Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Jammer dat een ruime meerderheid deze pol al voor de jaarwisseling heeft ingevuld. Hierdoor ontstaat denk ik een scheef beeld dat Wolff weer nummer 1 staat. Dit terwijl topproducten als cruise rockets, sniper, silver salute achteruit zijn gegaan, of gevaarlijk waren (Dit is niet alleen mijn mening, ik heb dit opgemaakt uit de desbetreffende topics!) Daarnaast hebben dealers als Rubro en Royal zich dit jaar van zijn beste kant laten zien. Dit is nu ook in de poll te zien. Na de jaarwisseling zijn deze merken, met name rubro sterk gestegen terwijl wolff nagenoeg gelijk is gebleven. Een tip dus voor volgend jaar: Begin deze poll pas op 1januari!
IK vind wolff nog steeds topmerk, de super 6-19 , de silver salutes waren kneitergoed! De cruise wat minder maar nog steeds waren ze leuk! Heb super veel wolff gehad en vind het nog steeds topmerk, beter dan hetroyal wat ik had.
Jammer dat een ruime meerderheid deze pol al voor de jaarwisseling heeft ingevuld. Hierdoor ontstaat denk ik een scheef beeld dat Wolff weer nummer 1 staat. Dit terwijl topproducten als cruise rockets, sniper, silver salute achteruit zijn gegaan, of gevaarlijk waren (Dit is niet alleen mijn mening, ik heb dit opgemaakt uit de desbetreffende topics!) Daarnaast hebben dealers als Rubro en Royal zich dit jaar van zijn beste kant laten zien. Dit is nu ook in de poll te zien. Na de jaarwisseling zijn deze merken, met name rubro sterk gestegen terwijl wolff nagenoeg gelijk is gebleven. Een tip dus voor volgend jaar: Begin deze poll pas op 1januari!
Lambal probeert alleen duidelijk te maken dat de poll te vroeg is gestart.
Daar heeft hij zeker een punt en kunnen wij ook mee nemen voor dit jaar.
Daarbij geeft hij ook niet af op Wolff, maar het is gewoon een feit dat de producten duurder zijn geworden dan voor gaande jaren.
Ik ben eruit.
Dit jaar heb ik erg veel verschillende merken gezien. En van de importeurs waarvan ik iets gezien heb, heb ik ook meerdere cakes gezien. Ik heb me dus echt een goede mening kunnen vormen.
In ons land zijn TÉ veel importeurs om ze allemaal gezien te kunnen hebben. Maar doordat ik aardig veel demo's afloop, krijg ik toch veel te zien. Inmiddels kan ik de balans opmaken en concluderen dat voor mij de importeur Royal Fireworks de winnaar is!
Importeurs waarvan ik veel gezien heb, en die dus mee hebben kunnen doen in mijn keuze zijn: Bonfireworks, Breeschoten "de Kruiterij", Broekhoff, Cafferata, GBV-Weco, Lesli, Pronk, Royal Fireworks, Rubro, Vuurwerktotaal, Van der Nat, Witte Tenten [Marijn], Wolff, Zena NL. Een aardige lijst dus. Ik kan wel gaan vertellen waarom een bepaalde importeur het niet is geworden, maar dat doe ik niet. Dan geef ik liever een mening in het "Algemene ervaringen met ..." topic zoals we van elke importeur hebben.
Na het zien van de producten afgelopen jaar, heb ik moeten kiezen tussen Rubro en Royal. Deze twee importeurs hebben mij allebei ontzettend verrast afgelopen jaar. Schitterende (nieuwe) producten, contact met freaks, eerlijkheid en openheid als bedrijf, goede levering voor winkeliers etc. Toch heb ik gekozen voor Royal, met name omdat Royal:
Minpuntje vind ik dat Royal te weinig diversiteit biedt in CE-families. Ik snap dat best, maar nu hebben ze alleen maar cakes in feite. (Vrijwel) geen fonteinen, geen pakketten of pijlen, mines etc.
- WAANzinnig goede producten heeft! Fire Flower, Firework for All, Vuurwerk met een Kroon, Exploding Box...echt allemachtig goed!
- Vrijwel geen écht slechte producten heeft.
- Loepzuivere kleuren met zeer krachtige burst kan producteren.
- Goede prijs/kwaliteitsverhouding heeft.
- Zeer open en eerlijk naar liefhebbers toe op het forum, met prettige interactie met leden.
- Goede levering naar winkeliers toe, met goede bevoorrading en weinig (geen?) leverings-tekorten.
- Zeer stabiele cakes met degelijke constructie. Dozen zijn handzaam, klein en sterk.
- Erg betrouwbare producten. Consistente snelheid en geen schoten te laag of op de grond. Vreemde eend in de bijt is de Screaming Salute die toch wel eens op de grond al klapt, of soms een misser heeft (wel fluit, geen knal).
Rubro verliest het toch, omdat ze zeer belabberd voorraadbeheer hebben naar winkeliers toe. Veel te weinig inkopen. Daardoor ontstaat er productschaarste wat niet goed is. Daarnaast is de communicatie naar dealers toe vrij matig, heb ik zo het idee. Het zit hem niet echt in de producten zelf bij Rubro, want die zijn over het algemeen erg goed (hoewel ietsje minder dan bij Royal). Maar de randzaken van een importeur vind ik Rubro minder op orde hebben dan Royal.