Top2000!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Top 2000 is altijd lekker zo na de kerst en aftellen richting 31-12....en als ze op de helft zijn besef ik ook altijd weer dat het.bijna voorbij is de mooiste maand van het jaar....en 31-12

Ene kant lijkt het me echt gaaf om er eens heen te gaan, maar doe het ieder jaar weer niet. Hoe bevalt jou het happiness?
Ja wat ik al eerder aangaf. Het is een beleving om even een uur in het cafe te zijn om de sfeer te proeven. Ik probeer er ieder jaar weer een uurtje bij te zijn. Het is inmiddels traditie.Ik vind het iig de moeite waard. :wink:

Nog maar 2 weken tot de stembussen open gaan. Iedereen zijn of haar lijst al klaar?!

Nee, helaas nog niet aan begonnen. Zat wel in de planning om het al beetje te doen voor de tijd, maar vanwege drukte enzo niet aan toegekomen.

Ik heb het hele top 2000 dossier bij de hand. Alles wat er ooit in heeft gestaan. Plus wat er dit jaar voor het eerst in kan komen te staan. Wordt dus weer een moeilijke klus om mijn jaarlijkse lijst te gaan samenstellen. Er is zo veel keus. Ik ben nog niet aan mijn lijst begonnen trouwens.:wink:

Zelf ben ik ook een keer geweest! Toen kon je nog gewoon kaarten halen bij de kassa! We hadden geluk en konden zelfs 2 tijdsrondes achter elkaar! Echt een hele beleving als je daar bent! Ik probeer mijn lijsten van voorgaande jaren op te slaan! Soms wissel ik wat nummers in voor nieuwe, maar 80% van de lijst blijft gewoon staan! Gewoon omdat dat de beste nummers ooit zijn voor mij! Daar veranderd niets aan! Het is gewoon traditie en we hopen dit jaar op weer een geweldige editie van de lijst der lijsten!

Leuk om te lezen hoe anderen hier naar uit kunnen kijken. Zelf boeit het me helemaal niks, heb er ook niks mee. Ik kies m’n eigen muziek wat ik op dat moment leuk vind om te luisteren.

Het duurt nu niet zo heel zolang meer voordat we mogen stemmen. Leuk om weer een lijstje samen te stellen.

Op het moment de Veronica Top 1000 aan staan. Is een lekkere opwarmer en geeft toch het gevoel dat de mooiste tijd van het jaar alweer erg dichtbij is.

Sinds een paar jaar prikken we met vrienden een datum om de top2000 bij iemand te kijken . Eten en drinken erbij en daarna dom lullen en muziek luisteren haha!

Heerlijk om die beelden zo af en toe terug te kijken. Maar kijk enorm uit naar de nieuwe top2000, wat een sfeer heeft dat zeg.

NPO Radio 2 Top 2000 viert 25e editie met 500 extra nummers.

Jubileum voor de NPO Radio 2 Top 2000: de lijst der lijsten viert dit jaar de 25e editie en is daarom eenmalig uitgebreid met 500 liedjes. Onder de noemer De Extra 500 worden de nummers 2500 tot en met 2001 gedraaid, overdag van maandag 11 tot en met vrijdag 15 december op NPO Radio 2, zo maakte Bart Arens vandaag bekend.

Stemmen op de Top 2000 kan vanaf vrijdag 1 december 08.45 uur. Luisteraars kunnen tot vrijdag 8 december 15.00 uur minimaal 5 en maximaal 35 nummers geheel naar eigen keuze aandragen via nporadio2.nl. Tijdens de Stemweek toert ook dit jaar weer de Top 2000 Stembus kriskras door Nederland.

Cadeau aan luisteraar
Peter de Vries, zendermanager van NPO Radio 2: “De Extra 500 is een cadeau aan de luisteraars in de week na de Stemweek, om te vieren dat de Top 2000 dit jaar voor de 25e keer wordt uitgezonden. Voor de nummers 2500 tot en met 2001 hoeft overigens niet apart gestemd te worden; wie stemt voor de Top 2000, stemt ook meteen mee voor deze nummers. We geven de eindejaarssfeer in december nog meer kleur met deze extra uitzendweek. De Top 2000 moet natuurlijk wel de Top 2000 blijven: de lijst der lijsten is ook dit jaar gewoon van kerst tot en met oudejaarsavond te horen.”

Tijdgeest
Jan-Willem Roodbeen presenteert dit jaar de Top 2000 voor de achttiende keer - een record: “Ik vind het mooi om te zien dat de tijdgeest ieder jaar door de Top 2000 waait. Luisteraars willen overleden muzikale helden eren of stilstaan bij het stoppen van een band, zoals bij Golden Earring of De Dijk. Toen de boeren in actie kwamen stond Normaal heel hoog. In ‘coronajaar’ 2020 maakte Heroes van David Bowie een flinke sprong vooruit, voor veel stemmers een ode aan het personeel in de zorg. Peter R. de Vries werd herdacht met zijn favorieten A Whiter Shade Of Pale van Procol Harum en Guaranteed van Eddie Vedder. Zo drukt het jaar elke editie een eigen stempel op de Top 2000.”

NPO Radio 2 Top 2000
De NPO Radio 2 Top 2000 is één van de grootste radio- en muziekevenementen van Nederland, waar jaarlijks circa 10 miljoen mensen naar kijken en luisteren. De lijst der lijsten wordt elk jaar samengesteld door het publiek. De 25ste Top 2000 is te zien en te horen vanaf eerste kerstdag 00.00 uur tot en met oudejaarsavond. De uitzending vanuit het Top 2000 Café in Beeld & Geluid in Hilversum is 24 uur per dag te volgen via NPO Radio 2, nporadio2.nl, NPO 1 extra en ’s nachts op NPO 3. De NTR verzorgt de televisie-uitzendingen De magie van 25 x Top 2000, Top 2000 Quiz, Top 2000: The Untold Stories en Top 2000: De Opening op NPO 3 en Top 2000 a gogo op NPO 1.

Bron: https://www.nporadio2.nl/top2000/ni...p-2000-viert-25e-editie-met-500-extra-nummers

Deze dj's presenteren de 25ste editie van de NPO Radio 2 Top 2000!

Op zondag 25 december om 00:00 zal de NPO Radio 2 Top 2000 beginnen. Traditiegetrouw is de nummer 1 op oudejaarsdag vlak voor de jaarwisseling te horen. De stemweek voor de NPO Radio 2 Top 2000 is van 1 t/m 8 december.

Schema dj-team tijdens NPO Radio 2 Top 2000
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel

02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof

04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden

06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering

08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte

10.00 – 12.00 uur Bart Arens

12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt

14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman

16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild

18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes

20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt

22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili

Bron: https://www.nporadio2.nl/nieuws/top...t-dj-team-van-de-npo-radio-2-top-2000-in-2023

Erg leuke toevoeging, zo hebben je dus een paar dagen extra dat kijk/luister plezier.

Heerlijk, alweer zeer veel zin in. Heb genoeg nummers in mn hoofd die ik ga invullen in de stemlijst binnekort. Zeer sfeervol altijd. :cool:

Wat kijk ik hier weer ontzettend naar uit zeg. Tof om te zien dat ze wat nummers toevoegen in de periode ervoor, had voor mij niet per se gehoeven maargoed. Wel leuk om die lijst met DJ's weer te zien, echt zo'n fijn event om naar toe te leven.

Men de top1000 van Veronica nog gevolgd? Dit jaar eindelijk eens een andere nr 1; Radar Love - Golden Earring! :D

De NPO Radio 2 Top 2000 Stembus toert vanaf vrijdag 1 december door Nederland en stopt bij een aantal cafés in Nederland.

Tijdens de Top 2000 Stemweek komen Jan-Willem Roodbeen en Jeroen Kijk in de Vegte elke werkdag (06.00 tot 09.00 uur) vanuit de Stembus en cafés in het land. In hun programma ontvangen zij bekende Nederlandse artiesten voor liveoptredens. In de middag wordt op NPO Radio 2 regelmatig geschakeld met Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof, die ook met de Stembus door het land rijden. Daarnaast spelen Wouter en Frank elke avond in een café de Top 2000 Quiz.

Meld je hieronder aan:

Overzicht cafés

Vrijdag 1 december:

Avond: Grandcafé Zusjes de Boer in Assen (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Zaterdag 2 december:

Avond: Café Pico in Zutphen (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Zondag 3 december:

Avond: Café de Kroon in Geleen (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Maandag 4 december:

Ochtend: Café Forum in Maastricht met optreden van DeWolff > Meld je hier aan

Avond: Café Cliche in Middelburg (Top 2000 Quiz)

Dinsdag 5 december:

Ochtend: Café du Commerce in Terneuzen met optreden van Novastar > Meld je hier aan

Avond: Café Mooij in Alkmaar (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Woensdag 6 december:

Ochtend: Paviljoen Smit Bokkum in Volendam met optreden van Nick Schilder > Meld je hier aan

Avond: Stadscafé het Refter in Zwolle (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Donderdag 7 december:

Ochtend: Posthuus in Kampen met optreden van Claude > Meld je hier aan

Avond: Café Victoria in Woerden (Top 2000 Quiz) > Meld je hier aan

Vrijdag 8 december:

Ochtend: Café den Tollensteghe in Culemborg (VOL)

Aanmelden

Wil je langskomen? Meld je van tevoren aan bij de cafés, zodat je zeker weet dat er een plekje voor je is.

https://www.nporadio2.nl/top2000/ni...e-cafes-tijdens-npo-radio-2-top-2000-stemweek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan