[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Hoe een eventueel Duits potje in mijn berging belandt laat ik even in het midden.

Dat je niet op elk moment van het jaar mag afsteken is begrijpelijk, dat is nu al.
Dat ze het vervoeren beperken tot de laatste dagen van het jaar kan ik ook nog in komen.

Maar.. ik heb netjes, volkomen legaal, een paar (DE) potjes bewaard.
Dit mag dan niet meer in mijn bezit zijn bij een inwerkingtreding van een verbod.

Dan ben ik dus ineens crimineel en kan er geen kant meer mee op?

Gaaf land dit joh. 🤡
Die mag je dan tzt waarschijnlijk inleveren bij een inleverpunt. Tot die tijd ben je gewoon @Tegendraads :) daarna een klein boefje en als je gepakt wordt een mini-crimineeltje.

Hoe een eventueel Duits potje in mijn berging belandt laat ik even in het midden.

Dat je niet op elk moment van het jaar mag afsteken is begrijpelijk, dat is nu al.
Dat ze het vervoeren beperken tot de laatste dagen van het jaar kan ik ook nog in komen.

Dit mag dan niet meer in mijn bezit zijn bij een inwerkingtreding van een verbod.

Gaaf land dit joh. 🤡
Eigenlijk zouden deze berichten beter in het verbod speculatietopic passen.

Dat is inderdaad de realiteit. Misschien wordt je nog wel gematst en mag je het overtollige vuurwerk ergens inleveren om te laten vernietigen, op dat moment zou je het dus nog mogen vervoeren. Hetzelfde is overigens ook nu al het geval, stel dat je nog een artikel met kooi over had, dat mocht je tot 1 februari in je bezit hebben, is er ergens een mogelijkheid geweest om het in te leveren???

Dat is inderdaad de realiteit. Misschien wordt je nog wel gematst en mag je het overtollige vuurwerk ergens inleveren om te laten vernietigen, op dat moment zou je het dus nog mogen vervoeren. Hetzelfde is overigens ook nu al het geval, stel dat je nog een artikel met kooi over had, dat mocht je tot 1 februari in je bezit hebben, is er ergens een mogelijkheid geweest om het in te leveren???
Ja hoor, vaak genoeg aangegeven dat dit bij mij kan. Ik heb zelfs ophaalservice en het is heel discreet. No problemo!

Die mag je dan tzt waarschijnlijk inleveren bij een inleverpunt. Tot die tijd ben je gewoon @Tegendraads :) daarna een klein boefje en als je gepakt wordt een mini-crimineeltje.

Dat is dan maar zo. ;)

Eens mbt speculatie topic maar als het verplaatst wordt heb je twee dialogen door elkaar.
Maar goed, dat is iets voor de modjes om te besluiten. ;)

En nee uiteraard geen mogelijkheid tot inleveren, dus als ik nog een kooi artikeltje had dan was ik nu crimineel, lol.
Niet dat een weldenkend mens het inlevert, die artikelen steek je gewoon af als het een keer uitkomt, zoals met Oudjaar. 😅

Ja hoor, vaak genoeg aangegeven dat dit bij mij kan. Ik heb zelfs ophaalservice en het is heel discreet. No problemo!
Maak je dan ook filmpjes van het vernietigingsproces? :P
Uiteraard.. Ik maak direct een YouTube kanaal aan 🔥

Als je het afhaalt @JanFireman dan nodigen we @Knettermans uit om te filmen en dan gooi ik het op mijn recent aangemaakte YouTube kanaal.

Ieder zijn aandeel, allen een leuk moment. :thumbsup:

Dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de extra bevestiging.

Echter ben ik wel nieuwsgierig of er bij een eventueel vuurwerkverbod in NL ook een bezit verbod komt.

Ze kunnen namelijk ook zeggen breng het maar naar een inzamelpunt.
Dan is het bezitten dus niet strafbaar, wel het afsteken.

Dus dan zou je in theorie gewoon nog wat uit DE kunnen halen zonder gezeik.
Ik heb zo'n idee dat ze ook bezit gaan verbieden. Een inzamelpunt zal dan volkomen kansloos zijn. Het is niet toegestaan om verboden goederen te vervoeren. Laat staan "Levensgevaarlijke bommen" onder de wet W&M... :d

Gaaf land dit joh. 🤡

Dit gold toch ook in 2020. Van het ene moment op het andere moment werden pijlen, rotjes/matten en F3 single shots verboden. Zonder overgangsjaar.
Jammer dan als je die toevallig nog had liggen van de jaren ervoor. Je was dus per direct crimineel bezig met je astronautjes. Dat je ze ooit geheel legaal hebt gekocht en netjes belasting erover hebt betaald wordt voor het gemak maar even vergeten.

Dit gold toch ook in 2020. Van het ene moment op het andere moment werden pijlen, rotjes/matten en F3 single shots verboden. Zonder overgangsjaar.
Jammer dan als je die toevallig nog had liggen van de jaren ervoor. Je was dus per direct crimineel bezig met je astronautjes. Dat je ze ooit geheel legaal hebt gekocht en netjes belasting erover hebt betaald wordt voor het gemak maar even vergeten.
Als iemand astronauten heeft, moeten ze die bij mij inleveren tegen een riante vergoeding :)

Het word steeds leuker dit topic. Dus je koopt vuurwerk, vervoer en bezit is verboden en vervolgens mag ik het inleveren gratis bij een inleverpunt, vrij kansloos inderdaad.

Nu is het zo om te kijken wat in de lijn der mogelijkheden ligt. En met alle info wat er is hou ik het wel op fonteinen met sierpijlen, moet makkelijk verplaatsbaar zijn. Dus cakes en compounds hou ik achterwege, lastig verplaatsbaar. Mazzel dan dat ik enkel klein spul van knalvuurwerk, grond bloemen en vuurpijltjes over heb en wat fonteintjes. Dank voor de info, leer hier ook weer van.

Nee dit gaat wel goed komen in Needergaveland. Inslaan word toch wel gedaan(fonteinen) vuurwerkfeestje wil ik ook nog heen voor cat 1.

Ik zag vandaag ook weer een artikel over de gemeenteraad van Veenendaal waar ze het hebben over de komende jaarwisseling en of er ruimte is om iets te organiseren. De uitkomst is dat er geen geld is om iets te organiseren en dat er geen capaciteit is voor handhaving van een evenement waar weel mensen samenkomen en er ook nog eens sprake is van een meer dan gemiddeld alcoholgebruik. Over ontheffingen voor verenigingen wordt niet gesproken.

Waar ze het verder over hebben is dat ze niet verwachten dat alle straten vuurwerkvrij zijn omdat er vast wel mensen zijn die iets overgehouden hebben van voorgaande oud en nieuw.

Hier dus weer een duidelijk voorbeeld waar de "vuurwerkshow in iedere gemeente" absoluut niet van toepassing is. En verder kun je uit het artikel opmaken dat er geen capaciteit is om een verbod te handhaven. Toch zal dat briljante handhavingsplan, een voorwaarde van het verbod, gewoon goedgekeurd gaan worden...

Dat heb ik niet meegemaakt/meegekregen omdat ik toen vuurwerkloos door het leven ging.

Maar het zal vast waar zijn wat je schrijft!

Hier dus weer een duidelijk voorbeeld waar de "vuurwerkshow in iedere gemeente" absoluut niet van toepassing is. En verder kun je uit het artikel opmaken dat er geen capaciteit is om een verbod te handhaven. Toch zal dat briljante handhavingsplan, een voorwaarde van het verbod, gewoon goedgekeurd gaan worden...

Dat heb ik vanaf begin af aan al geroepen, die zogenaamde centrale vuurwerkshows zijn een zoethoudertje om meer draagvlak voor een vuurwerkverbod te krijgen, eenmaal ingevoerd dan komen er eenmalig of helemaal geen centrale vuurwerkshows.

Dat heb ik niet meegemaakt/meegekregen omdat ik toen vuurwerkloos door het leven ging.

Maar het zal vast waar zijn wat je schrijft!
Hahaha vuurwerkloos door het leven hoe dan? Overal vloog wel iets de lucht in. U lijkt mij een een toffe mede liefhebber maar vuurwerkloos heb ik nooit meegemaakt. Maar het klopt wel wat @Knettermans schrijf, het hele verhaal.

@Knettermans geweldig toch, ze geven is een keer iets toe. Hier hebben we wel een vuurwerkshow. Deze show komt iedere keer weer terug betaald door 3 gemeentes. Maar handhaving is inderdaad een dingetje, riepen vanaf begin of aan al dat het niet lukken ging. Een briljant verbod en stukje bij beetje komt steeds meer naar buiten.

Ik had het al eens eerder geschreven dus ik citeer hem even, best een lang verhaal.

@Vuurwerkliefhebber34

Ik had het al eens eerder geschreven dus ik citeer hem even, best een lang verhaal.

@Vuurwerkliefhebber34

Dank u wel ik snap ik het, als antwoord op de onderste regel, ja heb er ook last van. Koopjes jagen van voorraden deed ik ook graag op internet. Maar het alternatief alvast in België gevonden om het op te vullen, al kijken mensen mij raar aan met dat kleine spul. Dank voor de citering want had het gemist.

Het blijft vreemd dat we afgelopen oud en nieuw gewoon gezellig konden vieren en nu zoals het er naar uit ziet een defensieve verbod komt. Gedoe met vergunningen gaat gewoon niet werken en iets zegt mij dat de regering dat ook weet. Ben benieuwd naar aankomend oud en nieuw. Verwacht nog steeds vuurwerk zoals bijv eerste jaar corona. We zullen zien

Back
Bovenaan