maar eigenlijk gewoon eng soms. Op de grond of op max 10 meter stijghoogte al klappen. Serieus F3 spul dat niet in een straat hoort. En ja het klapt alles eruit, maar gewoon echt gevaarlijk.

Toppers in willekeurige volgorde :

Insane Crown Bomber '24
Winternight '17
BreakOut '24
Immortal Gold '22
Sensation 1tm5 '25
Special 1 en 6 '22
Szakal
Extreme Zensation
Emperor Box
888
999
Crackling Crystal
Weco fonteinen

En nog veel meer haha

Wat een avond!

Renegade 105sh Wolff
Capri 13sh Argento
999 Wolff
Szakal 99sh Iskra
Harpyie 25sh Argento
Laser fontijn WECO (prijs kwaliteitverhouding, een topper).

Flop
ROTP Wolff

Vond de Harmonia van Iskra niet geweldig. Maar ook weer geen flop.

Toppers:

TDS400
Ocean of lights
999 fontein

Floppers:

Howling blaster. 2 vd 3 was alleen een fluitje
Pyroclasm (was mooi maar niet zijn geld waard)

Ik had met alles kooiloos slechter verwacht. Toch waren de kooiproducten weer duidelijk harder.
Al met al geen echte floppers, wel producten die 'niet in de collectie hadden gehoeven':

- ROTP 2025 versie
- big booster 2025 versie.

ok, maar geen blijvende indruk:
- blinking fermata
- blitz bomber
- killer coyote

Fantastisch!!!:
- disturbed assortiment 2023 versie
- kingpin
- w triple layer
- candy mountain

Top:
Shanghai Surprise - Veel dikkere fontein dan in de productvideo, boeketten voor het kaliber groot! Fontein ging lang door, ook tijdens de luchtboeketten nog;
The Legend Pack 3x 20 shots - loeiharde burst;
Blue Maroon - Super grote boeketten en ook goede burst;
Gracefulness - Color change is in het echt waanzinnig om te zien;
Alle Riakeo cakes (ik had ze allemaal) - Loeiharde burst, knalt lekker hoog en de kwaliteit druipt er gewoon vanaf. Genieten, cake na cake!
Transbomber - Ik had een goed exemplaar, een van de weinig boxen waarbij applaus volgde van omstanders;
Tsubaki - Super kleurrijke cake, on par met Riakeo qua kleur en misschien zelfs wel iets helderder nog...

Flop:
Climax - Werd een anticlimax. 1e 2 salvo's tegelijk dus hij begon met 2x 3 schoten. Zo komt het verhaal niet over bij het publiek. Jammer!
Eclipse of Roar - Sorry Wolff, maar dit was echt om te janken zo slecht;
Monster Ride - Is niet meer wat het ooit was, rode sterren zijn eruit en dat maakt m saai.

Toppers:
TDS400
Aniol Iskra (wat een prachtige box is dit voor 20mm en goede harde salutes op het einde)
Elegance
Triple X (Had hem voor het eerst als vervanger voor de Crown majestic. Las veel online dat het slechter was geworden dus had geen hele hoge verwachtingen maar deed het toch heel goed qua burst en grote van de boeketten)
Hardcore Helium (Ik kreeg de kooiloze versie en dacht dat deze burst toch tegen zou vallen tegenover de gekooide maar hij was nogsteeds net zo goed!)

Floppers:
Killer coyote (niet persee een grote flop maar hij viel toch wat tegen in mijn ogen)
Nitro - ProXPlosion (De effecten vielen erg tegen had hier meer voor verwacht voor dat geld)

Toppers:
Juggernaut 1.2"
GBV Rambak
Blitz Bomber
Atlantis Lion
Thermal Jewels
Kingpin
Eclypse

Eigenlijk viel er niks echt tegen, maar dit zijn degene die me aardig zijn bijgebleven.

Teleurgesteld in proXplosion ;)
De cake was goed (ander effect wel)
Maar de boxen buiten de palmeffecten waren gewoon niet goed genoeg voor de prijs.

Top: TDS 400 & Spectacle Show 320, hardcore helium, sensation 4 en 5 (zieke burst gewoon) en kooiversie van de ICB. Elegance ook echt super!

Flop: ROTP (toch weer kans gegeven, is het gewoon niet. Alleen in combinatie met project of meerdere nog ok). Ook had ik wat meer verwacht van de Eclipse of Roar. Rest van Wolff was top!

Normaal alleen gekooide producten in de collectie dit jaar geen 1, maar de compounds die ik had vielen me zeker niet tegen.

Toppers.
Sensation 1
Sensation 2
Sensation 3
Sensation 4
Sensation 5
Iskra szakal
Zena golden colour
Zena strobe variations
Rubro tears from heaven
Hello Forza 6
Hello rebel 2.0

Floppers
ROTP 2025 had daar wel veel rauwere fluiters in verwacht.
Ook de turbo en de TDI cakes van Zena vond ik zwaar tegenvallen, die heb ik wel eens beter gehad.

Toppers van de avond:

Om de lijst kort te houden beperk ik me tot een top 2 bij topper en floppers:

Aniol - dit is echt bi-zar spul voor 20mm!
Heel de lucht gevuld met echt zieke uitwerkingen! Deze staat echt met stipt op nummer 1 voor mij, volgend jaar sws weer op de lijst.

Tiny Titan - 1.3g en je merkt het meteen. Dit was meteen een klasse groter, harder en dikker dan de rest. Daarnaast echt wel een heel ziek blok om af te steken.

Floppers:
The Saga Continues - had het dan ook wel niet makkelijk tegenover Riakeo, Funke en SRPyro. Maar toch had ik wel echt veel meer verwacht van deze bak, deze bak is misschien de helft van zn geld waard.

Coconut Bounty - ik wist van de bounty door het topic van vorig jaar, maar holy shit deze wijkt zo intens hard af van de demo filmpjes dat ik hierover nog zeker een klacht ga indienen bij de leverancier, want dit was gewoon totaal niet wat eruit hoorde te komen qua effecten.

Qua collectie is het toch echt het nederlandse spul wat gewoon overpriced en ondermaats was, op de TDS en de Ultimate City Trip na dan, des te meer reden voor mij om volgend jaar gewoon de gehele collectie uit duitsland te halen. Goedkoper en zeker klasses hoger dan het nederlandse zooi voor hetzelfde geld.

De Ultimate City Trip kan makkelijk mee om 12u, maar zou ze wel per 2 schieten. Is toch net wat dikker, lekker tempo dikke uitwerkingen.

• Like
Waarderingen: l166
Back
Bovenaan