Top2000!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik hou gedurende het jaar een notitie bij in mijn telefoon met nummers die ik her en der hoor, en die potentiële kanshebbers zijn. Het is een onbegonnen keuzelijst wat mij betreft ...

De standaard zijn:
Metallica - One
Metallica - Master of Puppets
Rage against the machine - killing in the name
Earth, Wind & Fire - September
R.E.M - Losing my religion
R.E.M - Nightswimming
Nightwish - Ghost love score
Floor jansen & Henk poort - Phanthom of the opera
Frank boeijen groep - Winter in hamburg
Frank boeijen groep - Zeg me dat het niet zo is
Bruce spingsteen - The river
The beatles - Let it be
Queen - Bohemian raphsody
Led zeppeling - Stairway to heaven
Within temptation - Ice queen
Eminem - Stan
Evanescence - Bring me to life
Kate bush - Wuthering heights
Pearl jam - Black
Dire straits - Sultans of swing
Electric light orchestra - Mr. Blue sky
Tom odel - Another love
System of a down - Chop suey!
Michael Kiwanuka - Cold Little Heart

Dus 24/35 staan meestal al vast! Er veranderen elk jaar een paar

Mooie lijst al. Gelukkig mag je nog een nummer of 10 erbij zetten.

Hoeveel nummers heb je onderhand ?

Niet zo heel veel. Heb genoeg nummers die er standaard in komen, maar dit is meer een lijstje van nummers die ik dan hoor, en denk: gaaf, misschien kanshebber voor de TOP2000 lijst, niet vergeten !
Voorbeelden van nummers die er op staan:

Weekend weer veel van geluisterd. Toch denk ik ook dit jaar weer een heel andere lijst te maken. Ook leuk om deels te wisselen.

Ik kijk echt zo uit naar de Top2000. Wat een sfeer ademt dat zeg. Heerlijk om weer na te gaan denken over de lijsten.

voorzichtig aan vast bezig met het opstellen van mijn lijst.

Denk dat het nieuwe nummer van The Rolling Stones x Lady Gaga heel hoog binnen gaat komen dit jaar; en eerlijk gezegd ben ik het daar volledig mee eens. Bij mij bovenaan de lijst dit jaar

Heerlijk nummer inderdaad Koala. Denk dat ik ook langzaam ga beginnen met het maken van de lijst. Hopelijk dan eens zonder spijt dat ik bepaalde nummers er niet in heb gedaan.

Heerlijk nummer inderdaad Koala. Denk dat ik ook langzaam ga beginnen met het maken van de lijst. Hopelijk dan eens zonder spijt dat ik bepaalde nummers er niet in heb gedaan.

Aanrader hoor! Door het jaar heen een spotify lijstje aanmaken. Mis je niets, en heb je altijd een lijst met goeie muziek achter de hand :wink:

Tot dusverre:

- Rolling Stones - Sweet Sounds of Heaven
- Chris Stapleton - White Horse
- Pink Floyd - Wish you were here
- The Mark & Clark Band - Worn Down Piano
- Dire Straits - On Every Street
- Racoon - Nickle for Goodbye

Het begin is er haha!

Diederik Ebbinge presenteert Top 2000 a gogo: 'Een eer'

Cabaretier Diederik Ebbinge (54) gaat dit jaar, samen met Leo Blokhuis (62), het programma 'Top 2000 a gogo' presenteren. Dat heeft de NTR maandag bekendgemaakt. In het Top 2000 café worden de gasten verwelkomd door Diederik en Leo. Het is tussen 26 en 31 december dagelijks rond 19.00 uur te zien op NPO1.

"Het is een eer om in zo'n iconisch programma in te mogen stappen", aldus Diederik. "Mijn popmuziekkennis loopt ongeveer tot medio jaren 90, maar gelukkig heb ik de piepjonge Leo Blokhuis aan mijn zijde."

In de Top 2000 a gogo komen reportages over liedjes uit de lijst, videoclips met verrassende weetjes en afwisselende gasten die herinneringen delen langs. De Top 2000 vindt dit jaar voor de 25e keer plaats. De lijst van 2000 nummers wordt samengesteld door de luisteraars van de zender. Rond de uitzending van de lijst op NPO Radio 2 zijn ook allerlei televisieprogramma's bedacht.

NTR komt dit jaar bijvoorbeeld ook met een vierdelige serie, De Magie van 25x Top 2000. Hierin wordt teruggeblikt op de vorige 24 edities. Deze serie gaat 3 november al van start. Ook is er weer een Top 2000 Quiz, die wordt gepresenteerd door cabaretier Thomas van Luyn. Deze quiz gaat begin december al van start en loopt door tot de week van uitzending.

De Top 2000 wordt afgetrapt op kerstavond, om middernacht, door Shay Kreuger en Leo Blokhuis.

https://www.rtlnieuws.nl/entertainm...ederik-ebbinge-gaat-top-2000-gogo-presenteren

Sowieso beter dan Herman van der Zandt. Vind het jammer dat Matthijs er al weer niet bij zit.

Vergeet trouwens op 11 november de Nacht van de Popmuziek niet te kijken. Voor mij de aftrap naar de Top 2000.:wink:

Nederland kan van vrijdag 1 t/m vrijdag 8 december stemmen voor de 25ste editie van de NPO Radio 2 Top 2000. Dat is vanochtend bekendgemaakt in onze ochtendshow Jan-Willem Start Op.

We lossen het startschot voor de NPO Radio 2 Top 2000 Stemweek op vrijdagochtend 1 december. Luisteraars kunnen vanaf dan tot en met vrijdag 8 december 15.00 uur minimaal 5 en maximaal 35 nummers geheel naar eigen keuze aandragen voor de lijst der lijsten via nporadio2.nl.

https://www.nporadio2.nl/nieuws/top...-de-npo-radio-2-top-2000-kan-vanaf-1-december

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan