Show je kerstboom

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De bedoeling is dus dat je een foto of film van jouw/jullie Kerstboom plaatst. Na de Kerst zal leslifan iemand uitroepen tot de VWC'er met de mooiste Kerstboom.

Wat is het doel: sfeerfoto's!
Wat te winnen: de eer voor de titel namens leslifan.

Kom maar door met die foto's!

beetje vroeg maar bij mij staat hij al van af half november!
Kan niet wachten tot de eerste kerst shows in de tuincentra's!
heerlijk die sfeer!

beetje vroeg maar bij mij staat hij al van af half november!
Kan niet wachten tot de eerste kerst shows in de tuincentra's!
heerlijk die sfeer!

Inderdaad, wanneer de kerstshows opgebouwd gaan worden krijg ik echt kriebels. Heerlijk om daar te snuffelen, puur sfeer proeven!:D

Iedereen wel rekening mee houden met zijn budget ;)

'Kerstboom wordt duurder'

AMSTERDAM - De prijs voor een kerstboom stijgt dit jaar flink. Consumenten moeten vijf tot tien procent meer betalen voor een boom.

Dat komt volgens Buurte Kwekerijen in het Gelderse Oene, een van de grootste kerstbomenproducenten in Nederland, door een tekort aan kerstbomen.
"Vijf à zes jaar geleden hadden we te maken met een overvloed aan kerstbomen uit Denemarken", zegt bedrijfsleider Gerrit Tessemaker. "Daardoor gooiden veel Nederlandse producenten de handdoek in de ring. Ze zijn toen gestopt met het planten van nieuwe bomen. Omdat het gemiddeld vijf tot zes jaar duurt voordat een kerstboom volgroeid is, zullen we dat nu voelen in de portemonnee", zegt hij.
Een gemiddelde kerstboom gaat nu 20 tot 25 euro kosten. Buurte levert jaarlijks zo'n negentigduizend bomen. De kweker is deze week begonnen met het steken van de eerste kerstbomen

2009 = € 60,-
2010 = € 70,-
2011 = zal toch geen 80 euro worden voor de boom die wij altijd hebben:shocked:

Dat is ook de reden dat ik vorig jaar een neppert heb gekocht in de uitverkoop.
Geen naalden in me huis.
Niet meer balen dat ik hem te duur vind, voor wat je krijgt.

Zal ik de eerste dan maar zijn.
Een aantal jaren geleden heb ik een (dummy) vuurpijlen kerstboom gemaakt.

DSC03467.JPG

En ik had nog een paar dummy vuurpijlen over.
En een kerstklok die toch maar kansloos tegen een muur zat te hangen....

DSC03471.JPG

Leuke dingtjes om in een kerst oud en nieuwe sfeertje te komen.
Na de kerst een zak er om heen en ze kunnen ze berging in.

Bij ons staan er stuk of 3, eentje verdort, eentje nog redelijk goed, en eentje in perfecte staat. wij hebben n iet zo'n heeele grote, maar na kerst zetten we hem in de tuin. een keer gingen we naar een speciale winkel ding iets, hele grote boom uitgekozen, moesten we helemaal zagen enzo, moesten we die boom weggooien kluit was eraf :l

Dus nu telkens die boom/bomen opnieuw gebruiken :)
Hij staat pas heeel laat bij ons, en is vroeg weg :(

Ligt ook aan de soort hé! Mijn kerstboom: €0,-! En die is net zo groot als ik wil, en afzaag.

Die geur kan je ook met een kunstkerstboom in huis halen.
Bij plantenwinkels kan je nog wel eens losse dennentakken halen, om zelf stukken voor aan de muur, heg of buitendeur mee te maken. Als je die haalt en in de woonkamer hangt, kan je de geur enigszins in huis halen ondanks dat er een kunstboom staat.

Is dat zo? Meestal hoor ik (vooral vrouwen) klagen over de uitgevallen naalden die ze op moeten ruimen.

Vorig jaar was ik trouwens niet tevreden over mijn kerstboom.

nou ik voel me niet vrouwelijk, maar met halfhoog polig vloerbedekking is een uitvallende kerstboom geen succes, een jaar later loop je nog je klauwen kapot op hele harde dennenaalden :P

Back
Bovenaan