Politie vindt 3100 kilo illegaal vuurwerk

sander17

VWC lid
LEEK - In een loods in het Groningse Leek heeft de politie woensdagmiddag 3100 kilo illegaal en gevaarlijk vuurwerk gevonden. Het vuurwerk was verpakt in honderden kartonnen dozen, metershoog opgestapeld. Dat meldde de politie donderdag.
Agenten gingen poolshoogte nemen na een melding van een inbraak in de loods. Van een inbraak bleek geen sprake. Wel troffen zij 549 dozen aan met daarin Chinese rollen, flowerbeds en lawinepijlen. In het pand waren twee mannen uit Polen aanwezig. Zij zijn aangehouden. Het vuurwerk is weggehaald en wordt vernietigd.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12629176/__3100_kilo_illegaal_vuurwerk__.html

Dat is een flinke vangst voor in juli! aardig wat rolletjes!

Leuke spellingsfout trouwens:

Agenten gingen poolshoogte nemen. In het pand waren twee mannen uit Polen aanwezig. :P

LEEK - In een loods in het Groningse Leek heeft de politie woensdagmiddag 3100 kilo illegaal en gevaarlijk vuurwerk gevonden. Het vuurwerk was verpakt in honderden kartonnen dozen, metershoog opgestapeld. Dat meldde de politie donderdag.
Agenten gingen poolshoogte nemen na een melding van een inbraak in de loods. Van een inbraak bleek geen sprake. Wel troffen zij 549 dozen aan met daarin Chinese rollen, flowerbeds en lawinepijlen. In het pand waren twee mannen uit Polen aanwezig. Zij zijn aangehouden. Het vuurwerk is weggehaald en wordt verdeeld onder de agenten.

bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/12629176/__3100_kilo_illegaal_vuurwerk__.html

Amehoela, vernietigd, eeuwige zonde!
Liefste op een hoop er mee in de avond, kunnen we er allemaal van genieten

Amehoela, vernietigd, eeuwige zonde!
Liefste op een hoop er mee in de avond, kunnen we er allemaal van genieten

Dan nog is er niks aan :) Kun je beter er een mooie lange mat van 10 dik ervan maken is veel leuker :)

Wel grappig trouwens Leek is hier nog geen 5 KM vandaan haha. Op de foto zijn de 100K's te zien staat zoals ik kan zien echter niks op die dozen ?

13432951351.jpg

Vuurwerk aangetroffen in bedrijfsloods

Leek - De politie heeft woensdagmiddag in een bedrijfsloods aan de Van der Waalspark in Leek honderden dozen met illegaal vuurwerk gevonden.

De politie kreeg een melding dat er mogelijk werd ingebroken in het pand. Van een inbraak bleek geen sprake te zijn.

Tijdens een rondgang in het pand vonden agenten 549 opgestapelde dozen met zogenaamde Chinese rollen. Daarnaast lagen er nog een aantal flowerbeds en een lawinepijl. Het totale gewicht aan illegaal vuurwerk was ruim 3.100 kg. Twee Polen die in het pand aanwezig waren zijn aangehouden. Het vuurwerk is weggehaald.

Bron: http://www.112groningen.nl/Groningen/nieuws/19471/vuurwerk-aangetroffen-in-bedrijfsloods.html

Het waren dus vooral rollen en een paar flowerbeds en wel 1 (!!) lawinepijl. Maar de Telegraaf gooit het gewoon allemaal op een hoop en suggereert in hun artikel dat er van alledrie de soorten vuurwerk meerdere dozen waren. Zie hier de media in optima forma...

Tja..maar dat weet je nu onderhand wel toch? De media houdt ervan om dit soort dingen heerlijk fijn op te blazen....irritant is het wel, maar wat doe je er aan? Vrij weinig helaas...

Tja..maar dat weet je nu onderhand wel toch? De media houdt ervan om dit soort dingen heerlijk fijn op te blazen....irritant is het wel, maar wat doe je er aan? Vrij weinig helaas...

Inderdaad, en nu gaat het maar over vuurwerk. Wat denk je dan als je het nieuws kijkt? Wat is er nou echt waar van de zeververhalen die ze daar vertellen? De mens kijkt de wereld in via tv, krant en internet. Jammer dat de helft uit de duim gezogen is. Maar de mens leeft er wel naar.

Ik weet dat het gevoelig ligt, echter mag bij mij, de nadruk wel liggen op illegaal vuurwerk.

Ben blij dat er weer een handel opgepakt is.!!

We merken dat er natuurlijk veel meer uit de (zogenaamde) Oostblok landen komt.

Ik begrijp even goed dat er vraag en aanbod is.
De meeste impt. doen hun stinkende best om hier wat in te gemoed te komen.
door o.a. met 25 grams T te komen en grotere cakes enz enz.
is ons brood binnen de wet!!!
Maar goed tegen illegaal/professioneel vuurwerk kan men niet op met consumenten vuurwerk.!!!

Hier is het snel geld maken ten kosten van de rest........... en pronken het jaar door.

Ik zeg altijd, “het komt een keer uit, en dan is het uit”

Tja.........

Gr Wim

Ik weet dat het gevoelig ligt, echter mag bij mij, de nadruk wel liggen op illegaal vuurwerk.

Ben blij dat er weer een handel opgepakt is.!!

We merken dat er natuurlijk veel meer uit de (zogenaamde) Oostblok landen komt.

is ons brood binnen de wet!!!
Maar goed tegen illegaal/professioneel vuurwerk kan men niet op met consumenten vuurwerk.!!!

Hier is het snel geld maken ten kosten van de rest........... en pronken het jaar door.

Ik zeg altijd, “het komt een keer uit, en dan is het uit”

Tja.........

Gr Wim

het verschil is te groot das waar een ongelijke strijd,maar mijn mening is wel dat als men het belgische aanbodzou overnemen qua knal en het duitse prijsbeleid dat men dan de halve wedstrijd tegen illegale handel zou winnen:bye:

@ Wim ik vind het jammer dat je puur uit eigen belang maar blij bent dat er een handel is opgerold.
Ik ben juist blij dat er nog mensen het risico nemen om mooier/groter spul te verkopen. Als je een beetje connecties hebt betaal je voor een gemiddeld prof blokkie 90/120 euro en dat is in verhouding stukken goedkoper als het steeds duurder wordende Nederlands consumenten vuurwerk.

Sonde dat deze mannen bij toeval gepakt zijn. Ik sta er van te kijken dat het niet weer via de NSB lijn gebeurd is

@ Wim ik vind het jammer dat je puur uit eigen belang maar blij bent dat er een handel is opgerold.
Ik ben juist blij dat er nog mensen het risico nemen om mooier/groter spul te verkopen. Als je een beetje connecties hebt betaal je voor een gemiddeld prof blokkie 90/120 euro en dat is in verhouding stukken goedkoper als het steeds duurder wordende Nederlands consumenten vuurwerk.

Sonde dat deze mannen bij toeval gepakt zijn. Ik sta er van te kijken dat het niet weer via de NSB lijn gebeurd is

Zou dit niet op een veel schijnheiliger wijze gebeurt zijn?
Dat er helemaal geen inbraakmelding is geweest maar dat dit een manier is om legitiem een kijkje te kunnen nemen in deze garage?
Als deze mannen slim genoeg zijn en hun advocaat ook dan kun je het gooien op onrechtmatig verkrijgen van bewijsmateriaal. laat ze maar aantonen dat er een melding was van inbraak.

Of zou een jaloerse buurman even een valse melding gedaan hebben van een inbraak omdat hij het niet kon hebben dat een ander een beetje geld verdient?

Ik vind het allemaal maar een beetje plausibel hoe dit gegaan is.

Wat vriendelijk dat de importeurs dit geheel kosteloos en zonder bijkomstigheid van eigen belang dit voor ons doen zeg.

bedankt :bonk:

@Wim,

Nederlands vuurwerk is gewoon nog steeds ***. En als jullie elk jaar het vuurwerk nog duurder maken onder het mom van stijgende arbeidskosten in China..tsja..... mijn vertrouwen in Nederlands Siervuurwerk is de laatste jaren tot het nulpunt gedaald. Zonde van die rollen..

Ik denk via de polen website van de PVV

Wim

Ik weet het,
de Nederlandse importeurs doen idd hun stinkende best!
Daar ben ik erg blij om.
Oke de prijs is in NL hoog, maar ok dat kan ik slikken.
Maar het fijt blijft dat het nederlandse Grond/knal vuurwerk ruk blijft.
Het gemiddelde rotje gaat niet harder dan een kippe scheet.
De gemiddelde fontijn komt niet hoger dan 2 meter..
En een gemiddelde rol snippert slechter dan een zak confettie neer smijten.
Oke wetgeving is wetgeving.'
Maar ik heb niet echt het idee dat de importeurs daar iets aan wille veranderen,want:.
Cake boxen verzwaren levert weer geld op.
Ja een pot/cake verkoopt beter/ het meest.
Ook Thunderkings enzv worden regelmaatig aangepast of verbeterd.
Echter blijft de jeugd deze verkeerd gebruiken!
(lees op de kop zetten /uit de hand schieten)
De jeugd wil lekkere knallen op de grond voor realitief minder geld.

Ik zou zeggen ga met TNO & Vrom en De Importeurs om taffel zitten en vraag om 0,5 gram flash maximaal per compartiment voor op de grond.!!

Ik denk dat je daar meer mensen (voornamelijk jeugd) mee blij maakt..
ook Politie en justitie hebben er waarschijnlijk baad bij ...
en heb ik ut nog niet gehad over de ongelukken die verminderen..
Want singelshots veroorzaken veel trammelandt.

Ojah en die pruttel rollen en rotjes komen me strot uit..
Tsja en dan is zoon pruttel rol uit NL ook vaak nog duurder als een betere rol uit het buiteland..
Ongeacht of zoon rol gekocht is in BE of bij een Pool uit de schuur..

Ik zou zeggen succes.

verder snap ik het wel hoor:wink:
Het is makkelijk ***len.. maar kom op...
Niets is onmogelijk..
Wie had in 1999 gedacht dat we nu 500gr en 25gr per tube zouden hebben?

MVG 3xh

had het zelf niet beter kunnen verwoorden allemaal!!

Uit puur belangen voor de importeur snap ik Wim wel.
Men probeert toch mooi vuurwerk aan te leveren bij de consument en elk jaar steeds met nieuwe producten te komen, om de consument steeds beter/mooier vuurwerk elk jaar opnieuw te leveren.
Ze proberen het voor de gewone consument ook 'prof' te maken door verschillende omweggetjes in de wet.
Er wordt zeker gewerkt aan een zo goed mogelijk Vuurwerk Nederland vanuit de Nederlandse vuurwerk importeurs.

Blij zijn met een opgerolde handel van illegaal vuurwerk, vind ik vooral jammer voor diegene die geïnteresseerd zijn in net wat krachtiger en mooier vuurwerk.
Zoals Dennis al zei; Illegaal vuurwerk is meestal goedkoper in vergelijking met legaal vuurwerk en is daarom zo aantrekkelijk om aan te schaffen.
Leuk voorbeeldje: 2'' voorgemonteerde mortier kost hier al snel 7-8 euro per stuk. Als je daar dan 49 shots blok van wilt maken, ben je al snel 300+- kwijt. Dat doorlonten doe je dan vooral omdat je prof vuurwerk zo goed mogelijk wil na bootsen. Terwijl je voor een 2'' blok 49 shots snel paar honderd euro minder kwijt bent. Dus ja, ik snap het wel hoor waarom mensen niet tof vinden als ze dit soort berichten lezen.

Back
Bovenaan