Partij voor Dieren wil verbod op vuurwerk.

Dit voorstel ben ik het natuurlijk niet mee eens, maar om dan de hele partij te bashen voor 1 idee vind ik ook weer wat ver gaan.

Ik vind het wel goed dat er een partij is die voor de rechten van een dier opkomt, simpelweg omdat de Nederlandse wet op dierengebied slecht in elkaar steekt. Een dier is een ding volgens de wet. Maak ik de hond van de buren dood word ik hooguit vervolgd voor het slopen van andermans eigendom.

Dus dat er daadwerkelijk een partij voor de dieren in leven is geroepen bevalt me wel, En zo zijn er ieder jaar wel weer wat politieke partijen die het willen verbieden, Gewoon aandacht trekkerij net zoals de PVV steeds loopt te blerren over moslims enzo.

Gewoon niks van aantrekken je erover kwaad maken heeft toch geen zin levert alleen jezelf frustraties op.

Och och och och toch, het is weer zover.

December breekt aan en de PvdD gaat de balans opmaken van wat ze dit jaar hebben ingebracht en voortgebracht.En tot welke conclusie komen ze? Helemaal niks. Wat is er dan gemakkelijker om de laatste paar dagen van het jaar weer te beginnen met huilie huilie doen over ons vuurwerk. Niks makkelijker dan gewoon alle zure Nederlanders verenigen onder het motto: "Vuurwerk is boeeeeeeeee!" Wat schattig toch, al dat gepeupel tezamen, natuurlijk rijdt het wel allemaal een auto, en dan maar gezellig boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee roepen tegen vuurwerk.

Wauw, wat een prestatie weer. En wát een publiciteit voor de PvdD aan het einde van het jaar.

Je hoort ook veel supporters van een vuurwerkverbod praten over het hoge aantal verwondingen. Daarom zou vuurwerk afgeschaft moeten worden. Dat vind ik zo schijnheilig. Het gaat ze gewoon om de overlast die zij ervaren en/of de angst voor knallen.

Maar daar krijg je geen verbod mee door de 2e kamer, dus komen ze met beangstigende praatjes over slachtoffers en het milieu.

Ik vind het wel goed dat er een partij is die voor de rechten van een dier opkomt, simpelweg omdat de Nederlandse wet op dierengebied slecht in elkaar steekt. Een dier is een ding volgens de wet. Maak ik de hond van de buren dood word ik hooguit vervolgd voor het slopen van andermans eigendom.

Ben ik niet met je eens. De partij voor de Dieren is gebaseerd op het recht van dieren. Dit terwijl de politiek mijns inziens gericht moet zijn op onze samenleving waarin de mens centraal staat. Ik heb niets tegen dieren en ben het met de partij eens dat ze soms niet fatsoenlijk behandelt worden. Echter moeten partijen die politiek bedrijven hier niet hoofdzakelijk op gericht zijn. Een partij moet, voor zover zij dat nodig vinden, een sectie inruimen waarin hun standpunten betreffende dierenrechten staan.

Maar zo'n punt innemen doet bijna geen enkele partij op de pvdd na.
Alleen de PVV had een aantal standpunten voor dieren ingenomen en ik bijt nog liever me eigen kop eraf dan dat ik PVV stem, vandaar dat ik het goed vind dat de pvdd bestaat. Hierin verschillen wij dus van mening.

Precies Maiko, single issue partijen zijn sowieso nauwelijks serieus te nemen. Zo bedrijft men in dit land (en velen hierbuiten) geen politiek.

Maar zo'n punt innemen doet bijna geen enkele partij op de pvdd na.
Alleen de PVV had een aantal standpunten voor dieren ingenomen en ik bijt nog liever me eigen kop eraf dan dat ik PVV stem, vandaar dat ik het goed vind dat de pvdd bestaat. Hierin verschillen wij dus van mening.

De partij van de Dieren is hier dus op gebaseerd. Maar we verschillen niet van mening dat iedere partij een eigen sectie over dierenrechten moet hebben. Echter doet, behalve de PVV, geen enkele partij dit dus.

En dat vind ik zeer jammer, Het gebeurd te vaak dat mensen zonder eerst na te denken een huisdier in huis nemen, gaan ze op vakantie dan gooien ze hun konijn gewoon over het hek bij een kinderboerderij, binden ze hun hond vast aan een boom ergens op een verlaten weg etc....

Daarom vind ik dat er inderdaad meerdere partijen ook een deel van hun aandacht hier naaruit moeten laten gaan, Daarom vind ik het ook jammerlijk dat de partij voor de dieren zich met iets als vuurwerk bezig houd terwijl er zoveel andere dingen belangrijker zijn dan dat om te verdedigen. Naar mijn inziens opent de pvdd af en toe de ogen van andere partijen en komen daaruit ook positieve wetswijzigingen voor.

Daarom vind ik het ook niet een compleet onzinnige partij.

de PvdD wil een verbod op vuurwerk vanwege het milieu en de dieren.
Maar er is niemand die spreekt over de auto's waarin mensen zoals mevrouw Thieme zich laten rondrijden... Die net zo zorgelijk zijn betreffende dat 'milieu'

Back
Bovenaan