Politie vindt 3100 kilo illegaal vuurwerk

Ik volg deze discussie al een tijdje en vind het een goede discussie. Echter zoals altijd gaat toch weer de persoonlijke tour op, en dat is jammer.

@dennis-pyro;
Zelf ben ik ook niet vies van het iets hardere vuurwerk laat ik daar maar mee beginnen. Ik vind de reactie richting Wim als persoon en/of richting rubro vuurwerk niet echt gepast. Laten we niet vergeten dat rubro vuurwerk wel importeur van het jaar is geworden met goede prijs/kwaliteit artikelen. En je weet zelf ook dat schade en overlast nog steeds jammer genoeg mede veroorzaakt door het verkeerd gebruik van illegaal vuurwerk.

Daarnaast denk je nogal zwart wit over de prijsstijgingen. Er zijn veel verschillende factoren die invloed hebben op de prijs. Zoals marges, ce families, batchtesten, schommelende dollarkoers, Europese crisis, en de Chinezen die niet meer voor rot salarissen willen werken.

@richardus
Veel importeurs zijn tegen het aanbieden van producten onder verkoopadviesprijs. Wat puur te maken heeft met de stevige concurrentie van winkeliers, behouden van een goede uitstraling voor het merk en daar komt ie weer de marges!!!!!

Daarnaast is zover ik weet rubro de enige importeur die speciale artikelen heeft waar de winkelier mag bepalen wat de prijs is.

Ik volg deze discussie al een tijdje en vind het een goede discussie. Echter zoals altijd gaat toch weer de persoonlijke tour op, en dat is jammer.

@dennis-pyro;
Zelf ben ik ook niet vies van het iets hardere vuurwerk laat ik daar maar mee beginnen. Ik vind de reactie richting Wim als persoon en/of richting rubro vuurwerk niet echt gepast. Laten we niet vergeten dat rubro vuurwerk wel importeur van het jaar is geworden met goede prijs/kwaliteit artikelen. En je weet zelf ook dat schade en overlast nog steeds jammer genoeg mede veroorzaakt door het verkeerd gebruik van illegaal vuurwerk.

Daarnaast denk je nogal zwart wit over de prijsstijgingen. Er zijn veel verschillende factoren die invloed hebben op de prijs. Zoals marges, ce families, batchtesten, schommelende dollarkoers, Europese crisis, en de Chinezen die niet meer voor rot salarissen willen werken.
@richardus
Veel importeurs zijn tegen het aanbieden van producten onder verkoopadviesprijs. Wat puur te maken heeft met de stevige concurrentie van winkeliers, behouden van een goede uitstraling voor het merk en daar komt ie weer de marges!!!!!

Daarnaast is zover ik weet rubro de enige importeur die speciale artikelen heeft waar de winkelier mag bepalen wat de prijs is.

Oke dan komt hier weer hetzelfde antwoord zoals altijd. Waarom zien we zulke absurde prijsstijgingen dan niet in landen zoals Belgie en Duitsland. Waarom kost een gemiddelde 500 grammer in belgie stukken goedkoper als in Nederland. Waarom kosten potten van bijvoorbeeld dynasty in baarle stukken goedkoper als in Nederland?
Sorry maar ik geloof er geen ene zak meer van. Wat ik wel weet is dat de importeurs lekker veel willen cashen. En graag hun eigen zak vullen. En dat de Nederlandse burger vervolgens naar het buitenland of profvuurwerk stapt vinden ze dan niet gepast. Nee dan is het goed dat er weer een handel is opgerold. Of terecht als men aan de grens gepakt word. Want dat mag niet want we moeten ons aan de regels houden.

Sorry maar ik heb hier heel weinig respect van. Triest hoor

Oke dan komt hier weer hetzelfde antwoord zoals altijd. Waarom zien we zulke absurde prijsstijgingen dan niet in landen zoals Belgie en Duitsland. Waarom kost een gemiddelde 500 grammer in belgie stukken goedkoper als in Nederland. Waarom kosten potten van bijvoorbeeld dynasty in baarle stukken goedkoper als in Nederland?
Sorry maar ik geloof er geen ene zak meer van. Wat ik wel weet is dat de importeurs lekker veel willen cashen. En graag hun eigen zak vullen. En dat de Nederlandse burger vervolgens naar het buitenland of profvuurwerkin stapt vinden ze dan niet gepast. Nee dan is het goed dat er weer een handel is opgerold. Of terecht als men aan de grens gepakt word. Want dat mag niet want we moeten ons aan de regels houden.

Sorry maar ik heb hier heel weinig respect van. Triest hoor

Dat heeft puur te maken met wet en regelgeving van de landen. De regels voor opslag zijn hier (te) streng wat ook kosten met zich brengt. Ik zelf regel bij een winkel van vergunningen tot verkoop en als kijkt wat je aan handelingen moet ondernemen is het absurd. En wat betreft nl producten in België... Ik heb geen idee.

Ga maar eens de verplichtingen af die importeurs en winkels moeten nastreven en wat de kosten daarvan zijn tegen over die België. Kooien in sprenkels geef ik dan nog maar even als extra kosten in het rijtje

Nou dan gaan we toch met z'n allen lekker in Belgie vuurwerk kopen. Daar is hetzelfde vuurwerk schijnbaar stukken veiliger waardoor er geen kooien om hoeven. Daar moet dan ook niet moeilijk over gedaan worden, dat bepaalde mensen hun vuurwerk uit bijv belgie gaan halen. Het is hetzelfde, voor minder. Maar dan wel gaan janken? Beetje ongepast.

Nou dan gaan we toch met z'n allen lekker in Belgie vuurwerk kopen. Daar is hetzelfde vuurwerk schijnbaar stukken veiliger waardoor er geen kooien om hoeven. Daar moet dan ook niet moeilijk over gedaan worden, dat bepaalde mensen hun vuurwerk uit bijv belgie gaan halen. Het is hetzelfde, voor minder. Maar dan wel gaan janken? Beetje ongepast.

Er is niemand die hier loopt te janken, met zulke opmerkingen hebben de discussies weinig zin. Zoals al eerder gezegd is het goedkoper door diverse redenen.vdaar is het accepteren van lagere marge 1 van. Als goed zoekt zijn de producten ui Nederland in Nederland nog goedkoper te krijgen.

God, wat zijn we weer lekker aan het afgeven op Nederlands vuurwerk, Rubro en Wim.

Maar wanneer Rubro, en anderen, straks weer met mooie prijsvragen komen op VWC staan de grootste zeikerds hier in dit topic vooraan te bedelen om, jawel, Nederlands vuurwerk te winnen.

Dan vraag ik me echt af waarom...?

God, wat zijn we weer lekker aan het afgeven op Nederlands vuurwerk, Rubro en Wim.

Maar wanneer Rubro, en anderen, straks weer met mooie prijsvragen komen op VWC staan de grootste zeikerds hier in dit topic vooraan te bedelen om, jawel, Nederlands vuurwerk te winnen.

Dan vraag ik me echt af waarom...?

Het antwoord op je retorische vraag ligt besloten in de vraagstelling zelf.

@ rickb Belgie heeft vanaf 2011 ook te maken met kooiconstructie. Regels voor veiligheid worden daar dus ook strenger. En zien we daar ook absurde prijsstijgingen inderdaad niet. Daarom stop ik met de discussie in dit topic. Toegeven zullen de importeurs het toch niet

Mijn excuses daar was ik mij niet van bewust, die kooien in Belgie. Toch gek inderdaad dat de prijzen daar wel gelijk kunnen blijven, en hier niet. Maakt het alleen maar raarder eigenljk, als dat inderdaad klopt.

@ rickb Belgie heeft vanaf 2011 ook te maken met kooiconstructie. Regels voor veiligheid worden daar dus ook strenger. En zien we daar ook absurde prijsstijgingen inderdaad niet. Daarom stop ik met de discussie in dit topic. Toegeven zullen de importeurs het toch niet

Jammer dat je uit de discussie stapt. Wellicht nog wel de mogelijkheid om de eisen/wetten en de kosten daarvan te vergelijken van NL & BE?

Back
Bovenaan