Tijgernootje
VWC lid
ALS men eerlijk blijft spelen in den haag,dan komt er helemaal GEEN verbod.Compensatie vuurwerksector
Waar de vuurwerkbranche de compensatie vorig jaar op 895 miljoen euro inschatte, rekende toenmalig staatssecretaris Chris Jansen op een bedrag tussen de 100 en 150 miljoen euro bij een verbod in 2025.
Als het verbod in 2026 ingaat, zou de zogeheten nadeelcompensatie volgens het kabinet op 50 miljoen euro liggen.
Aartsen moet het geld van minister Heinen (Financiën) binnen zijn eigen begroting vinden. De Kamer en initiatiefnemers voor het verbod GL/PvdA en PvdD hebben in het wetsvoorstel geen geld vrijgemaakt voor compensatie.
Alleen al de verschillen in de bedragen die den haag als fair ziet en wat de branche denkt dat het zou moeten benaderen,dat gat is TE GROOT.
Overigens ook apart dat men in 2025 meer compensatie wilde geven dan NU,een verschil van tussen de 50 en 100 miljoen

Ik weet t niet ,maar in een wereld waar elk jaar ALLES duurder word,zou alles omtrent vuurwerk ineens GOEDKOPER zijn geworden ?
Ook zo lekker hypocriet,1 minister mag dat geld op gaan hoesten,want de partijen VOOR een verbod,die hebben GEEN GELD vrijgemaakt voor compensatie

Als ik minister van Financiën zou zijn,dan had ik gezegd dat al die partijen VOOR dat verbod de pot op kunnen.
WEL iets eisen,maar NIET meebetalen.