Partij voor Dieren wil verbod op vuurwerk.

densta

VWC lid
DEN HAAG - Een verbod op consumentenvuurwerk is nodig, omdat de gevolgen van het jaarlijkse geknal slecht zijn voor mens, dier en milieu.
Dat vindt de Partij voor de Dieren, die net als vorig jaar bij het kabinet aandacht vraagt voor de nadelen van vuurwerk.
Volgens de partij lopen jaarlijkse honderden mensen letsel op en leidt het geknal tot veel angst en stress bij dieren.
Vuurwerk bevat daarnaast stoffen die slecht zijn voor het milieu, aldus de partij woensdag. Vuurwerk zou wat de Partij voor de Dieren betreft alleen afgestoken mogen worden tijdens professionele vuurwerkshows.

Bron: http://www.nu.nl/politiek/2702928/partij-dieren-wil-verbod-vuurwerk.html

Ik vind al die vrijheid in ons land prima maar ik kan er nog steeds niet bij: een partij voor de dieren. Nu hebben ze weer een geweldig idee om ons vuurwerk maar even te verbieden. Blijkbaar hebben ze niet gekeken naar de argumenten van andere partijen om niet over te gaan op een vuurwerkverbod. Ze blijven het lachertje van de Tweede Kamer.

een auto zorgt ook voor schadelijke stoffen, en veroorzaakt meerdere doden per dag, ook maar verbieden dan?

en ik wil een verbod op de partij van de dieren.
waarom ?

ze verdienen te veel geld voor wat ze doen.
en dit ge*** is totaal niet nodig omdat ze een verbod willen op vuurwerk maar toch grote shows wil gaan organiseren wat de schatkist alleen maar geld kost.

allemaal maar roepen maar van een verbod komt het toch NOOIT !!!

Ze vergeten alleen dat er jaarlijk in het verkeer 8 a 10 miljoen dieren sneuvelen verbieden maar?

Er geldt al een vuurwerkafsteekverbod van 364 dagen. Het verkeer in heel Nederland in 1 uur tijd is al veel slechter voor het milieu dan 16 uur vuurwerk afsteken. En ik heb nog nooit gezien dat de natuur schade ondervindt van oud en nieuw. De natuur herstelt zich altijd. En huisdieren zijn geen natuur dat is entertainment voor mensen.

Ga aub iets beters doen PVDD. :bye:

De Partij van de VuurwerkFreaks wil een verbod op auto's ( vele doden/gewonden in het jaar, vervuiling ) en een verbod op alcohol....:bonk:

alcohol verziekt nog veel meer.
je krijgt er bepaalde ziektes van, der gebeuren ongelukken met dronke mensen en soms lijd dat tot de dood.
ze worden agresief of baldadig en gaan dingen slopen.

verbodje doen ?

Tjahhhh wat moet ik hier nu weer op zeggen ! ,

Trieste bedoeling weer, elke dag gebeuren er meer ongelukken met auto`s op de weg.
Daarbij stoten ze nog meer schadelijke stoffen af.
En wat denk je ervan, niet meer auto rijden in de bossen of in duingebied ? Want daar worden elke dag 100den beesten geraakt.

Tuurlijk hebben ze wel een punt want het is niet goed voor het millieu etc. Echter is dit te verwaarlozen met wat de uitstoot is van auto's, fabrieken etc. Misschien dat de partij van de dieren ook iets kan gaan doen wat ergenis nummer 1 is van mij : hondepoep op speelveldjes van kinderen ?

En dan vooral huisdieren. Dat is pas dierenleed. Al die beesten in een klein hokje of honden die 3x een kwartier op een dag iets anders doen dan binnen liggen slapen..

Ik kan me ZO irriteren aan de reacties van al die verzuurde Nederlanders (zat te lezen op nu.nl).. Je kunt echt zien dat deze mensen nooit een rotje hebben mogen afsteken in hun jeugd.

Reken er maar op dat deze mensen 'savonds hun biefstukje uit de bio industrie eten, maar oh oh oh wat is het toch zielig voor de dieren dat er 1 dag in het jaar vuurwerk wordt afgestoken! Of de brave kerkganger, wiens kerk mij elke zondag ruw wakker schud met een kwartier keihard klokkengeluid, die gaat zeuren over één dag knallen.

Ga maar lekker met oordoppen achter de vitrages zitten de 31e en gun honderdduizenden (zo niet miljoenen) hun pleziertje met LEGAAL vuurwerk.

achja zoals ik vorig jaar al zij

mijn hond heeft meer last van het zout wat we strooien om onze wegen schoon te houden dan het vuurwerk dus laten we strooie verbieden en lekker tegen elke boom aan gaan staan met de auto

en ik wil een verbod op de partij van de dieren.
waarom ?

ze verdienen te veel geld voor wat ze doen.
en dit ge*** is totaal niet nodig omdat ze een verbod willen op vuurwerk maar toch grote shows wil gaan organiseren wat de schatkist alleen maar geld kost.

allemaal maar roepen maar van een verbod komt het toch NOOIT !!!

Ze verdienen niet eens, ze kosten geld, en dat is gemeenschapsgeld.

Wat een ronduit achterlijk idee weer. Een verbod op consumentenvuurwerk gaat absoluut niet bijdragen aan een beter milieu. De effecten van dit vuurwerk op de natuur zijn waarschijnlijk nagenoeg nihil. Zeker vergeleken met andere gassen zoals CO2 of NH3. Natuurlijk, dieren en vuurwerk is geen gouden combinatie. Maar gelukkig zijn er genoeg mensen die wel rekening houden met dieren. Even wachten totdat het baasje met zijn trouwe viervoeter een stuk verderop is, en dan pas het vuurwerkje afsteken. Feit is dat partij voor de dieren behoorlijk stigmatiseert m.b.t. vuurwerk(liefhebbers). Waarom vuurwerk verbieden? Het is immers maar één dag per jaar, en steeds meer mensen ondervinden (terechte) straffen bij vroegtijdig afsteken. (Dan heb ik het niet over 29 of 30 December. Maar wel over Augustus of iets dergelijks.)

Afijn, ieder jaar weer pleit men voor een vuurwerk verbod. Maar ja, het brengt veel te veel inkomsten met zich mee, geloof me. Uiteraard is er schade. Veel te veel schade, daar niet van. Maar de vuurwerkbranche brengt in die drie dagen dat men vuurwerk mág verkopen echt heel wat geld in het laatje.

Maar dit is mijn mening en niemand hoeft het met mij eens te zijn.

Back
Bovenaan