Kamer tegen inperken verkoopdagen vuurwerk

het enige wat verworpen is, als ik alles goed lees...dan is het de motie om de afsteektijden nog verder in te perken dan vanaf 18.00 uur tot 02.00 uur....
Dus vanaf 10.00 uur stoken kan je vooralsnog vergeten...maar dan komt de vraag: hoe handhaaf je dit? Is gewoonweg niet te doen volgende mij voor de politie e.d. Ik vermoed daarom dat dit wetsvoorstel alsnog niet door zal gaan....wat wat te denken van de voorraden vuurwerk die je overdag af kan steken zoals de rotjes, romeinse kaarsen, single shots en day light vuurwerk.?

Ja dat vraag ik me ook af want als het overdag niet mag dan verkopen ze toch geen 1 rotje? En dat lijkt me toch wel makkelijk om dat weten als verkoper.

Het huidige wetsvoorstel wat door de Tweede Kamer is geaccepteerd lijkt dus te zijn om de afsteektijden te veranderen naar 18:00 tot 02:00 uur. Maar in de commissie vergadering van gisteren is er geen motie geweest om de tijden te verkorten van 10:00 uur (huidige stand) naar 18:00 uur (nieuwe stand). Waar is dan deze motie gebleven? Is er ooit gestemd om de afsteektijden te veranderen naar 18:00 uur? Hoe komt het wetsvoorstel anders tot stand, als er niet over is gestemd in de Tweede Kamer?

Hat kabinet kan zoiets ook gewoon besluiten omdat ze een meerderheid hebben in de kamer.
Moet nog wel door de eerste kamer dan.

Het huidige wetsvoorstel wat door de Tweede Kamer is geaccepteerd lijkt dus te zijn om de afsteektijden te veranderen naar 18:00 tot 02:00 uur. Maar in de commissie vergadering van gisteren is er geen motie geweest om de tijden te verkorten van 10:00 uur (huidige stand) naar 18:00 uur (nieuwe stand). Waar is dan deze motie gebleven? Is er ooit gestemd om de afsteektijden te veranderen naar 18:00 uur? Hoe komt het wetsvoorstel anders tot stand, als er niet over is gestemd in de Tweede Kamer?

ER lag een wijziging tot een wetsvoorstel. kort gezegd: vanaf 1800 stoken ipv 10.00 uur en de verkoopdagen terugbrengen van 3 naar 2. Dat is geen motie.
Vervolgens was er commentaar over de verkoopdagen. Dit is uit het wetsvoorstel gehaald. Hiermee kreeg het wetsvoorstel waarschijnlijk wel steun genoeg.
De moties die ingediend werden gingen erover dat men vond(pvdd, gl) dat gemeenten meer inspraak moesten hebben in het verbieden van vuurwerk in hun gemeente en om afsteektijden van 2300-0100 te hebben. En deze moties zijn verworpen.
Gisteravond is dan in stemming geweest om het wetsvoorstel aan te nemen. Dit ging dan om 1800-0200 stoken en gewoon 3 dagen verkoop. (daar hoeft dus niet voor gestemd te worden want het is geen wijziging. )

Groeten

Ps: Lees verder de posts van Gizmo door dat komt op hetzelfde neer.
PsPS: babypijltjes en rotjes werd door vele winkels verlies op geleden omdat het lokkertjes waren. Dat zal inderdaad nu minder zijn, maar dan moeten er maar andere lokkertjes komen ;-)

ik kan wel janken, ach ik ga wel naar belgie en daar stoken

Vele hier op het forum zouden het een feest moeten vinden. De harde knallers en die vreselijke babypijltjes die zullen wel tot het verleden gaan horen. ALS dit doorgaat De topics hebben we gezien. Single Shots verbieden? Babypijltjes zijn gevaarlijk, Vuurpijlen verbieden. en ga zo maar door

Ik denk dat knalvuurwerk in het algemeen verdwijnt want daar ligt de grootste hekel en alleen sier overblijft zoals ook andere landen dat heeft. Meerdere landen hebben alleen siervuurwerk te koop en knal in de ban gedaan. Feitelijk gaat dat België ook doen in 2017.

het word steeds gekker in dit land, alles wordt verboden. Nu beginnen ze al over de zwarte pieten, de tijden voor het afsteken van vuurwerk worden verandert enz. Straks wordt het nog ze gek dat je geen lampjes voor in de kerstboom meer kan kopen omdat er dan brand kan ontstaan!!!!!!!!

Tja als babypijltjes, rotjes etc verdwijnen zal ik niet klagen, voor een 100.000 klapper zou ik niet naar het raam lopen snachts. voor een sierpot wel. Maar goed ik ben zelf niet meer een knal fanaat en mis ik dus eigenlijk niks na de tijdsveranderingen.

Vind het wel erg sneu voor de jeugd die nu geen rotjes en babypijltjes kunnen afsteken.

Maarr, laten we nou een groot deel van de minderjarige bedanken, zij waren degene wie nooit singleshots de lucht in schoten, net als pijltjes. alles over de straat. Het zat er ook gewoon aan te komen als je het mij vraagt.

oudjaarsdag is dus geen oudjaarsdag meer en ben benieuwd of er 10 uur nog wordt gestookt

tuurlijk word er gestookt, mensen bouwen een project op bijv een houten plaat van 4 bij 4, zetten het in auto en rijden ergens heen en laden het snel uit en steken het af. als de politie komt hebben ze toch geen bewijs. dit gaat zeker gebeuren dat weet je nu al

hier bij mij in de buurt wordt best wel veel afgestoken dus die regeltjes werken nu al niet en het is nog niet eens december. ik moet wel 1 ding zeggen ze kunnen regeltjes bedenken maar wie gaat er nou controleren???

tuurlijk word er gestookt, mensen bouwen een project op bijv een houten plaat van 4 bij 4, zetten het in auto en rijden ergens heen en laden het snel uit

Beste auto heb je dan:p...

Hoop niet dat het uit de hand gaat lopen, dan weet je zeker dat het binnen een paar jaar helemaal over is.

Ik was van plan mijn eigen mascleta te gaan bouwen en dan ook om 14:00 uur af te steken zoals op het plein in Valencia:cry: Dat gaat niet gebeuren, maar geloof mij dat de mensen hier in de straat een show van jewelste gaan zien om 18:00 uur s`avonds

oke de nieuwe wetswijziging staat dur vast .
ik ben benieuwt hoe de komende jaarwisseling verlopen zal .
pas dan zien we wat dit allemaal heeft opgeleverd .

Back
Bovenaan