Kerstsfeer

het moet ff wat gaan vriezen zodat de sneeuw blijft liggen :O
dan kan ik weer genieten van het fotos maken

Haha gisteren lag er op de balie's op mijn locatie van de hro nog allemaal sinterklaas zooi.
Vandaag lagen er kerstversieringen en stond er een kerstboom bij de ingang :D
Wel even leuk om te zien.
Ook net nog even een rondje over m'n dorp gedaan en ik kwam al echt veel overdreven verlichte tuinen tegen. :rolleyes:

Vind het ieder jaar weer geweldige dagen dit. Al die warme kerstgedachten / kopje warme chocolademelk met een stukje kerststol / de versierings / Die heerlijke coca cola reclames / speurend na leuke vuurwerk artikelen en later op de avond heerlijk met het vrouwtje op de bank.
Vind kerst in 1 woord fantastisch en hoop samen met jullie allemaal nog heel wat kerstfeesten mee te maken!! zit alweer helemaal in de kerstsfeer ;-)

Wat als mannen kerst zouden regelen?

Een derde van de mannen vindt dat dames zich te veel zorgen maken over Kerstmis. Veel van hen zeggen dat ze het kerstfeest beter zouden organiseren.

Moesten mannen de organisatie van het kerstfeest in handen nemen, zou het minder haastig verlopen, het feest goedkoper en minder stresserend zijn, dat blijkt uit een enquête bij 2000 mannen. Een kwart zou geen kalkoen maken, de helft zou geen kerstkaartjes sturen en 40 procent zou geen bezoekje aan de schoonouders brengen. Een op de vijf zou de kerstmenu drastisch veranderen. Mochten zij verantwoordelijk zijn voor de menu zouden ze steak en frieten serveren of een meeneemmaaltijd.

Geen speelgoed
Maar ook kinderen hebben een goed idee over de manier waarop ze Kerstmis willen vieren. Veertig procent wil in plaats van cadeautjes meer tijd met hun ouders. Een kwart hoopt dan op een bezoekje van familieleden die ze anders niet zouden zien. Toch maakt 15 procent zich zorgen dat deze familiale herenigingen tot ruzies leiden. Meer dan een kwart maakt zich zorgen of hun familie wel een uitbundig kerstfeest kan betalen. (ep)

Waarom de feestdagen ons stressen

Het is geen geheim dat we tijdens de feestdagen gelukkig zijn, maar dat er ook veel sprake is van stemmingswisselingen en ruzies. Volgens wetenschappers komt dat doordat onze gevoelens, gedachten en acties tijdens deze periode beïnvloed worden door een extreme schommeling van onze hormonen. Daardoor doet zelfs de meest ernstige persoon soms wat gek op een kerstfeestje.

Robert Lustig van de University of California legde in het televisieprogamma 'Good Morning America' uit hoe het komt dat die hormonen ons lichaam overnemen tijdens de feestdagen en zo onze gedachten en gedrag beïnvloeden.

Mix
"Kerstmis brengt zowel het beste als slechtste in ons naar boven", zegt hij. Dat komt doordat een mix van cortisol, serotonine en dopamine het tijdens de feestdagen van ons overneemt.

Het samenzijn met onze geliefden geeft een boost aan het 'gelukshormoon' serotonine, maar tegelijkertijd bezorgt Kerstmis ons ook veel stress, waardoor het niveau cortisol stijgt. Bovendien proppen we ons vol met lekker eten, omdat dat ons een onmiddellijk goed gevoel geeft. Dat zorgt er echter voor dat het niveau van dopamine in ons bloed de hoogte ingaat.

Suiker
"Hoe meer je eet en hoe meer dopamine er dus vrijkomt, hoe meer eten we nodig hebben om het gelukseffect van dat hormoon te voelen. Dat zorgt er echter voor dat we te veel eten en dat het insuline- en suikergehalte in ons bloed piekt en daalt", zegt Lustig.

"Tegelijkertijd zorgt de stress voor een stijging van de bloeddruk, een onderdrukking van het immuunsysteem en een verhoogde aanmaak van de suikerproductie", vertelde Lustig in het programma.

Uitgeput
"Het is dus geen wonder dat stemmingswisselingen - en bijhorende ruzies - al snel volgen", meent hij. Daarom is het ook geen verrassing dat hoewel 80 procent van de Amerikanen zich tijdens de feestdagen positief en gelukkig voelt, 70 procent ook aangeeft dat ze uitgeput zijn.

"In plaats van je te laten meeslepen door de overdaad, moet je er gewoon het beste van maken met je familie en vrienden", meent Lustig. "Geluk heft niets te maken met geld of eten. Het beste is dat je je laat omringen door je geliefden en dat je blij bent met wat je hebt." (lbs)

Duidelijk verhaal toch? Volgens de visie van een Amerikaan.
Dus weg met cortisol. En genieten van dopamine en serotonine!
Ik heb al zin in oud en nieuw. Jullie ook?

Ik heb zin in de kerstdagen! Dat zeker. Laat maar komen. Helaas geen witte kerst als ik de voorspellingen zo volg maar goed daar kunnen we niets aan doen. De kerstboom staat hier, de kamer is versierd en de eerste kerstkaarten zijn alweer binnen.

Ik heb zin in de kerstdagen! Dat zeker. Laat maar komen. Helaas geen witte kerst als ik de voorspellingen zo volg maar goed daar kunnen we niets aan doen. De kerstboom staat hier, de kamer is versierd en de eerste kerstkaarten zijn alweer binnen.

Nee helaas geen witte kerst, maar ja we zijn vorig jaar natuurlijk al flink verwend :) Wat was dat mooi zeg :D
Dit jaar waarschijnlijk dit weertype een beetje, niet echt sfeer verhogend, maar binnen is het daardoor wel gezelliger.

4D731A616C6699AFD56574299E5C1BF7-kerst-2010.jpg

Van de week met m'n werk meegedaan aan de Christmas Carol Truckrun!
Als dat geen kerstsfeer meer is, dan weet ik het ook niet meer:

11905008.18a86d78.560.jpg

11905007.82778861.560.jpg

Vanaf 15 december schijnt er een duurzame sterrenhemel boven Rotterdam. Op de Delftse Poort, het gebouw van Nationale Nederlanden, zullen duizenden LED-lampjes worden aangebracht. Het 151 meter hoge gebouw wordt tussen 15 december en 1 februari elke avond verlicht.

RCD_NN_starrynight.gif

Het creëren van deze lichtzee gebeurt geheel zonder elektriciteit. Overdag laden de LED-lampjes zich op met zonlicht waardoor ze gedurende de avond en nacht kunnen branden. Zie ook: Vollaers Zwart

Echt een gaaf gezicht hoor! Ook heel de Kruiskade en Coolsingel hingen vol lichtjes. De gemeente moet bezuinigen. En dan doen ze dit. Nice!

@Jupilairfreak: Ik ga vrijdag nog effe naar Rotterdam dus ik zal er op letten :wink:

Vandaag is ook de kerstboom opgetuigd bij ons op stage. Altijd sfeer-verhogend, zo'n mooie boom! :D

Ja ik liep er bij toeval tegen aan. Letterlijk zelfs op weg naar CS voor de demo van Zoetermeer. Dus het hing er al eerder dan de 15e, maar mijn vermoeden is dat er vandaag een officiële festiviteit geplakt is aan de versieringen in de stad.

Kerstsfeer:P

11_12_10_the_christmas_tree_by_herdervriend-d4j5lwm.jpg

Onze kerstboom in 2011:)

11_12_09_christmas_tree_mall_by_herdervriend-d4j5ljm.jpg

Kerstboom in het winkelcentrum van Goverwelle:D

Zelf kan ik niet wachten:) We gaan de eerste kerstdag gezellig bij me oma eten. Helaas moet me ma werken op kerstavond en 2de kerstdag, maar dat is beiden in de ochtend, dus een ramp hoef t niet te zijn. Nu maar hopen dat we wat leuks gaan doen dit jaar. Muziek luisteren doe ik regelmatig.

Maar ik zit op dit moment meer te denken aan hoeveel ik kan besteden aan vuurwerk dan ik eigenlijk doe aan kerstmis.

Back
Bovenaan