Politie vindt 3100 kilo illegaal vuurwerk

Uit puur belangen voor de importeur snap ik Wim wel.
Men probeert toch mooi vuurwerk aan te leveren bij de consument en elk jaar steeds met nieuwe producten te komen, om de consument steeds beter/mooier vuurwerk elk jaar opnieuw te leveren.
Ze proberen het voor de gewone consument ook 'prof' te maken door verschillende omweggetjes in de wet.
Er wordt zeker gewerkt aan een zo goed mogelijk Vuurwerk Nederland vanuit de Nederlandse vuurwerk importeurs.

Blij zijn met een opgerolde handel van illegaal vuurwerk, vind ik vooral jammer voor diegene die geïnteresseerd zijn in net wat krachtiger en mooier vuurwerk.
Zoals Dennis al zei; Illegaal vuurwerk is meestal goedkoper in vergelijking met legaal vuurwerk en is daarom zo aantrekkelijk om aan te schaffen.
Leuk voorbeeldje: 2'' voorgemonteerde mortier kost hier al snel 7-8 euro per stuk. Als je daar dan 49 shots blok van wilt maken, ben je al snel 300+- kwijt. Dat doorlonten doe je dan vooral omdat je prof vuurwerk zo goed mogelijk wil na bootsen. Terwijl je voor een 2'' blok 49 shots snel paar honderd euro minder kwijt bent. Dus ja, ik snap het wel hoor waarom mensen niet tof vinden als ze dit soort berichten lezen.

@denjo en de rest,
Ik begrijp heel goed de ophef, zoals in mijn post gaf ik al aan dat het gevoellig ligt.!!! (en terecht) Ik hou ook van mooi vuurwerk, en zou willen dat alles kon!!! Echter zijn Importeurs opgescheept met enorme kosten om maar te voldoen aan alle voorwaarden. na 2000 Enschede

(als een deur al niet goed in het slot valt ben je de pineut)
Het is ook een emotionele reactie op een bericht.
Ik hoop dat ik hiermee iets duidelijker mijn standpunt in kan brengen.
Vindt het overegens goed dat we er op dit forum een normale disscusie over kunnen voeren.
Wim

@ Wim mijn reactie was ook echt niet aanvallend naar je bedoeld. En snap heus wel dat jullie er niet blij mee zijn. Wou alleen het standpunt van veel mensen duidelijk maken waarom ze zo blij zijn met het aanbod in prof vuurwerk ;)

iig tof dat je nog even reageerd, en veel succes aankomend vuurwerk seizoen:wink:

Gr Dennis

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je standpunt Wim,een normaal discussie daar zijn we voor.
Zowel voor de leden en ook voor de importeurs:)

Laatst bewerkt:
Dat de wereld te klein is voor alle importeurs is een feit. Om je dan te mengen in een discussie over prof. lijkt me fout. Houd het bij consumentenvuurwerk. Wij hoeven ons immers niet te meten met dat spul Wim. Vind het wel interessant dat je het doet. :)

Ik vind het vuurwerk in NL prima , pruttelmatten en zachte rotjes zijn voor mij geen probleem. Ik geniet van alles, zelfs van fantasy kanonslagen. Of een simpele happiness. Terwijl je ook voor 3 euro 30 nitraten uit polen heb. Koop ik dat soort dingen altijd. Wat ik bijvoorbeeld wel jammer vind is dat er geen djf thunders verkocht worden of golden dragon crackers. Ik koop heel wat nitraten en andere soorten knallers uit verschillende landen, maar ik zou liever wat goedkope rode snipper knallers zien. Ook al hebben ze maar 0.2 gram flash !
Verder vind ik wel dat potten aan de hoge kant zijn. Vaak meer dan 1 euro per schot. En daar doe ik het niet voor , ja misschien 1 cake of 2. Maar daar houd het bij op. Bij die 1 of 2 dure cakes koop ik dan liever wat salute potten of heavy 3 potjes.
Zelf denk ik dat als nitraten legaal worden de kick ervan toch wel verdwijnt. En het niet zoveel meer gekocht zal worden. Het illigaal verkrijgen van dingen geeft een soort kick , je moet moeite doen. En als je het hebt is het vooral voor de jongere onder ons echt speciaal. Dat weet ik nog van vroeger, toen kocht ik voor 3 gulden 5 strijkers en 2 nitraten in een boterhamzakje. Alleen al dat je kon vertellen dat je nitraten had ! :P

Ik hoef niet echt grondknallers , wel vind ik dat tollen met eindknal en andere dingen zoals pijltjes met eindknal gewoon op de markt moeten blijven. Is toch weer wat leuker. Ook moeten de oplichters praktijken zoals nederlanders nitraatmatten , mini vlinders en andere dingen echt stoppen. Bij bijna elke beschrijving staat dat het even hard knalt enzv , maar dat zal nooit gebeuren want het mag geen flash bevatten.

Veel dealers richten zich ook niet op freaks. Die 10 tallen freaks die heel veel kopen +- 500 tot 1500 euro zijn mooi meegenomen. Maar de winst word toch gemaakt op die neppe nitraatmat. Dan denkt pappa dat het wat is ,want je hoeft niet naar belgie dus je hebt geen risico's enzv enzv.

Ik heb liever een 1500 shots normale mat. Dan een neppe 50k hier in NL. Want ze knallen toch even hard.
Ook moet je die matten op een goede plek leggen , in een poortje knal het echt wel lekker.

Ik weet dat het gevoelig ligt, echter mag bij mij, de nadruk wel liggen op illegaal vuurwerk.

Ben blij dat er weer een handel opgepakt is.!!

We merken dat er natuurlijk veel meer uit de (zogenaamde) Oostblok landen komt.

Ik begrijp even goed dat er vraag en aanbod is.
De meeste impt. doen hun stinkende best om hier wat in te gemoed te komen.
door o.a. met 25 grams T te komen en grotere cakes enz enz.
is ons brood binnen de wet!!!
Maar goed tegen illegaal/professioneel vuurwerk kan men niet op met consumenten vuurwerk.!!!

Hier is het snel geld maken ten kosten van de rest........... en pronken het jaar door.

Ik zeg altijd, “het komt een keer uit, en dan is het uit”

Tja.........

Gr Wim

Ik mag hopen dat er straks in december bij een controle een paar kilo teveel van dat zeer gevaarlijke legale vuurwerk in je bunker ligt en je zooitje in quarantaine word gezet.

Door jarenlang veel te veel geld te vragen voor legaal vuurwerk hebben jullie als importeurs zelf markt gecreeerd voor het goedkopere en mooiere illegale vuurwerk. Zie nu ook weer de massale illegale prijsafspraken die er worden gemaakt om het vuurwerk maar duur te houden. Winkeliers word het mes op de keel gezet om een minimum prijs te hanteren.

Mooie discussie dit. Heb hem met plezier gelezen. Verder hoop ik ook dat er ooit nog eens wat flash in onze rotjes komen zoals de DJF thunders. Knalt niet mega hard, maar toch komt er een leukere knal af dan wat we nu hebben.

Verder het vuurwerk is hier in NL gewoon verschrikkelijk duur. En heb je dan nog wat leuks zoals legale potten van Jorge, dan worden die weer uit de handel genomen omdat dat schijnbaar niet mag? Daar zaten toch enkele leuke betaalbare stukjes vuurwerk tussen.

Als het vuurwerk wat goedkoper wordt, dan zul je echt niet zien dat mensen minder gaan kopen, sterker nog ik denk dat de meeste mensen nog wel wat meer zullen aanschaffen, dus al met al zou het nog beter zijn voor de vuurwerkhandel in NL ook! Maar goed. Het is allemaal maar semi-offtopic ge*** dit :)

Ik kan me nog herinneren dat Rubro met het buurtassortiment kwam. Deze was als ik het mij goed kan herinneren 79 euro. Een jaar later was dit pakket 89 euro wat ik persoonlijk nog steeds een redelijke prijs vond.Ik heb dit pakket een aantal keer aangeschaft met een korting van 35%. Afgelopen jaar was de adviesprijs opeens 129 euro.

Een aantal weken geleden kreeg ik tijdens mailcontact met goedkopervuurwerk.nl te horen dat Rubro niet meer wil leveren aan goedkopervuurwerk.nl vanwege de kortingen die goedkopervuurwerk geeft.

In het verleden betaalde ik incl. korting rond de 60 euro voor het buurtassortiment. Dit jaar zal dat ongeveer het dubbele zijn.

Door op deze manier te werk te gaan word het voor veel mensen aantrekkelijk om op Illegaal vuurwerk over te stappen want de prijzen van consumentenvuurwerk in Nederland zijn absurd hoog.

Precies wat ik bedoel peterburgers.

Het is leuk om te weten dat dit soort prijsafspraken ernstig strafbaar zijn.
Importeurs bevinden zich dus op glad ijs.

Ik heb dit topic doorgelezen, en ik begrijp het punt van Wim uiteraard wel. Hij verdient er zijn brood mee. Maar Wim moet zelf wel inzien dat het héél verleidelijk is wat zwaarder of illegaal vuurwerk aan te schaffen, en dan niet persé knal. Ik zelf vind vuurwerk in NL vershikkelijk duur! Ik vind het geweldig als de foldertjes op de mat vallen, en ik kijk ze allemaal door. Dan zie ik een cake staan, zoek ik een filmpje, en dan ja wat moet ik zeggen, lucht uit een kartonnen doosje voor 50 euro? En dan mensen een "nitraat mat" aanbieden, en dan hoor je hem, of moet ik zeggen dat je hem niet hoort? Het is echt belachelijk naar mijn mening, telkens minder mensen gaan nog vuurwerk in NL kopen heb ik het idee. Alleen jongentjes die wat rotjes en babypijlen willen, en de échte freaks met 1000+ die niet opgepakt willen worden. Ik vind dat de importeurs dat echt eens na moeten kijken. Want er zijn leuke aanbiedingen, maar het begint echt te duur voor woorden te worden. Rotjes worden goedkoper, maar een goede dikke cake word telkens 2.50 duurder. Tja...
Verder vind ik het wel onzin dat de media dit bericht gelijk moet opblazen, kijk c6 en dergelijken hoeft niet, maar een leuk nitraatje is toch niks mis mee? Geeft wel een kick vind ik. Maar goed, ik heb mijn punt verteld.

beste mensen,

@8inches, op deze mannier wil ik geen discussie aan gaan, beet je jammer op welke toon. ik ben open in een discussie en ja, ik ben het er mee eens dat er wat opgepakt is binnen de wet..... wel jammer voor het vuurwerk.

@peterburgers
We geven een advies prijs van 129 euro!?
Als iemand nog met een rest zit............. tja wat ik betwijfel en onder de inkoop verkoopt, mag je hier iets aan doen lijkt me....

@wonkobonko
Ik ben geen importeur was het niet, en ben het niet.

Mensen, laten we het vooral breed houden qua discussie.
Ik denk dat ik spreek namens een aantal importeurs.....

Nogmaals ik weet dat dit een onderwerp is, maar ga em wel aan.

Gr wim

Wim,

Je bent zelf met rubro keihard in overtreding door verplichte prijsafspraken op te leggen aan winkeliers.

Nee, je mag geen minimum prijzen opleggen, wel maximum prijzen mits dit realistisch is gezien de marges voor winkeliers/verkopers.

Nu zal ik niet gaan bellen naar de nma hoor, maak je niet druk.
Wel moeten jullie je realiseren dat zodra je de nma achter je aan krijgt het bedrijf stil valt. De kosten doorlopen en je in sommige gevallen van een opstartend bedrijf met weinig eigen vermogen zo kopje onder kan gaan.

:bye:

Wim,

Je bent zelf met rubro keihard in overtreding door verplichte prijsafspraken op te leggen aan winkeliers.

Nee, je mag geen minimum prijzen opleggen, wel maximum prijzen mits dit realistisch is gezien de marges voor winkeliers/verkopers.

Nu zal ik niet gaan bellen naar de nma hoor, maak je niet druk.
Wel moeten jullie je realiseren dat zodra je de nma achter je aan krijgt het bedrijf stil valt. De kosten doorlopen en je in sommige gevallen van een opstartend bedrijf met weinig eigen vermogen zo kopje onder kan gaan.

:bye:

Of ik heb te maken met een overspannen wikkelier of met een overspannen klant,,,,, pleas help.........
wie is 8 inches
Wim

Na wat onderzoek kwam ik tot een conclusie..........jammer dat ze zich zo laten gaan... ik zeg niets ontdek het zelf....

Laatst bewerkt:
@wim

Ik begrijp je uitleg niet.

De adviesprijs van het buurtassortiment was een paar jaar geleden 79 euro. Nu is de adviesprijs 129 euro. Dit is een stijging van de adviesprijs van 50 euro.

Met zulke prijsstijgingen is het toch logisch dat veel mensen overstappen op Illegaal vuurwerk waar de prijzen veel minder snel stijgen.

@petersburg
het is en blijft een adviesprijs echter zoals je weet is de regulere verkoop rond de 90 euro

@wim

Ik begrijp je uitleg niet.

De adviesprijs van het buurtassortiment was een paar jaar geleden 79 euro. Nu is de adviesprijs 129 euro. Dit is een stijging van de adviesprijs van 50 euro.

Met zulke prijsstijgingen is het toch logisch dat veel mensen overstappen op Illegaal vuurwerk waar de prijzen veel minder snel stijgen.

Laten gaan joh je krijgt toch alleen maar dit soort reacties, zoals hier onder geqoute
Ben het verder helemaal met 8 inch eens maar denk dat deze discussie weinig zin heeft. Toegeven zullen de importeurs het toch nooit. Gelukkig weten wij wel beter.
Wat is volgend jaar de reden van prijsverhogingen? De duurdere transportkosten? Of zijn de lonen in china weer omhoog gegaan:bonk:

ik denk dat ik het weet........... arno bunte

Jammer weer op de man!!

Lekker proffesioneel :bonk::frusty:

Kom op mensen!!!
Laat de boel de boel a.u.b.
Het begint uit de hand te lopen.
De importeurs vragen teveel,de winkels ook en de kenners weten de prijzen.
Gelukkig zijn er diverse winkels waar de kenner zich kan uitleven tegen legere prijzen.
Dus laat elkaar in hun waarde en hou het gezellig.

@wim

Jammer dat je geen antwoord op mijn vraag geeft en overal omheen draait. Laat verder maar.

Back
Bovenaan