Mijn doe een wens

Ik vind Doe een Wens echt een geweldige stichting! mij neefje (die helaas niet meer leeft) heeft ook 2 keer een uitje gehad met deze stichting daarom koop ik ook sinds 2008 elk jaar een wenspijl, en heb er nu ook 2 besteld.
Jij heb echt een geweldige dag gehad zo te zien, en ook leuk om te zien dat iedereen zo met je meeleeft en ook helpt om jou droom uit te laten komen.
Echt een top stichting:thumbsup:

bedankt voor alle leuke reacties

ik ben vandaag helemaal naar rijswijk gereist, naar de Rijswijkse vuurwerkhal, en dat natuurlijk niet voor niets! want frits had mij wat aangeboden, zoals op pagina 1. te lezen is, dit onlaat ik jullie niet en hierbij de eerste foto van de collectie!

pc300343.jpg

Frits bedankt!!!!

Groetjes Yorickk (davinstyle)

Nogmaals een geweldig gebaar van Frits/Rijswijkse vuurwerkhal.
Yorick ,ik wens jou morgen een fantastische dag toe, heel en dan ook héél veel plezier.

Groeten Bryan

Ook ik wens je een geweldige dag toe. Ik neem aan dat dat wel goed komt met zo'n geweldige collectie!

Super gebaar van Frits!

Goedeavond mensen,

oud en nieuw was echt helemaal geweldig, ik zal hier over een paar dagen verslag van doen, moet nog alle foto's uitzoeken enzovoort.

ik wil heel even jullie wat vertellen, ik krijg steeds vaker de vraag wat cf is, en nog meer van zo'n vragen, dat is helemaal geen probleem, maar een tijdje geleden was er bij Hart van nederland een meisje, Kyara voor de doner weer, zei zit bij mij op school, 2 klassen lager en is een super goede vriendin van me. (dat mag eigenlijk niet, maar stiekem gaan we wel met elkaar om)

Kyare heeft geen CF, maar iets wat er op lijkt, voor de rest hebben we alles hetzelfde behalve de naam ervan dan. dezelfde medicijnen en klachten etc.

dat filmpje plaats ik hier, zodat jullie een beetje een indruk kunnen krijgen hoe het is om CF te hebben en hoe het voor de mensen om haar heen is.

hier is het filmpje http://www.youtube.com/watch?v=K-bysg6X86U

Kyara is net voor de kerst opgeroepen voor haar long transplantatie, allemaal heel mooi, maar het gaat super slecht met d'r, ze word kunstmatig in slaap gehouden en ligt op de IC.

ik zelf heb met Kyara altijd mooie tijden gehad, maar werd er ook heel bang van, van wat er nu gaan komen, ik ken 3 mensen met CF. er leeft er nu nog 1tje, de andere 2 zijn niet boven de 20 uitgekomen. en dat maakt het leven met CF echt een heel stuk moeilijker.

als jullie vragen hebben hoor ik het graag, en als je gewoon eens met me wilt praten om dingen te weten te komen. dan kan je gerust m'n msn krijgen en kunnen we er over praten en dan kan ik antwoord geven over de dingen die je graag wilt weten.

Groetjes Yorick

Begrijp dat je dit onder de aandacht wil brengen en dat er meer donoren moeten komen. Heb zelf een reden om het niet te doen, maar hoop dat vele andere mensen het wel doen. Ik heb eigenlijk een vraagje en ik denk dat ik hier niet te ver off topic mee ga. Waarom mag je geen vriendin hebben? Begrijp het wel dat je misschien te hecht verbonden raakt maar liefde is toch mooi en daar kan een ziekte toch niettegen op. Je moet toch uit het leven halen wat er in zit! Nogmaals super dat je hier mensen over haalt om donor te worden en een mooi gebaar van Frits om je een geweldig oud en nieuw te laten beleven. Ik wou dat er meer van dat soort mensen op de aarde leven waarbij niet alles alleen om geld draait.

Begrijp dat je dit onder de aandacht wil brengen en dat er meer donoren moeten komen. Heb zelf een reden om het niet te doen, maar hoop dat vele andere mensen het wel doen. Ik heb eigenlijk een vraagje en ik denk dat ik hier niet te ver off topic mee ga. Waarom mag je geen vriendin hebben? Begrijp het wel dat je misschien te hecht verbonden raakt maar liefde is toch mooi en daar kan een ziekte toch niettegen op. Je moet toch uit het leven halen wat er in zit! Nogmaals super dat je hier mensen over haalt om donor te worden en een mooi gebaar van Frits om je een geweldig oud en nieuw te laten beleven. Ik wou dat er meer van dat soort mensen op de aarde leven waarbij niet alles alleen om geld draait.

het was eigenlijk niet de bedoeling om mensen doneer te laten worden.
het was meer de bedoeling om te laten zien wat cf voorn inpakt op iemand kan hebben of op een familie.

ik mag tuurlijk een vriendin hebben, heb het een beetje slecht verteld,
maar omdat zei ook een soort van CF heeft, kunnen wij elkaar 'ziek' maken.
daarom mogen mensen met cf elkaar nooit ontmoeten en als dat wel gebeurd zijn er strenge regels, zoals elkaar niet aanraken/ niet zoenen/ een mondkapje dragen etc.

het was eigenlijk niet de bedoeling om mensen doneer te laten worden.
het was meer de bedoeling om te laten zien wat cf voorn inpakt op iemand kan hebben of op een familie.

ik mag tuurlijk een vriendin hebben, heb het een beetje slecht verteld,
maar omdat zei ook een soort van CF heeft, kunnen wij elkaar 'ziek' maken.
daarom mogen mensen met cf elkaar nooit ontmoeten en als dat wel gebeurd zijn er strenge regels, zoals elkaar niet aanraken/ niet zoenen/ een mondkapje dragen etc.

Begrijp nu wel een beetje wat voor inpact het heeft inderdaad. Lijkt me inderdaad niet leuk om een vriendin te hebben die je niet mag aanraken. Dus als je cf hebt kan je ook andere mensen besmetten die het niet hebben

Begrijp nu wel een beetje wat voor inpact het heeft inderdaad. Lijkt me inderdaad niet leuk om een vriendin te hebben die je niet mag aanraken. Dus als je cf hebt kan je ook andere mensen besmetten die het niet hebben

als iemand het niet heeft is het niet overdraagbaar geloof ik!

nee, dat kan (gelukkig) niet, dus jullie hoeven niet bang voor me te zijn :rolleyes:
behalve als ik een meligheids-aanval krijg, maar dan ben ik ook echt gek :cool:

ik hoop alleen echt dat ik eens iemand vind waarmee ik goed kan praten, en die me 100% begrijpt. want soms is het ook heel moeilijk om zo'n grote dingen lang voor jezelf te houden. op school loop ik altijd met een 'masker' en eigenlijk overal, je zult me niet snel betrappen op een traan of wat dan ook. maar het gebeurd wel eens dat ik gewoon in huilen uitbarst op school omdat ik het dan gewoon even niet meer heb.

zo'n 'masker' dragen kost ook heel veel energie, maar ik kom er niet vanaf. ik wil niet dat mensen denken dat ik me aanstel, niet dat mensen zien dat ik het moeilijk heb.

heb vaak dat ik met mensen het msnen ben, en dan heel vrolijk doe, maar de tranen gewoon over me wangen lopen omdat ik iets of iemand nodig heb om tegen te kunnen praten..

nee, dat kan (gelukkig) niet, dus jullie hoeven niet bang voor me te zijn :rolleyes:
behalve als ik een meligheids-aanval krijg, maar dan ben ik ook echt gek :cool:

ik hoop alleen echt dat ik eens iemand vind waarmee ik goed kan praten, en die me 100% begrijpt. want soms is het ook heel moeilijk om zo'n grote dingen lang voor jezelf te houden. op school loop ik altijd met een 'masker' en eigenlijk overal, je zult me niet snel betrappen op een traan of wat dan ook. maar het gebeurd wel eens dat ik gewoon in huilen uitbarst op school omdat ik het dan gewoon even niet meer heb.

zo'n 'masker' dragen kost ook heel veel energie, maar ik kom er niet vanaf. ik wil niet dat mensen denken dat ik me aanstel, niet dat mensen zien dat ik het moeilijk heb.

heb vaak dat ik met mensen het msnen ben, en dan heel vrolijk doe, maar de tranen gewoon over me wangen lopen omdat ik iets of iemand nodig heb om tegen te kunnen praten..

Is het misschien niet handig om een keer een 'chatpartner' te zoeken. Klinkt misschien heel fout maar volgens mij zijn er sites waar je gewoon met elkaar kan praten over bepaalde ziektes zoals cf. Weet dit niet zeker want heb hier geen ervaring mee. Wat wel zo is dat als je een gesprekspartner heb dat je die persoon dan niet kent en dat je daar gewoon je verhaal kwijt kan en geen 'masker' op hoeft te doen. Ik denk dat je nu een belangrijke gesprekpartner kwijt bent nu je 'vriendin'op de intensive care ligt. Misschien is het ook wel een idee om haar een paar keer op te zoeken. Misschien doe je dit al maar het is gewoon belangrijk dat iemand hebt waar je je verhaal aan kwijt kan.

Pff Kerel ik vind dit echt zo ** erg om te lezen. Echt, dit grijpt me zo erg aan. Je mag van mijn part altijd een smsje sturen zelfs pff..

Is het misschien niet handig om een keer een 'chatpartner' te zoeken. Klinkt misschien heel fout maar volgens mij zijn er sites waar je gewoon met elkaar kan praten over bepaalde ziektes zoals cf. Weet dit niet zeker want heb hier geen ervaring mee. Wat wel zo is dat als je een gesprekspartner heb dat je die persoon dan niet kent en dat je daar gewoon je verhaal kwijt kan en geen 'masker' op hoeft te doen. Ik denk dat je nu een belangrijke gesprekpartner kwijt bent nu je 'vriendin'op de intensive care ligt. Misschien is het ook wel een idee om haar een paar keer op te zoeken. Misschien doe je dit al maar het is gewoon belangrijk dat iemand hebt waar je je verhaal aan kwijt kan.

het is inderdaad waar, maar ik hou er niet van om met mensen te praten die ik ken, bang uit medelijden enzo..

ik kan helaas niet bij haar op bezoek gaan, omdat ze nu heel vatbaar voor alles is, en op de IC licht daar mag ik sowieso niet eens binnen.
en me ouders hebben denk ik niet veel zin om van zuidlimburg naar groningen te gaan rijden om op bezoek bij iemand te gaan.
voor mij is het belangrijkste dat ze het overleeft, en dat ik hopenlijk nog veel kruitvolle dagen mag meemaken :sad:

Pff Kerel ik vind dit echt zo ** erg om te lezen. Echt, dit grijpt me zo erg aan. Je mag van mijn part altijd een smsje sturen zelfs pff..

bedankt voor je reactie, het is ook niet niks en kan het me goed voorstellen, veel mensen staan er niet bij stil wat er allemaal meer bij komt kijken dan alleen ziek zijn..

ik vind het ook gewoon fijn om er over te praten met mensen die ik niet ken, dat praat zo'n stuk makkelijker.. maar ik hoop jullie natuurlijk ooit eens te ontmoeten op een meeting en dat zal denk ik zeker ook eens gaan gebeuren!!

Beste vwc'rs.

omdat ik merk dat jullie met me mee leven en graag willen weten hoe het met me is, heb ik ook voor mezelf een blog gemaakt zodat jullie kunnen lezen hoe het met me gaat, wat me bezig houd.

ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en laat gerust daar of hier een reactie achter. ik kan niet elke dag posten in me blog maar ik zal zeker 1x per weer wat posten.

http://davinstyle-vwc.blogspot.com/

De link naar de blog.

Groetjes Yorick

Bij deze wil ik toch weer even dit topic een boost geven.

Helaas was ik afgelopen jaar te laat in deze.
Maar beter laat dan nooit.

Beste yorick,Ik hoop dat het inmiddels een beetje aan de beterende kant is.
Daarbij wil ik je dit jaar wel een beetje helpen.
Daarom het volgende.

Wij van vuurwerkOrthen bieden je van onze eigen lijn van alle 6 de cakes een exemplaar aan.
Tevens heb ik een aantal gadgets en hebbedingetjes waar ik je wel blij mee kan maken denk ik.

Ik houd contact met je.

gr
Marchel

Edit:
Sorry zie nu net dat het 6 pagina's zijn.
En dacht dat foutcode de startpost was.
Me iPod had een badtrip ofzo sorry! Kon niet alles zien

Laatst bewerkt:
Bij deze wil ik toch weer even dit topic een boost geven.

Helaas was ik afgelopen jaar te laat in deze.
Maar beter laat dan nooit.

Beste yorick,Ik hoop dat het inmiddels een beetje aan de beterende kant is.
Daarbij wil ik je dit jaar wel een beetje helpen.
Daarom het volgende.

Wij van vuurwerkOrthen bieden je van onze eigen lijn van alle 6 de cakes een exemplaar aan.
Tevens heb ik een aantal gadgets en hebbedingetjes waar ik je wel blij mee kan maken denk ik.

Ik houd contact met je.

gr
Marchel

Erg leuk gebaar van jullie top.:thumbsup:

@ Marchel

Erg mooi wat je doet voor Yorick !

Superzzzzzz :-)

jammer dat dit topic geen thanks button heeft, wat dat verdiend dit wel :-)

Gr stefan

Wauw, Erg leuk gebaar! :D bedankt man!! :D
Word weer een super O&N! :D

We keep in touch :)

@stefan, vind ik eigenlijk ook. wil iedereen een thanks geven. en sommige wel stiekem 10 LOL.

Back
Bovenaan