HBL Fireworks algemeen .

Ik lees dit met interesse en heb even een vraagje aan de kenners onder ons.

Zoals we weten mag een kooi artikel in NL niet meer verkocht worden.
En per 01-02-2026 uit mijn hoofd niet meer in particulier bezit zijn volgens mij.

Mag je dan dus wel een Duits kooi artikel meenemen of is dit een grijs gebied?
Dat mag dus ook niet. Maar of er een handhaver is die dat weet, daar heb ik m'n twijfels bij.

Oo dat is wel raar. Kan zo zijn dat er verschil zit in batches. Ik had persoonlijk de de 2024 batch kan zo zijn dat ze dachten: Nederland heeft toch een kooienverbod dan hoeven we ze ook niet meer met kooi in te voeren. Kan dus zijn dat de nieuwe batch wel 1.3 is, maar dat weet ik niet zeker
In Duitsland mag een winkel maar een bepaalde hoeveelheid kilo,s aan 1.3 hebben dus dat ze het dan als 1.4 uitleveren is niet zo raar.

Dat mag dus ook niet. Maar of er een handhaver is die dat weet, daar heb ik m'n twijfels bij.

Dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de extra bevestiging.

Echter ben ik wel nieuwsgierig of er bij een eventueel vuurwerkverbod in NL ook een bezit verbod komt.

Ze kunnen namelijk ook zeggen breng het maar naar een inzamelpunt.
Dan is het bezitten dus niet strafbaar, wel het afsteken.

Dus dan zou je in theorie gewoon nog wat uit DE kunnen halen zonder gezeik.

Dat vermoeden had ik al. Bedankt voor de extra bevestiging.

Echter ben ik wel nieuwsgierig of er bij een eventueel vuurwerkverbod in NL ook een bezit verbod komt.

Ze kunnen namelijk ook zeggen breng het maar naar een inzamelpunt.
Dan is het bezitten dus niet strafbaar, wel het afsteken.

Dus dan zou je in theorie gewoon nog wat uit DE kunnen halen zonder gezeik.
Bij een verbod zal het vervoer, bezit en afsteken verboden zijn.

Bij een verbod zal het vervoer, bezit en afsteken verboden zijn.

Hoe een eventueel Duits potje in mijn berging belandt laat ik even in het midden.

Dat je niet op elk moment van het jaar mag afsteken is begrijpelijk, dat is nu al.
Dat ze het vervoeren beperken tot de laatste dagen van het jaar kan ik ook nog in komen.

Maar.. ik heb netjes, volkomen legaal, een paar (DE) potjes bewaard.
Dit mag dan niet meer in mijn bezit zijn bij een inwerkingtreding van een verbod.

Dan ben ik dus ineens crimineel en kan er geen kant meer mee op?

Gaaf land dit joh. 🤡

Hoe een eventueel Duits potje in mijn berging belandt laat ik even in het midden.

Dat je niet op elk moment van het jaar mag afsteken is begrijpelijk, dat is nu al.
Dat ze het vervoeren beperken tot de laatste dagen van het jaar kan ik ook nog in komen.

Dit mag dan niet meer in mijn bezit zijn bij een inwerkingtreding van een verbod.

Gaaf land dit joh. 🤡
Die mag je dan tzt waarschijnlijk inleveren bij een inleverpunt. Tot die tijd ben je gewoon @Tegendraads :) daarna een klein boefje en als je gepakt wordt een mini-crimineeltje.

Gaaf land dit joh. 🤡
Eigenlijk zouden deze berichten beter in het verbod speculatietopic passen.

Dat is inderdaad de realiteit. Misschien wordt je nog wel gematst en mag je het overtollige vuurwerk ergens inleveren om te laten vernietigen, op dat moment zou je het dus nog mogen vervoeren. Hetzelfde is overigens ook nu al het geval, stel dat je nog een artikel met kooi over had, dat mocht je tot 1 februari in je bezit hebben, is er ergens een mogelijkheid geweest om het in te leveren???

Dat is inderdaad de realiteit. Misschien wordt je nog wel gematst en mag je het overtollige vuurwerk ergens inleveren om te laten vernietigen, op dat moment zou je het dus nog mogen vervoeren. Hetzelfde is overigens ook nu al het geval, stel dat je nog een artikel met kooi over had, dat mocht je tot 1 februari in je bezit hebben, is er ergens een mogelijkheid geweest om het in te leveren???
Ja hoor, vaak genoeg aangegeven dat dit bij mij kan. Ik heb zelfs ophaalservice en het is heel discreet. No problemo!

Die mag je dan tzt waarschijnlijk inleveren bij een inleverpunt. Tot die tijd ben je gewoon @Tegendraads :) daarna een klein boefje en als je gepakt wordt een mini-crimineeltje.

Dat is dan maar zo. ;)

Eens mbt speculatie topic maar als het verplaatst wordt heb je twee dialogen door elkaar.
Maar goed, dat is iets voor de modjes om te besluiten. ;)

En nee uiteraard geen mogelijkheid tot inleveren, dus als ik nog een kooi artikeltje had dan was ik nu crimineel, lol.
Niet dat een weldenkend mens het inlevert, die artikelen steek je gewoon af als het een keer uitkomt, zoals met Oudjaar. 😅

Ja hoor, vaak genoeg aangegeven dat dit bij mij kan. Ik heb zelfs ophaalservice en het is heel discreet. No problemo!
Maak je dan ook filmpjes van het vernietigingsproces? :P
Uiteraard.. Ik maak direct een YouTube kanaal aan 🔥

Als je het afhaalt @JanFireman dan nodigen we @Knettermans uit om te filmen en dan gooi ik het op mijn recent aangemaakte YouTube kanaal.

Ieder zijn aandeel, allen een leuk moment. :thumbsup:

Back
Bovenaan