Mislukt oud & nieuw

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Ik kreeg van Decibel een pm of ik dit topic wou openen.

De vraag zegt het al, heb jij wel eens een oud & nieuw gehad die niet zo is gegaan als gepland?

Denk hierbij aan ziek zijn, dierbaar persoon die is overleden enz.

Yes mag ik de eerste zijn ?

Pfff wat een bagger oud en nieuw vorig jaar :-(
Heeft verschillende redenen gehad, geen overlijden of iets dergelijks. Maar toch zoals vorig jaar wil ik nooit meer meemaken !

Ja. Afgelopen jaar werd ik wakker de 31e en toen had ik overal spierpijn zonder dat ik was wezen sporten. Toen wist ik het al: griep.

Hele dag af lopen zien. In de avond een paar uur op bed gelegen. 2:20 uur al weer in bed.

Voor de rest nog zat meegemaakt. Ongelukken in 2006 en 2008, regen overdags in 2004. Genoeg dingen op te noemen die niet passen bij het ideaalplaatje van hoe oud en nieuw voor de freak zou moeten zijn.

2 jaar terug de hele nacht van 30 op 31 december liggen kotsen in bed, kwam denk door de zenuwen...
Toen pas de 31e rond 3 uur de straat op gegaan, wat een baaldag....

Ik heb vroeger op 1 januari een ongeluk gehad met vuurwerk, wat toch een enorme domper over de dag ervoor brengt. Toen hoopte m'n ouders (vooral moeders) dat het toen afgelopen was met vuurwerk. Maar naarmate ik iets ouder werd, steeds meer shows bezocht en steeds meer te investeren had, bewees ik het tegendeel!

Afgelopen jaren heb ik weinig te klagen gehad over Oud & Nieuw. Afgezien van enkele beton/gips ongelukken door die K*t vlinders en nitraten.

Wel heb ik tot 3x toe (waarvan 1x al compleet geboekt!) mijn Fallas de Valencia af moeten zeggen. 2x vanwege sterfgevallen, 1x vanwege stage waar ik geen vrij mocht nemen.

Naast deze dompers: is Oud en Nieuw vooral een feest, zowel overdag in de kou met vrienden & medefreaks knallen en lol hebben. Alsook Savonds de straat verlichten tot grote vreugde van die "geitewollensokken" die het dan toch wel prachtig vinden!

Vorig jaar werd ik pas om 11:00 wakker dus het 10:00 moment gemist drama! en veel te weinig vuurwerk besteld :(

Enige wat ik me kan herinneren is dat m'n pa me toen ik 8 was niet wakker had gemaakt om 12 uur. Voor de rest allemaal top oud en nieuw feesten! :D

4 jaar geleden, akelig begin van het nieuwe jaar toen er in de straat iets goed fout ging waardoor twee mensen zwaargewond door vuurwerk naar het ziekenhuis afgevoerd moesten worden. Sta je om 0.15 helemaal in de adrenaline door de politiewagens in de straat terwijl een garagebox volstond met vuurwerk. Daarnaast ook een *****jaar afgesloten toen, terwijl het ook weer zo begon. Jaar erna hevige mist, super balen! Alsnog goed kunnen stoken wat wat mistige beelden.
Vorig jaar was ook niet geheel super, was totaal gesloopt omdat ik vanaf de 28e maar een handjevol uren geslapen had voor de drukke verkoopdagen. De 31e s'ochtends pas om 04.30 gaan slapen en 09.30 pas wakker, daarna alleen maar gehaast en gehaast en geen rust genomen. Dit jaar anders aanpakken, veen gestructureerder en minder overdag stoken.

Vorig jaar een lawinepijl op ons afgeschoten :angry:
Vriend van me had Choeet Bangers, we stonden af te steken met m'n broertje van 5 erbij, vond hij practig, je moest hem zien!:D
Maar er staat bij ons een boom, en hij mikte hem per ongeluk ertegen aan waardoor hij bij ons terecht kwam...
Ik m'n broertje weggetrokken en hij de nitraat weggetrapt.
Gelukkig voor de rest alles goedgegaan.

dit topic is nog jong en ik heb nu al een hekel aan dit ding .
of ik nare dingen heb mee gemaakt ja zeker .
het ergste was dat ik toen ik klein was zo ziek werd dat ik de kracht niet meer had om nog voor het raam staan om nog naar buiten te kijken . :cry:
op nummer 2 komt dat mijn broetje werd beschoten met een romeinse kaars . :angry:
de regen met 2006 en die dikke mist met 2007 . :sad:
maar des ondanks op de eerste na heb ,ik al tijd er wel wat van kunnen maken .

ik vind het erg jammer dat dit topic geopend is want dit zijn dingen waar je liever niet aan denken wilt :cry:

Ik heb meerdere bizarre dingen meegemaakt. Een vader van een vriend waar wij oud en nieuwe probeerde zelfmoord te plegen. Reed tegen een boom maar viel gelukkig alles mee. Toen een bekende.....en nu mijn zwager heeft in de brand gestaan. 4 jaar geleden een lawinepijl die naar beneden kwam en ter hoogte van knieen explodeerde. Mist, storm, regen wat een ellende zeg dat oud en nieuw hahaha

Mijn oud & nieuw van dit jaar zal weinig soeps worden, aangezien ik van mijn lijstjes bijna niks kan kopen. Geen geld, ouders vinden het niet okee als ik het van mijn rekening haal. Kortom ik zit met wat potten (echt maar een paar) en misschien wat rotjes...

Vorig jaar heb ik om 00:00 enorm gebaald. Werkelijk al mijn siervuurwerk ging in de mist op. Van alle schoten heb ik maar 1 effect gezien. Rond een uur of 5 begon het pas op te klaren. Als ik dat had geweten had ik wel even gewacht. Ik hoop maar dat er dit jaar geen mist is. Dan kan je nog beter een iets hardere wind hebben en/of regen dan dat de mist werkelijk zo dicht is dat je nauwelijks 20 meter ver kan kijken.

Natuurlijk de mist was wel behoorlijke domper. Had toen niet veel siervuurwerk. Hoop dit jaar overdag gewoon op een strak blauwe lucht.

Dit jaar is al een domper aangezien ik gepakt ben dit jaar. Maar nu genoeg vuurwerk bestelt in nederland.

Kan me ook nog een jaar herinneren dat blijkbaar de pijlen niet omhoog gingen van andere. Vroeg op de avond stak iemand aan de weg een pijl af die terugkwam op een auto. Gelukkig niks ergs. Om 12 uur gingen de pijlen ook niet omhoog en kwamen ze bij de overburen voor het raam, ook bleef er 1 in de grond zitten. Minuut later valt er aan de andere kant vam de straat een fles met pijl om. Schiet onder mijn benenen en die van men moeder door en knalt in de carpot. Wat een geluk hebben we daar gehad, nu mooi een bril op.

99 op 2000, maat waar ik altijd mee stookte had een vriendin en die had het om half 1 al wel weer gezien, dus vriendje moest ook binnen blijven en ja dan sta je daar met je vuurwerk en heel veel zin om te stoken...

Tot nu toe gelukkig nog geen mislukte oud en nieuw. Vorig heel even wat regen gehad maar dat was al snel voorbij.

Haha dankjewel alvast omepje.

3 jaar geleden ging het overdag perfect, lekker gestookt. Maar er lag ook ijs dus wij op het ijs, maar ik was niet goed gekleed dus had het koud. 6 uur lekker gegeten, ff naar buiten wat stoken. Eenmaal thuis ff op de bank liggen, opeens krijg ik het enorm koud, een halfuur later had ik 39.5 graden koorts. Je denkt dan, ach jo ik ga gewoon stoken om 12 uur, maar het houd je echt tegen. Heb ik een kwartiertje op zolder gaan kijken, dit namelijk nog nooit gedaan, dat was wel prachtig! Maarja heel veel vuurwerk over en gewoon een K*T avond gehad..

1x halve nacht in het ziekenhuis doorgebracht omdat één of andere #%@*# mafkees een strijker in een bierflesjes afstak vlak naast ons. Zelf wat snijwonden op de handen en een maatje van me snijwonden in het gezicht.

Verder altijd top!

Vier jaar geleden heb ik de dagen na kerst voorhoofdholteontsteking gehad en iemand die dat weleens heeft gehad weet hoe ***** dat kan zijn. :S
Heb dat jaar klein beetje vuurwerk afgestoken, wel helemaal ingepakt haha.

Waar ik alleen wel altijd bang voor ben is het weer, vooral mist net als afgelopen jaar :S

Afgelopen O&N staande gehouden om half 11 's ochtends door een of andere NSB buurtbewoner, veel dingen die ik bij mij had netjes ingeleverd. Achteraf moest ik ook niet achter elkaar de harde knallen laten gaan, maar ik had tot dan toe nog niks illegaals afgestoken. En de agenten kwamen racend aanrijden, recht op ons af, dus in mijn ogen heeft iemand lopen bellen en mij beschreven qua uiterlijk.

Verder niet echt vervelende oudejaarsavonden gehad. Ik weet wel dat een oude vriend van mij een paar jaar achter elkaar vervelende jaarwisselingen heeft meegemaakt. Ik weet niet of iemand dat soort types kent, maar stel jij hebt een "vriend" die weer een vriend heeft van een vriend die op sterven ligt en daarom mag jij niet genieten. Totale onzin, natuurlijk is het niet leuk, maar als jij dat je aantrekt kan je net zo goed je hele leven zielig in een hoekje zitten.

Ook een keer gehad dat iemand ruzie ging maken omdat ik veel vuurwerk afstak, ik heb hem uitgelegd dat ik het leuk vond en dat als hij het niks vind hij lekker de deur uit kan lopen en beter nooit meer terug kan komen. Die was gelijk stil. Vaak merk je met dit soort dingen wie echt je vrienden en kennissen zijn.

Back
Bovenaan