Kennen jullie het volgende probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die gaat redelijk recht het jaar door behalve in januari, mei en november.
De voorbestel shops hebben dan echt leuke aanbiedingen die ik moeilijk of niet kan weerstaan.
En zoals eerder vermeld, sinds de vwc account er is, is de ruggengraat meermaals bezweken :bonk:

Ben eigenlijk gewoon uitgeshopt maar mn radars staan uiteraard altijd aan voor iets speciaals.

Vandeweek tijdens onze vakantie zei mn vrouw van 'ik krijg allemaal vuurwerk advertenties op facebook ga je na de kerst weer vuurwerk kopen en koop je dan weer net zo veel als vorig jaar?'

Heb maar niet gezegd dat de eerste dozen al half januari al besteld zijn en dr vent in het geheim al een half jaar om de week een behandeling krijgt wegens, zoals mijn fysio het beschrijft, zware druk in de onderrug veroorzaakt door een complicatie van pyrotechnische aard... 🥴
Vrijdag helaas een lichte terugval gehad tijdens een vrijmibo.
Ik mag een dividir en een whistle caps erbij gaan halen bij een extra shop.

Gelukkig had mn fysio nog een gaatje maandagmiddag dus we gaan zien hoe erg de schade is...

Hmm. Ik heb jaarlijks eigenlijk wel een redelijk strak inkoopschema, met ingecalculeerde marge. Ik heb altijd een bepaald showtje qua verloop in mn hoofd, en obv wat ik nog heb weet ik wat ik daarvoor nog nodig heb qua type cakes/compounds.

Als dan Outlet open gaat, fiks ik m'n blik op dan beschikbare items, en wacht vaak nog op voorjaarsinkoop van restanten. Mystery/openingsitem voor de lol, en dan voor de financiën beetje verdeeld over het voorjaar de producten bij elkaar scharrelen. Focus ligt voor mij logistiek toch maar op één freakstore, dus maakt de keuzes makkelijker.

Dan blijft er enkel nog een schaars hebbedingetje (of 2) over; een box met een of andere (openings)actie, mss nog eentje voor BF en omdat m'n 00u showtje dan meestal al wel ingekocht is, blijft dat vaak als basis voor het jaar erna.
En soms doe ik een tripje DE/BE voor wat kleine hebbedingetjes (Funke bv), geen groot of in NL verboden spul.

Dan standaard van eindejaarsuitkering eind nov (naast genoemde evt BF jeuk) nog één a twee (of drie :D ) aardige orders fonteinen en grondvuurwerk, verdwaald cakeje mss nog (geen box meer, tenzij er op een demo iets geks gebeurt) en dan kan ik elke verleiding in de verkoopdagen wel weerstaan.

Zo gaat het al een flink aantal jaren, bevalt me prima. Budget doe ik niet, het moet goed voelen en me niet in de shit brengen. Als ik net zo ging optellen wat ik ook uitgaf aan andere onnodige zooi als boeken, lp's, chocola, kutkleding, ongebruikt kampeerspul dan gaf je nooit weer wat uit, en die rijkdom hier heb je toch om van te genieten, niet om de bank blij mee te maken.

Laatst bewerkt:
Geen last van denk ik🤡 iig dit jaar maar dat heeft meer met het financiële plaatje te maken. Desondanks nog een leuke collectie opgebouwd.

Mooi topic, goede vraag.
Ik ben het vorige probleem nog aan het verwerken, iets met budget overschrijding 😬

Hier valt het dit jaar verrassend mee. Geen gekke aankopen gedaan nog buiten hetgeen wat we hadden gecalculeerd. Maar het moet nog december worden. Ik ben een kei in last minute bestellingen voor veel te veel geld...

Moet wel zeggen dat het nu net even wat meer kriebelt om nog even een aanbieding mee te pakken of toch eens de Happy Hour te gaan bekijken voor wat laatste kooi items...

Moet wel zeggen dat het nu net even wat meer kriebelt om nog even een aanbieding mee te pakken of toch eens de Happy Hour te gaan bekijken voor wat laatste kooi items...
Happy Hour is hier vorig jaar goed bevallen. Al was het toen helemaal perfect omdat het de avond van de 30ste al was.

Gaat zeer goed moet ik zeggen, al tijdje niet meer besteld. Moet alleen nog een bestelling met klein spul doen, maar daar zal het dan ook bij blijven.

Als je echt begin van het jaar al e.e.a. aanschaft en alles in de gaten houdt vallen de prijzen later in het jaar steeds meer tegen. Dit voorkomt de drang om helemaal tot het gaatje te gaan richting einde jaar. Dit voorkomt niet om begin van het jaar enorm te pieken, daar moet ik nog wat op verzinnen... Kortom, hier en daar een leuke deal nog meepakken maar de angel is er wel uit nu.. Langzaamaan gaan aftellen en straks enorm genieten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan