Scheveningen internationaal Vuurwerkfestival 2009

Denk je dat ze dat ook op Knokke of Hannover zullen doen.
spullen geven aan de concurrent, als je eigen show verzopen is van de regen. ik dacht het namelijk van niet.
(Quote Jeffrey)jammer weer he, dat we weer zo bevooroordeeld zijn over de Nederlandse shows

Zo dan, word ik hier even met de spreekwoordelijke eigen wapens om de oren geslagen:p

Is het definitief afgelast. Want ik hoor hier (Katwijk aan zee) toch echt vuurwerk geluiden. Of het in Scheveningen is weet ik niet 100% zeker, maar ik hoor wel iets. Kan iemand het bevestigen? :rolleyes:

Start vuurwerkfestival Scheveningen valt in water

(Novum) - De opening van het internationale vuurwerkfestival in Scheveningen is donderdagavond in het water gevallen. Door een stevige regenbui is waterschade ontstaan aan de installaties die worden gebruikt om het vuurwerk af te schieten. Ook het vuurwerk raakte beschadigd. Dat heeft een woordvoerder van de organiserende Stichting Scheveningen Bad gezegd.

De dertigste editie van het driedaagse vuurwerkfestival zou om 22.00 beginnen. Op het programma stonden de landenshows van België en China. Vanwege de verwachte harde wind was al twijfelachtig of de opening kon doorgaan.

Het vuurwerkfestival in de badplaats trekt jaarlijks zo'n driehonderdduizend bezoekers. Op de openingsdag vorig jaar keken zo'n vijftigduizend belangstellenden toe. Op dat aantal was ook donderdagavond gerekend. Bezoekers die al waren gekomen, krijgen nog wel enkele optredens van artiesten te zien.

De organisatie probeert de geannuleerde shows te spreiden over vrijdag en zaterdag, zegt de woordvoerder. De show van België zou dan vrijdag plaatsvinden, die van China zaterdag. Of dat lukt, hangt af van het tijdschema en de ruimte die de vergunningen bieden.

Op het festival steken teams uit zes landen vuurwerk af. Naast België en China bestaat de deelnemerslijst uit Jamaica, Duitsland, de Verenigde Staten en Nederland.

http://www.trouw.nl/nieuws/nederlan...rwerkfestival_Scheveningen_valt_in_water.html

Oke dan zal ik wel iets anders gehoord hebben, ik word gek denk ik. :p
Hopen dat het vanavond wel door gaat. :)

Hey allemaal,

heel mischien dat ik zaterdag ook ga, maar nou zit ik dan denk ik met het probleem ''parkeren''. Heeft iemand mischien een idee waar ik mijn auto een eind verderop ''rustig'' kan parkeren en dan bv de bus of trein neem naar scheveningen ? en welke bus of trein ik dan nodig heb ?

Alvast bedankt!

Denk je dat ze dat ook op Knokke of Hannover zullen doen.
spullen geven aan de concurrent, als je eigen show verzopen is van de regen. ik dacht het namelijk van niet.

Ja maar met dat verschil dat op Knokke-Heist of in Hannover ook echt allemaal verschillende vuurwerk bedrijven zijn, hier op Scheveningen is het er maar 1 voor alle shows :)

Laatste Nieuws:
Vrijdag 21 aug. om 13.00u is de windkracht 5. Dat betekent dat het op het randje is of er vanavond vuurwerk kan worden afgestoken. Waarschijnlijk wordt om 17.30 de beslissing genomen of het vuurwerk doorgaat.

Zodra er iets bekend is wordt het op de website vermeld.

Als het doorgaat worden er 2 vuurwerken afgeschoten, om 22.00u en 23.00u

Bron: http://www.vuurwerkscheveningen.nl

Owjee het zal vanavond toch niet weer zo worden dat het afgelast word :O

wat gebeurd er nu met de shows van china en belgie dan ? die zouden toch waarschijnlijk verplaatst worden naar vanavond en morgen ?

Arjan, indien je dit leest:
Zou je een bericht kunnen plaatsen of via een sms bericht door willen geven zodra bekend is of vanavond wel of niet doorgaat?
Dank.

ik had gehoopt op 3 shows, helaas dan maar.. maar als het nu onzeker is ga ik andere plannen maken en niet wachten of het wel doorgaat of niet.
Morgen misschien nog een andere kans, anders is heel het festival in het water gevallen terwijl we al enkele weken goed weer hebben en nu net deze dagen wat minder is.

Waarom word er eerst gezegt dat er 3 shows geschoten gaan worden en nu word er weer gezegt dat er maar 2 shows geschoten gaan worden? Is dit in verband met de vergunning? En zullen er morgen dus ook 2 shows worden geschoten? Meschien dat iemand mijn vragen kan beantwoorden?

Inderdaad, een goede vraag, zou ik ook wel antwoord op willen hebben.
Er is vaak gezegd dat de shows worden doorgeschoven naar de volgende avond.
Wie bepaalt wat?

Okay, wederom is een leuk avondje afgeblazen omdat de ouders van een vriend mij niet geloven dat het door gaat omdat er niks op de site staat -.- Er staat daar gewoon windkracht 2 dus ik snap het niet :-s

Ik snap er nu niks meer van ! op de site staat dat er om 17:30 een beslissing word genomen... DIE MAG NU EIGENLIJK WEL GENOMEN WORDEN !! aangezien het gros van de mensen toch een stukkie moet rijden...

idd ik zit ook te wachten op bericht eigenlijk, mocht het nogsteeds twijfelachtig zijn schrap ik dit uit mijn agenda, zou morgen ook gaat maar heb dit geschapt omdat ik toch liever zondag nog naar een automeeting ga en moet de auto nog poetsen ed, tevens ben ik veel te laat thuis en moet dan weer vroeg op.

Volgens bericht van Arjan gaat het door, alles staat klaar en er staat heel veel.
Maar ja: wel onder voorbehoud, dus helemaal zeker is het niet dus.

Back
Bovenaan