Kruitfunding Mascleta Nocturna 29 oktober 2022 - Eibergen

Hierbij ook mijn film in 4K! Ik heb goed ingezoomd tijdens de terremoto, waardoor die er erg goed op staat, al zeg ik het zelf :p

Het was weer een erg vette mascleta nocturna! Dank aan Luuk, alle sponsoren, de gemeente Eibergen, en aan alle mensen die hebben meegeholpen met de opbouw. Erg tof dat het weer gelukt is om dit neer te zetten! De show zat nu nog wat strakker in elkaar dan vorig jaar. De consu cakes van Rubro liepen beter door in de mascleta. Een korte pauze na de terremoto is niet gebruikelijk in Spanje, maar in dit geval hielp dat heel erg om de rook nét even weg te laten trekken voordat het laatste finale salvo kwam. Heel fijne afsluiter!
Leuk ook om weer vele bekenden gezien te hebben :)

Was weer top! Het weer was echt perfect voor een showtje. Heerlijk in me t shirt met een biertje staan genieten! Ben wel benieuwd naar de schietlijst:cool: bedankt weer vuurvent en andere die hieraan hebben bijgedragen

iedereen bedankt voor de komst, het was een succes. volgend jaar weer proberen? :p

Jij, Dream Fireworks en iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt bedankt! Hij voelde dit jaar echt dikker.
Zou tof zijn als die weer op de kalender komt! Dus waar kan mijn bijdrage heen?

Gisteren echt een geweldige dag gehad. Eerst naar een maat gereden en vervolgens samen naar Eibergen gegaan. Zo'n 2:45 uur enkele rit in de auto gezeten, maar het was het allemaal waard. Ervoor gekozen om ruim op tijd weg te gaan om na een kijkje bij het schietveld even wat te eten bij de plaatselijke snackbar. Vervolgens op het veld een mooi plekje uitgezocht en veel bekenden gesproken.

Vorig jaar al erg genoten van de Nocturna, maar gisteren was echt geweldig. Zat erg goed in elkaar en de thema's waren strak uitgewerkt en strak geschoten. De fluiters aan de lijnen vond ik een leuke toevoeging, evenals het steppen van de mines van links naar rechts en het kruislinks schieten in de finale waarbij de kleuren van de Valenciaanse vlag in de reportmines naar voren kwamen. De puntjes zijn duidelijk op de I gezet. Ook een eervolle vermelding voor Bonfireworks want de Bonfireworks consumenten cakes bevielen ook erg goed. Great Strobe, Brocade Rain en Triple Thunder Stars zijn stuk voor stuk toppers.

Heerlijke opbouw en zelfs op een grasveld was de beleving optimaal. Ik was even bang dat de bombardeo achterwege was gelaten, maar gelukkig knalde die er even later goed op. Dat we nu op het veld konden staan i.p.v. op het verharde pad was ook een groot pluspunt.

Respect voor Vuurvent en alle andere betrokkenen dat je dit idee toch van de grond krijgt en dit weet neer te zetten. Weer een geweldige editie en het zou toch mooi zijn als er volgend jaar nog een schepje bovenop kan worden gedaan.

Nogmaals iedereen bedankt die deze oorverdovende Mascleta mogelijk heeft gemaakt. Wat was die bruut zeg! Zelf heb ik maar delen gefilmd omdat ik zoveel mogelijk zelf wilde genieten:

:handsup:

Laatst bewerkt:
Met een autorit van 2 uur achter ons, even een pitstop bij de plaatselijke snackbar, en door naar het veld om plaatjes te schieten voor DreamFireworks.
Na een praatje te hebben gemaakt met Jolanda en Frits was het, wij gaan even door, je weet de weg.

Meteen maar even de hekken in om onder de lijnen te lopen, waar nog hard gewerkt werd, wat een verschil met vorig jaar, toen alles in plastic hing tegen het onheil wat savonds toe zou slaan.

Bij de vrachtwagens werd ondertussen door de mannen van Europla de cue's met salutes voorbereid, daar maar even een kijkje nemen, onderweg nog even een praatje met Luuk staan maken, nogmaals Luuk, fantastisch georganiseerd weer!

Tijd voor een snelle hap in de zelfde snackbar, waar een aantal bekenden ook hadden besloten dat het maar eens een avondje frituut moest worden, en na wat Fallas verhalen opgehaald te hebben, langzaam maar weer richting het veld om naast de regie m'n camers spullen voor te bereiden.

Wat een prima show was het weer, even terug naar Falles, mede door de temperatuur en het gezellige sfeertje had het zo een middagje Valencia kunnen zijn.

Na de show nog wat na staan praten, ondanks de niet geplande lange pauze tot de finale, wat mij overigens niet stoorde, was iedereen vooral nog vol enthousiasme over de show.

Nogmaals iedereen bedankt voor deze mooie beleving! :cool:

IMG_20221031_005739.jpg

IMG_20221031_005545.jpg

IMG_20221030_021233.jpg

IMG_20221030_021312.jpg

IMG_20221030_021148.jpg

Luuk, DreamFireworks, Europla en de rest bedankt voor het organiseren van deze vette show!
:thumbsup:

Echt iets om een traditie van te maken welke hopelijk elk jaar groter wordt, het doneren door liefhebbers maakt dit extra speciaal! Geeft een goed gevoel dat je zelf hebt bijgedragen, zal het goede voorbeeld geven en mijn bijdrage voor volgend jaar ook verhogen :yes:

Met een autorit van 2 uur achter ons, even een pitstop bij de plaatselijke snackbar, en door naar het veld om plaatjes te schieten voor DreamFireworks.
Na een praatje te hebben gemaakt met Jolanda en Frits was het, wij gaan even door, je weet de weg.

Meteen maar even de hekken in om onder de lijnen te lopen, waar nog hard gewerkt werd, wat een verschil met vorig jaar, toen alles in plastic hing tegen het onheil wat savonds toe zou slaan.

Bij de vrachtwagens werd ondertussen door de mannen van Europla de cue's met salutes voorbereid, daar maar even een kijkje nemen, onderweg nog even een praatje met Luuk staan maken, nogmaals Luuk, fantastisch georganiseerd weer!

Tijd voor een snelle hap in de zelfde snackbar, waar een aantal bekenden ook hadden besloten dat het maar eens een avondje frituut moest worden, en na wat Fallas verhalen opgehaald te hebben, langzaam maar weer richting het veld om naast de regie m'n camers spullen voor te bereiden.

Wat een prima show was het weer, even terug naar Falles, mede door de temperatuur en het gezellige sfeertje had het zo een middagje Valencia kunnen zijn.

Na de show nog wat na staan praten, ondanks de niet geplande lange pauze tot de finale, wat mij overigens niet stoorde, was iedereen vooral nog vol enthousiasme over de show.

Nogmaals iedereen bedankt voor deze mooie beleving! :cool:

Bekijk bijlage 67562

Bekijk bijlage 67563

Bekijk bijlage 67559

Bekijk bijlage 67560

Bekijk bijlage 67561

@Palm Tree ... Kanonnne, wat een onwijs lekker geluid in die video! :handsup:

Nogmaals bedankt Vuurvent en allen die geholpen hebben om het weer mogelijk te maken. Het was wederom een geslaagde editie en wat mij betreft volgend jaar gewoon weer..:cool:
We kwamen rond half 7 aan, toen was er nog genoeg plaats vooraan bij het hek. Later kon je goed zien wat een enorme mensenmassa erop af kwam! Mooi om te zien dat vuurwerk bij velen leeft zo eind oktober.

Omdat er nog niet genoeg beelden te vinden zijn op YT, hierbij mijn filmpje: :)

Helaas dit jaar wederom niet in de gelegenheid geweest om aanwezig te zijn, hopelijk is driemaal scheepsrecht.

Bijlagen

Back
Bovenaan