Toppers/floppers 2025-2026!

Top: tegen de verwachting in… de Magnum Exclusive Funky Town. Zonder dollen, ik denk dat deze compound de meest luide burst van de avond had.

Kwam boven de Sky Symphony en Super Flower, alsook de Insane Crown Bomber en 4 seasons (alle gekooide versies) uit!

Daarmee DE verrassing voor mij persoonlijk.

Andere topper was de Valk - Bruuttt. Maakte zijn naam meer dan waar.

Floppers:
Valk - Howling. Zielige huil, met aardige uitwerking. Muv 1 cake hadden 2 kartonnen een “fiieett fieeuuw” achtige huil.

Strong Celebration 2025 versie: geen salutes. Haalt de hele kracht van deze compound weg.
Maar echt, wow!! Magnum Exclusive Funky Town was zó goed. Wat een spreiding ook. Enige minpuntje was de pauze tussen cake 1 en 2.

niet echt een flopper gehad, nouja mss de gbv proline rainbow maar de onverwachte topper van dit jaar was toch wel de pyro rebels snowblind wat een burst zeg

Ik had dit jaar ook geen Floppers. De 2 riakeo die ik had waren prachtig, daarvoor de Iron Kin Beauty geschoten ook die was ook prachtig.

Iro Kin Beauty
Riakeo Artificial
Riakeo Exceptional
Transbomber
Caïro Crackling

Flop: zowel de Nitro als de Dynamite van Pro Xplosion. En de Golden oracle van WTF was ook echt heel treurig (maar had 'm gratis gehad).

Hele dikke topper was echt de Magnum Exclusive Funky Town. Wauw!

Daar was al voor gewaarschuwd man.

Niet om je tegen je schenen te schoppen hoor, maar toch eigen schuld om deze te houden.
Je had bijna twee maanden de tijd om te cancelen.

-

Verder goed om te lezen dat er veel vuurwerk, al dan niet kooiloos, goed is bevallen bij de meeste.

De weersomstandigheden waren dan natuurlijk mega goed deze jaarwisseling.

Ik ga hier niet alles benoemen wat top & flop is, ik review liever in de topics zelfs.

Maar de Ex-Machina was gewoon gevaarlijk spul, moet direct uit de handel.

Dus als er één flopper te benoemen is, dan is het dat item wel.

Is ook het enige product wat ik niet afgestoken heb, ik neem aan dat ik ex machina terug mag geven aan de importeur voor vernietiging. Tis niet heel gek dat er kinderen zijn met oogletsel als je zulke producten op de markt brengt.

Alles van Riakeo was echt TOP! Zou het volgende weer mogen... zou ik weer €2500 aan enkel Riakeo kopen. Wat een kwaliteit! Die at-once finale rijen zijn ook écht at-once. Puur genieten.

Flippers vond ik de wisselende kwaliteit van Pro-Xplosion. Riakeo blijft KING! Wolff was overigens ook écht mega goed. Zelfde als Riakeo, alleen dan geen Riakeo effecten natuurlijk.

Voor het eerst ooit heb ik absoluut geen enkele flop gehad. Alles was goed, mooi en viel bij iedereen in de straat in de smaak.

Kregen van de buren in de hele straat na een paar potten de vraag of we even konden aanbellen als we weer gingen afsteken. Ze vonden het prachtig haha.

Paar absolute toppers:
Tarantula van Wolff, heerlijke opbouw en zeker ook van een grote afstand is deze geweldig. Unieke crackling soort.

Ultimate chry/Caïro crackling, wat een geweld. Per 2 met een rauwe fluit cake, per 6 als finale, zelfs per stuk waren ze goed. Burst was erg hard, ik gok dat ik niet de 25 of 24 productie had want dit was als vanouds.

Killer Coyote, mooi blok, goeie heldere kleuren.

Shred it, beukte er lekker op los, complimenten van de agenten die door de straat reden. Genoten ook van ons mooie vuurwerk die avond.

Dazzling dream, beukt er ook lekker op los. Kreeg applaus en gejuich van de toeschouwers.

De topper van de avond de GOLDEN ORACLE van caffarata. Nog nooit zo'n stuk kutvuurwerk gehad als dit. Zelfs voor 20 eu zou ik pissig zijn... gelukkig heb ik er maar 65 voor betaald.

Oef, zwaar k*t man! Ik heb heel lang zitten twijfelen of ik de gok zou nemen om deze mee te pakken als een soort "nog-net-betaalbaar-alternatief" voor Opera House, maar durfde de gok niet te nemen zolang er nog geen beeldmateriaal was. Enige plek hier in de buurt waar ik hem kon krijgen vroeg de volle € 75,-. Toen uiteindelijk de eerste video naar buiten kwam was ik meteen genezen!

Twee weken later bood diezelfde winkel hem aan met 50% korting, dus € 37,50; een prijs waar ik hem een maand eerder waarschijnlijk blind op gekocht zou hebben. Toen ik aanbieding zag was mijn eerste gedachte meteen: "No f*cking way, zelfs voor dat geld hoef ik hem niet!"

En net als jij denk ik dat ik hem ook 20 euro nog niet zou willen! 🤣

Toppers:
1,2 inch Golden Willow.
Cupido.
Snow blind.
Dynamite.

Floppers:
Wckd shaggers (de cake die ik had uit de Lucky 19 set klapte alle drie eruit, zowel qua burst als effect).

Overige cakes die ik heb geschoten waren ook goed, eigenlijk weinig wat echt geven viel dit jaar.

Geen floppers gehad, wel een Albert Neon fiction die het niet deed na het aansteken van de lont. De cake hebben we tegen een klein vuurtje gezet en uiteindelijk ging deze alsnog. De effecten waren van goede kwaliteit, goede burst, heldere kleuren en goud bleef mooi hangen.

Magnum big willow was ook erg mooi met dit windje. Goud met blinking tips, goud met blauw. Prachtige bak met weinig of geen wind.

Lesli bürgermeister is een no brainer voor €66,66. Voor die prijs verwacht je geen topper, naar het valt niks tegen. Gewoon een hele leuke compound die niet wegvalt om 00:00.

Cake met de grootste uitwerkingen was zoals altijd de Rubro stormbird.

Toppers:

Iskra - Szakal
Rubro - Crossbeam
Rubro - Transbomber
Original fireworks - Gold coconut display
Riakeo - Cyber world C & E

Goed:
Vulcan - Speed of sound
Rubro - Cosmic Fury
Riakeo - Eclypse
Wolff - Booster 500

Floppers:
Volt - White red rebel
Weco - Hammertime (uiteraard voor 5 euro niet veel van verwacht maar dit was gewoon triest)
Wolff - Palm springs
Horsepower - Turbo (volledige set)

Toppers
- 400 display show
- obsessed
- rave from hell
- origins original box (wat een burst, had 2018 batch)
- gold dakota

Mwah
- crash box

Floppers
- strong celebration
- sydney sunrise

Gelukkig presteerde alles meer dan prima.

Top 3 qua prijs-kwaliteit van het kleine spul:
1. Cosmic fury (tuti colori)
2. Snowblind
3. Bomb-xl assortiment & 888 fontein

Ook mooi, maar i.m.o. te prijzig:
1. Super skreech
2. Philladelphia spitters

Top:
- Supercharged
- Inferno Burst
- Rainbow / Something Different
- Full Throttle
- Snowman
- Cupido
- Sensation #1
- Golden Tower

Geen echte floppers gehad. Een paar keer een compound opnieuw aan het reservelont moeten aansteken.

Top:
-Tds400 artikelnr 646: Gejuich van de hele straat, kon zat mee met het 00:00 geweld.
-Kooiloze forza 2,3,6 en gekooide forza 5: Wat een kwaliteitspul! Mooie volle boeketten en allemaal meer dan prima burst. Overgang duurde wel te lang maar niet opvallend voor het publiek doordat ze allemaal dubbel geschoten werden.
-Elegance; Geen verdere toelichting nodig denk ik😂
-Argento frostbrand x2: Niet normaal wat er uit dit kleine potje komt, niet geschikt voor smalle straatjes.
-Alles van iskra.

Verdere losse cakes waren stuk voor stuk prima. Eigenlijk geen dikke tegenvallers. Op een paar kleine puntjes van kritiek na:

Snake - china red: Te duur voor het simpele effect en niet dierencake waardig. Toch ook weer niet bagger, ging er blanco in en was ook niet teleurgesteld.
Ex machina: heel dik maar niet voor in de straat. Gewoon gevaarlijk voor jan de buurman die geen kennis van zaken heeft.

Kortom: kooiloos is top, zolang het blijft zoals het nu is. (Beter mag altijd natuurlijk)

Back
Bovenaan