Uit puur belangen voor de importeur snap ik Wim wel.
Men probeert toch mooi vuurwerk aan te leveren bij de consument en elk jaar steeds met nieuwe producten te komen, om de consument steeds beter/mooier vuurwerk elk jaar opnieuw te leveren.
Ze proberen het voor de gewone consument ook 'prof' te maken door verschillende omweggetjes in de wet.
Er wordt zeker gewerkt aan een zo goed mogelijk Vuurwerk Nederland vanuit de Nederlandse vuurwerk importeurs.
Blij zijn met een opgerolde handel van illegaal vuurwerk, vind ik vooral jammer voor diegene die geïnteresseerd zijn in net wat krachtiger en mooier vuurwerk.
Zoals Dennis al zei; Illegaal vuurwerk is meestal goedkoper in vergelijking met legaal vuurwerk en is daarom zo aantrekkelijk om aan te schaffen.
Leuk voorbeeldje: 2'' voorgemonteerde mortier kost hier al snel 7-8 euro per stuk. Als je daar dan 49 shots blok van wilt maken, ben je al snel 300+- kwijt. Dat doorlonten doe je dan vooral omdat je prof vuurwerk zo goed mogelijk wil na bootsen. Terwijl je voor een 2'' blok 49 shots snel paar honderd euro minder kwijt bent. Dus ja, ik snap het wel hoor waarom mensen niet tof vinden als ze dit soort berichten lezen.
@denjo en de rest,
Ik begrijp heel goed de ophef, zoals in mijn post gaf ik al aan dat het gevoellig ligt.!!! (en terecht) Ik hou ook van mooi vuurwerk, en zou willen dat alles kon!!! Echter zijn Importeurs opgescheept met enorme kosten om maar te voldoen aan alle voorwaarden. na 2000 Enschede
(als een deur al niet goed in het slot valt ben je de pineut)
Het is ook een emotionele reactie op een bericht.
Ik hoop dat ik hiermee iets duidelijker mijn standpunt in kan brengen.
Vindt het overegens goed dat we er op dit forum een normale disscusie over kunnen voeren.
Wim