Orc

Ik vind het alleen wel wat overdreven om na 1 filmpje, van waarschijnlijk 4 ORC's uit 1 los doosje dat net uit een container is gelost, meteen helemaal het artikel af te branden. Het is pas oktober dus het artikel heeft nog even om te drogen. Daarnaast kun je toch niet o.b.v. 1 pakje zo keihard een oordeel vellen? Gelukkig is het nog lang geen december en komen er vast nog meer filmpjes.

Ik lees wel vaker dat er geroepen wordt dat een artikel gemakshalve zomaar even wordt aangepast, kruitgewicht wordt verlaagd, de kooi opeens wordt weggelaten, enz. Dat kan niet zonder aanpassing van de officiële certificering op basis waarvan het CE voor dat artikel is verkregen. In dat geval moet je een nieuw CE-traject opstarten en dat kost klauwen met geld. Daarom wordt dat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen gedaan want het is veel te duur om te doen.

Ik snap deze reactie als winkelier, maar bij het zien van de gedeelde video ga je zelf toch ook wel twijfelen.... Ik hoop dat het meevalt als deze een tijdje droogt maar die video lijkt gewoon nergens op. Dus ik snap zeker de reacties van iedereen hier wel.

Ik heb dit product zelf besteld, ben benieuwd welke batch ik krijg en hoe deze gaat presteren.

Ik vind het alleen wel wat overdreven om na 1 filmpje, van waarschijnlijk 4 ORC's uit 1 los doosje dat net uit een container is gelost, meteen helemaal het artikel af te branden. Het is pas oktober dus het artikel heeft nog even om te drogen. Daarnaast kun je toch niet o.b.v. 1 pakje zo keihard een oordeel vellen? Gelukkig is het nog lang geen december en komen er vast nog meer filmpjes.

Ik lees wel vaker dat er geroepen wordt dat een artikel gemakshalve zomaar even wordt aangepast, kruitgewicht wordt verlaagd, de kooi opeens wordt weggelaten, enz. Dat kan niet zonder aanpassing van de officiële certificering op basis waarvan het CE voor dat artikel is verkregen. In dat geval moet je een nieuw CE-traject opstarten en dat kost klauwen met geld. Daarom wordt dat alleen in zeer uitzonderlijke gevallen gedaan want het is veel te duur om te doen.

Sterk en verhelderend bericht en volledige waar. Maar met een en bekende naam en dan wellicht weer een goede verkoop. Is het misschien wel de moeite waard om een CE aan te passen?

Ik snap deze reactie als winkelier, maar bij het zien van de gedeelde video ga je zelf toch ook wel twijfelen.... Ik hoop dat het meevalt als deze een tijdje droogt maar die video lijkt gewoon nergens op. Dus ik snap zeker de reacties van iedereen hier wel.

Ik heb dit product zelf besteld, ben benieuwd welke batch ik krijg en hoe deze gaat presteren.

Even voor de goede orde: ik ben een vuurwerkliefhebber die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt. Vooral in het Huisman-topic ben ik winkelier, daarbuiten juist zeker niet. Anders zou ik ook niet zomaar alles over de politiek en overheid zo hier op het forum knallen. En als ik iets ruk vindt, zeg ik het ook gewoon.

Maar zo vaak wordt er hier iets op het forum op basis van 1, ik herhaal 1 (!!!!), filmpje afgekraakt dat het gewoon sneu is.

De in deze video afgestoken ORC's lijken inderdaad minder, maar de video zelf lijkt inderdaad ook nergens op: het is niet eens donker, de camera staat veel te dichtbij en zoals gezegd is het maar 1 doosje dat ze afsteken. Mogelijk was het volgende doosje uit hetzelfde karton wel goed maar dat laten ze niet zien. Zelf nog nooit een artikel 2x achter elkaar afgestoken en dat je dacht "Hee, die was anders of beter/slechter dan die vorige?". Ik heel vaak namelijk.

Mijn boodschap is vooral: wacht nou eerst eens op wat meer vergelijkingsmateriaal voordat je je oordeel klaar hebt. Zoals iemand hierboven die roept wat een troep dit geworden is. Dat kun je nu echt nog niet zeggen zonder dat je ze zelf hebt afgestoken of er meer beeldmateriaal is...

Sterk en verhelderend bericht en volledige waar. Maar met een en bekende naam en dan wellicht weer een goede verkoop. Is het misschien wel de moeite waard om een CE aan te passen?

Dat kan bij een dikke compound waarvan er duizenden worden verkocht eventueel rendabel zijn, want dat gaat dan om een hele berg containers. Maar dan krijgt een artikel ook een nieuw artikelnummer. Bij de ORC gaat het niet om dat soort ingekochte aantallen en deze heeft geen nieuw artikelnummer.

Omhoog? Echt niet.

Wat probeer je nou recht te praten dat krom is. Bij de 3e orc die wordt afgestoken zie je het toch duidelijk naar die kerel schieten. Het effect van het filmpje wat jij post komt nog geen 20% in de buurt van het filmpje met de nieuwe batch.

Goede verheldering en nuancering. Toch vraag ik me wel af hoe het dan kan dat sommige producten die eerder heel goed waren, nu op meerdere video’s beduidend minder presteren? Denk bijv. aan white red rebel en code red?

Wat probeer je nou recht te praten dat krom is. Bij de 3e orc die wordt afgestoken zie je het toch duidelijk naar die kerel schieten. Het effect van het filmpje wat jij post komt nog geen 20% in de buurt van het filmpje met de nieuwe batch.
Pak wat zuurstof.

Ik vind het wel overeenkomen is gewoon een knetterwolkje :D.

Natuurlijk is het wat vroeg om al definitief conclusies te trekken, maar ik snap de zorgen wel. Want het verschil lijkt flink groot. Ik zou ook balen van die video als ik een karton van die dingen had besteld.

Het is jammer maar ik begrijp alle negatieve reacties wel. Het is het zoveelste product wat niet meer kan tippen aan de uitwerking die het oorspronkelijk had en dus populair was/is onder de liefhebbers. Ik heb er zelf ook 10 in bestelling staan. Hopen dat het meevalt.:wink:

Lezen is ook een vak, doe eens rustig man, hahaha. Denk aan je hart.

Jij schrijft letterlijk dat het effect in de originele versie omhoog gaat. Jij, niet ik... :)

Ik herinner jou er juist met die video aan dat de originele versie juist alle kanten op ging en dat is dus niet veranderd.

Ik praat verder niks recht, want dan gaat het effect weer recht omhoog. :wink: Dat maakt dit artikel veel minder vet. Doe maar alle kanten op!! :D

Natuurlijk is het wat vroeg om al definitief conclusies te trekken, maar ik snap de zorgen wel. Want het verschil lijkt flink groot. Ik zou ook balen van die video als ik een karton van die dingen had besteld.
Ik maar 4 van een omlabeling, of was het zelfs 3? Wel beetje klaar met teveel van dit soort speelgoed. Grote kans dat m'n omlabeling oudere batch is (outlet) maar ja veel presteert na een jaar of wat minder. Wrs niet eens met opzet maar het wordt een standaard bestelitem bij de fabriek, quality control wordt slapper en de Chinees ruikt z'n kans :wink:

Hoeft hier nog niet zo te zijn, op basis van één filmpje oordelen is te snel. Natte krakels worden slappe scheten bv. Maandagochtend batch is ook van alle tijden.

T is hier soms wle een beetje een clubje hysterische dames hoor. Tuurlijk, het is allemaal reteduur maar de realiteit van de productie moet je toch echt ook op de koop toe nemen en, zeker accepteren dat het niet áltijd direct de importeur is die je probeert te naaien. Zeker met zelfde CE voor een product denk je eerder aan eerder genoemde factoren; qc + Chinees. De kans is groot dat voor zo'n, voor de omzet marginaal, product de aandacht bij alle partijen toch wat verslapt.

Gelukkig hebben ze bij het verkooppunt waar ik kom nog de oude batch die al een jaar in de bunker ligt. Nu snel mijn bestellijst definitief maken!

Back
Bovenaan