Politie bezorgd om eigen veiligheid bij jaarwisseling

Bram95

VWC lid
REGIO - De politie Hollands Midden maakt zich grote zorgen over de veiligheid van haar eigen agenten tijdens de jaarwisseling. Het gebruik van illegaal vuurwerk is de afgelopen weken enorm gestegen. Dat zegt districtschef Marlé van Tol. Het vuurwerk is zo zwaar, dat het te vergelijken is met de kracht van een mortiergranaat. De afgelopen weken vielen al diverse gewonden bij explosie van het illegale vuurwerk.

Via internet wordt het vuurwerk besteld. Het komt uit landen als Polen, Tsjechië en Portugal. De politie roept iedereen op tips te geven als mensen iets weten over

Bron: Klik!

En terecht!
Er zijn steeds meer mensen (aso's) die onverantwoord met vuurwerk omgaan.
Ik ben nog steeds tegen illegaal knalvuurwerk, puur omdat het vaak word afgestoken door mensen die stoer willen doen tegenover andere mensen. (en zo worden er ook dingen opgeblazen)
Tip voor alle stoere jongens, als je weet dat jij niet goed met (illegaal) vuurwerk kan omgaan: gooi het dan (zonder het af te steken) in een emmer met water.

Greetz *Vuurwerkfreak

cobraatje of een nitraat zelfde kracht als een 80mm granaat met scherven????
Media in Nederland word steeds vager met feiten, 80% sensatie 5% nieuws 10%leugens 5%feiten.

En terecht!
Ik ben nog steeds tegen illegaal knalvuurwerk, puur omdat het vaak word afgestoken door mensen die stoer willen doen tegenover andere mensen. (en zo worden er ook dingen opgeblazen)
Tip voor alle stoere jongens, als je weet dat jij niet goed met (illegaal) vuurwerk kan omgaan: gooi het dan (zonder het af te steken) in een emmer met water.

Greetz *Vuurwerkfreak

ik ben het ook zeker met je eens over dat mensen niet voldoende ervaring met zulk spul hebben en dat het idd ook gewoon gevaarlijk is als zulke mensen het in hun handen hebben

Mortiergranaat.. Dat zijn toch gewoon van die militaire shells die ze met een mortier op de vijand schieten? Die dingen verwoesten al 10x zo veel als een normale handgranaat :')

kan er misschien een foto bij van de mortiergranaat, dan kan die mooi het museum in van cameo! :bump:

staan vrijwel alleen 2e wereld oorlog vondsten op en heb 1 plaatje gevonden van een aantal shells en zink 901 en 902..

Gewoon geklaag via de media om draagvlak te creëeren. Standaardtrucje.

Lekker bij voorbaat al in de slachtofferrol kruipen om eventueel handelen te rechtvaardigen. Dit doen junks, psychiatrisch patiënten met een persoonlijkheidsstoornis en veel gedetineerden ook.

Doen ambulancebroeders, straatcoaches, brandweerlieden, hulpverleners etc dit ook om hun handelen te legitimeren? Nee. Die doen gewoon hun werk zonder continu de media te misbruiken voor machtsspelletjes.

En dit is nou precies waarom mensen steeds minder respect hebben voor de politie. Van te voren en achteraf klagen in de media, terwijl men gewoon klaar moet zijn om te handelen. Geen woorden, maar daden. :bonk:

Watik mij afvraag. Waarom is men nu banger geworden. Van het vuurwerk? En al die criminelen met (semi)automatische wapens. Is dat niet beangstigend?

Ik vind dit echt van die onzin. Omdat het de afgelopen tijd elke keer in het nieuws gaat over het zware knalvuurwerk uit polen en tsjechié krijgen mensen (en politie) het idee alsof iedereen vuurwerk uit polen en tsechie heeft.
Dat zal echt geen verdubbeling zijn vergeleken met vorig jaar bijv. Maar als je de media volgt krijg je dat idee ongeveer wel.

En misschien wordt er wel meer van te voren geknald. Dat is nog geen enkele reden om bang te zijn voor je veiligheid met oud en nieuw.
Maargoed, ik heb zoiets van. Daar heb je het weer, politie heeft weer een persberichtje de media in geslingerd. En als het breed is bekent gemaakt kan je het denk ik morgen weer bij elke uurjournaal voorbij horen komen.

En terecht!

Greetz *Vuurwerkfreak

Terecht?

Ooit vuurwerk gezien in NL wat dit deed: http://www.youtube.com/watch?v=t6gxz93PcGM&feature=related ?

Beweren dat het vuurwerk hier te vergelijken is met een inslag van een mortiergranaat is ronduit beledigend voor de mensen die een echte inslag van dichtbij meegemaakt hebben :frusty:

Het word al erger, eerst waren het nog handgranaten, nu zijn het ineens mortiergranaten, what's next?

Zo iets?
nuke_5q34p.jpeg

Illegaal vuurwerk word afgestoken door aso's die stoer willen doen tegenover anderen? Jezus man dat is bijna nog erger als die mediaberichten over granaten:p

Ik ben zelf al lang gekapt met illegale knallers, er is genoeg leuk spul in NL te krijgen. Alleen ik vind dit nogal een ernstige beschuldiging, veruit de meeste mensen die wat knallertjes uit baarle halen, of weet ik veel een paar cobra's halen gaan er heel normaal mee om. Ja, natuurlijk heb je een paar van die randdebielen die dat niet doen maar om dan meteen te zeggen dat dit vaak zo is, is dat niet een beetje teveel van het goede?

:bye:

Terecht?

Ooit vuurwerk gezien in NL wat dit deed: http://www.youtube.com/watch?v=t6gxz93PcGM&feature=related ?

Beweren dat het vuurwerk hier te vergelijken is met een inslag van een mortiergranaat is ronduit beledigend voor de mensen die een echte inslag van dichtbij meegemaakt hebben :frusty:

Het word al erger, eerst waren het nog handgranaten, nu zijn het ineens mortiergranaten, what's next?

Zo iets?
image

Illegaal vuurwerk word afgestoken door aso's die stoer willen doen tegenover anderen? Jezus man dat is bijna nog erger als die mediaberichten over granaten:p

Ik ben zelf al lang gekapt met illegale knallers, er is genoeg leuk spul in NL te krijgen. Alleen ik vind dit nogal een ernstige beschuldiging, veruit de meeste mensen die wat knallertjes uit baarle halen, of weet ik veel een paar cobra's halen gaan er heel normaal mee om. Ja, natuurlijk heb je een paar van die randdebielen die dat niet doen maar om dan meteen te zeggen dat dit vaak zo is, is dat niet een beetje teveel van het goede?

:bye:

jah joh die dingen had ik afgelopen jaar ook nog man :D
blok in een andere straat sloeg ie in maar wat een knal :D

Je hoort ook niks meer over Koentje boot uit gouda ! Haha geweldig hoe die man is gepakt , maar wat ik raar vind is dat er nooit over andere ongelukken word gepraat in de media die door drank of andere dingen komen met oud en nieuw.

Ik ben nou eens benieuwd naar die feiten , wat word er gesloopt zonder vuurwerk ? Hoeveel brandjes , hoeveel vechtpartijen waar mensen dingen breken , met glasscherven in hun lichaam het ziekenhuis in lopen en ga zo maar door.

Er zijn toch wel andere dingen met oud en nieuw dan alleen maar wat pools vuurwerk , of lees ik te weinig de krant ?

alles wat rond de jaarwisseling word gesloopt (met of zonder vuurwerk) word op 1 grote hoop gegooid en daaruit word het schade bedrag gerekend. of iemand nou bakstenen door een bushokje staat te slingeren of dat er iemand met een cobra een prullenbak naar de andere kant van het veld schiet maakt op dat moment niet uit. schade is schade. De oorzaak van het slopen met of zonder vuurwerk is vaak onbekend.

Eigenlijk moeten wij een nep veiling beginnen speciaal voor de media waar wij mortiergranaten gaan verkopen, maar dan met de echte granaten aankomen zetten, wiens opa heeft nog wat over? Ik heb hier een paar Napalm bommen uit de Korea Oorlog!

Back
Bovenaan