Media-artikelen over/door freaks

pyroboy

VWC lid
Het lijkt me een leuk idee om hier dingen te verzamelen uit o.a. de media, die over freaks gaan, of door freaks zijn gemaakt;)

Ik zal aftrappen met een interview met mij, dat een aantal jaren geleden in de krant heeft gestaan;)

e81whwe.jpg

Leuk artikel Pyroboy, bedankt voor het delen.
Wat was de aanleiding voor dit artikel? Had jij de pers zelf benaderd?

Bedankt voor de leuke reactie Moontan:)

Nou het was zo, dat de redacteur bij mij in de klas zat:P hij had via de krant de opdracht gekregen een stuk te schrijven over vuurwerk..
Hoe hij dat ging doen was dus zo bedacht;)

Als ik het zelf zo terug lees dan heb ik echt zoiets van.. wat ben ik in deze 2/3 jaar slimmer geworden op het gebied van vuurwerk:p

Altijd leuk om te lezen die persoonlijke stukken over vuurwerk. Jammer dat hier weinig in de kranten terug te lezen valt.

Het is altijd wel leuk om je eigen verhaal na enkele verhalen terug te lezen. Dan heb je het idee; Ben ik dat geweest? Heb ik dat gezegt?

Zeer leuk idee. Hoop dat er meerdere mensen zijn die dit gaan posten.

Ik ga even kijken of ik mijn interview ook nog ken vinden. 4 jaar geleden voor de schoolkrant toen ook een artikel geschreven/ mezelf geinterviewd. Was voor orientatieweek had ik wat met de media gedaan.

Leuk stukje Pyroboy, altijd leuk om te lezen!

kijk dit soort stukjes moeten er veel meer in de kranten komen .
stukjes als deze zetten het vuurwerk op een positiefe manier neer .

leuk stukje puroboy ga wat mij/ons betreft zo door :thumbup: :bye:

Leuk idee om hier alle kranten berichten enzo te posten,
altijd leuk om te lezen (zo ook het krantenstuk hierboven :D)

bedank pyroboy.
mooi stukje goed initiatief(of hoe je het ook schrijft)
ga zo door.

Nou, omdat ik volgens iedereen op deze voet moest doorgaan!:p..

Aanstaande vrijdag (18-12) heb ik een afspraak met Dagblad de Limburger, die een interview en foto van mij zal plaatsen in een van hun edities.

Dit artikel zal gaan over mij als freak, het werk dat ik verricht in de vuurwerkwinkel, maar bovenal, over de positieve kant van vuurwerk!
Graag wil ik laten zien dat vuurwerk niet alleen maar de vernielingen, ongevallen en weet ik 't wat allemaal is.. maar dat er een veel grotere, positieve kant aan zit!

Nu wil ik aan jullie, mede-freaks, vragen of jullie nog tips hebben over wat ik in dit interview wel of juist niet moet aankaarten en vertellen!

Hoor graag van jullie.. want tenslotte wij als freaks kénnen de positieve kant van de mooiste magie op aarde, namelijk de magie van de pyrotechniek:wink:

Pyroboy:ik heb het al per Pm aan je laten weten.
Je bent goed bezig man, goede actie van je
Laat vooral de positieve kanten van het vuurwerk zien, de manier hoe wij liefhebbers met vuurwerk omgaan en hoe wij het beleven.
Succes met het intervieuw.

Zo, het interview ging best goed volgens mij.. en ook de foto is volgens mij goed gelukt.
Wel keek de redacteur een beetje vreemd toen ik vroeg of ik het ter inzage kon krijgen voordat het geplaatst werd. Hiermee stemde hij uiteindelijk wel in!
Het zal in de loop van volgende week geplaatst worden, en dan zal ik het hier plaatsen:)

Mag ik mij verontschuldigen voor het feit dat het plaatsen van mijn artikel zo lang duurt.
Schoolstress is hier een grote factor in. Ik zal proberen het artikel zo snel mogelijk te plaatsen!

@ Pyroboy: ik heb het stuk gelezen in het Limburgs Dagblad. Een mooi en uitgebreid stuk, met een duidelijke boodschap voor onrust zaaiers: in één woord: super !!!

Vorig jaar heb ik zelf een brief ingezonden naar de krant, deze is toen ook geplaatst in de categorie ingezonden brieven. Het was een reactie op meerdere brieven die de dagen ervoor in de krant hadden gestaan, en waarin behoorlijk fel naar vuurwerk werd uitgehaald. Ik heb in mijn ingezonden stuk laten blijken dat het vuurwerk niet schuldig is aan de rotzooi die er mee uitgehaald wordt, maar dat het degene is die het ((fout)) gebruikt.
Je mocht bij een ingezonden brief helaas maar 200 woorden gebruiken. Ik had me mooi aan dat limiet gehouden (met veel moeite :D), maar toch was het bericht zodanig aangepast dat ik de boodschap helaas veel minder pakkend vond als hoe ik hem had ingezonden.

Een dezer dagen zal ik mijn stukje van vorig jaar inscannen en plaatsen.

@ Pyroboy: ik heb het stuk gelezen in het Limburgs Dagblad. Een mooi en uitgebreid stuk, met een duidelijke boodschap voor onrust zaaiers: in één woord: super !!!

Vorig jaar heb ik zelf een brief ingezonden naar de krant, deze is toen ook geplaatst in de categorie ingezonden brieven. Het was een reactie op meerdere brieven die de dagen ervoor in de krant hadden gestaan, en waarin behoorlijk fel naar vuurwerk werd uitgehaald. Ik heb in mijn ingezonden stuk laten blijken dat het vuurwerk niet schuldig is aan de rotzooi die er mee uitgehaald wordt, maar dat het degene is die het ((fout)) gebruikt.
Je mocht bij een ingezonden brief helaas maar 200 woorden gebruiken. Ik had me mooi aan dat limiet gehouden (met veel moeite :D), maar toch was het bericht zodanig aangepast dat ik de boodschap helaas veel minder pakkend vond als hoe ik hem had ingezonden.

Een dezer dagen zal ik mijn stukje van vorig jaar inscannen en plaatsen.

Leuk dat iemand t hier al gelezen heeft:) en fijn dat t beviel.. mijn boodschap is dus overgekomen :rolleyes: Heb ook hier in de buurt ontzettend veel reacties gehad.

Maar dat wat jij beschrijft is voor mij precies de reden geweest om bij de redacteur inzicht in het artikel te eisen voordat dit geplaatst zou worden. Ik wilde voorkomen dat er dingen verdraaid zouden worden o.i.d.
Uiteindelijk heb ik ook nog 2 aanpassingen laten doen, in het voordeel van het artikel.

Erg leuk dat je ´t een mooi artikel vond:)..
Zelf schrok ik alleen van de ´huge´ foto :shocked: :p

ik zal het hier zo snel mogelijk plaatsen.

Back
Bovenaan