Politie bezorgd om eigen veiligheid bij jaarwisseling

Vind het heel begrijpelijk dat de politie zich zorgen maakt. Ieder jaar worden mensen weer agressiever en gewelddadiger. Daarbij is er met Oud & Nieuw nu eenmaal altijd heel veel zwaar vuurwerk in handen van volslagen idioten.

OK, dat de media wel erg dramatische termen gebruikt voor het vuurwerk dat kan zo zijn, maar zij volgen gewoon wat de één of andere zelfverklaarde expert roept. En dat is moeilijk te weerleggen, omdat de meeste journalisten daar waarschijnlijk niet op zitten te wachten.

Maar als ik kijk naar waar dit artikel echt over gaat, dan snap ik de bezorgdheid eerlijk gezegd (en jammer genoeg) wel.

Ze zouden het eigenlijk moeten proberen. 1 jaar geen vuurwerk en het jaar er op geen alcohol. Ben ik benieuwd in welk jaar de meeste agressie en schade is ....
PS: ik drink zeker een paar biertjes tijdens oud en nieuw ;-)

Ik dit jaar niet denk ik want de volgende dag ga ik naar awakenings om 4 uur smiddags haha, gaan er nog meer mensen ( offtopic )

Verder heb ik voor 900 euro vuurwerk dus heb ik genoeg te knallen heb eigenlijk geen bier nodig bedacht ik me net.

Ik denk dat alcohol meer schade doet in combinatie met andere drugs en groepjes jongeren dan vuurwerk. Het is ook bijna altijd een combinatie en dat maakt het ook zo lastig maar ik denk niet dat vuurwerk de nummer 1 vandaal is dat is zoiezo drank !!

Het is ook raar in nederland en iedereen maar zeuren dat het wietje in thc gehalte is gestegen, maar dat is wijn ook !? En daar hoor je nooit iemand over en als je thc niet rookt heeft het een sterke afweer tegen bepaalde ****** soorten maar nee ! Je mag niks kweken voor je eigen thc olie maar je mag wel een pharmaseutische ( goed gespeld ?) Pil kopen die syntetische thc bevat , kortom meer geld in het laadje want je betaald er belasting over. Zoveel dingen zijn oneerlijk en ik vind dat dat met vuurwerk ook zo is.

Ik bedoel maar dat een single shot wel mag en een nitraat niet terwijl ik bijna elke jeugd hier die single shots overal heen zie gooien, op de kop zetten , uit elkaar halen en meer! Dan zit ik me af te vragen of het niks met belasting heeft te maken !
Er is niks veiliger aan iets wat wegschiet in de lucht , puur omdat het misbruikt word.

Back
Bovenaan