Internetconsultatie: Besluit Veilige Jaarwisseling

Ja, interessante discussie. En vragen die ik ook heb en dealers / importeurs net zo goed zullen hebben. In dat topic van de vuurwerkwinkel van Tom gaf hij aan nog wel de bunkers te laten keuren. Maar dat zal misschien niet elke winkelier doen.

Misschien in een apart topic verder discussiëren t.z.t.

Behalve de hoogste top vd politie is er geen enkele agent te vinden die achter het verbod staat...
Zijn er meer dan genoeg hoor. Genoeg agenten die na een vangst van wat verboden F2 vuurwerk lopen te pronken op hun privé social media met angstzaaien als doel omdat ze een supernova in de buurt hebben voorkomen.

Eens hoor, verwacht het ook niet. Maar dan krijg je het volgende.. Hoeveel importeurs gaan er nog bestellen voor NL? En hoeveel winkels gaan inkopen? Zolang het nog zweeft verwacht ik niet dat veel mensen het risico aan gaan?

Dan is er dus nog geen verbod maar ook geen vuurwerk? Je zult toch begin 2026 al duidelijkheid moeten hebben anders begin je er niet aan?

Ik zie trouwens ook veel winkeliers.. Laatste jaar.. Die gaan echt niet nog een jaar. Maximaal verkopen en bunkers niet meer laten keuren met dit risico boven de markt..

Toevallig hier over nagedacht en besproken vandaag.

Onze overheid wilt het liefste zo min mogelijk betalen natuurlijk, dat is uitgangspunt no.1.

Dus waarom niet een uitloop jaar zónder dat een winkelier extra of beperkt mag inkopen.
Minder vuurwerk = veiliger (toch?) + minder compensatie nodig.

Voor een zaak als laten we zeggen Outlet, die kunnen dan van 5 filialen de resten samenvoegen bij 1 filiaal en zo rest verkoop doen en nog enigszins rendabel zijn.
Maar voor de fietsenmaker die vuurwerk als extra doet zal er weinig te ondernemen zijn.

Helaas zal dit wel in lijn zijn met het vuurwerk uitsterf beleid dus ik vond deze conclusie niet eens zo ver gezocht...

De vis voor ons als consument zal wel duur betaald zijn/worden dan. Maar beter te duur als niet te koop.

Uiteraard heb ik hier geen belangrijke zaken en randzaken meegenomen zoals afbraak van je investeringen zoals bunkers en dergelijke.

Toevallig hier over nagedacht en besproken vandaag.

Onze overheid wilt het liefste zo min mogelijk betalen natuurlijk, dat is uitgangspunt no.1.

Dus waarom niet een uitloop jaar zónder dat een winkelier extra of beperkt mag inkopen.
Minder vuurwerk = veiliger (toch?) + minder compensatie nodig.

Voor een zaak als laten we zeggen Outlet, die kunnen dan van 5 filialen de resten samenvoegen bij 1 filiaal en zo rest verkoop doen en nog enigszins rendabel zijn.
Maar voor de fietsenmaker die vuurwerk als extra doet zal er weinig te ondernemen zijn.

Helaas zal dit wel in lijn zijn met het vuurwerk uitsterf beleid dus ik vond deze conclusie niet eens zo ver gezocht...

De vis voor ons als consument zal wel duur betaald zijn/worden dan. Maar beter te duur als niet te koop.

Uiteraard heb ik hier geen belangrijke zaken en randzaken meegenomen zoals afbraak van je investeringen zoals bunkers en dergelijke.
De grootste kosten zitten niet in de restvoorraad maar in het bedrijf zelf, denk aan een pand, bunkers en sprinklers bijvoorbeeld. Daarnaast is inkomstenderving ook een grote factor evenals mensen die hun onderneming op moeten heffen en dus zonder inkomen zitten.

De grootste kosten zitten niet in de restvoorraad maar in het bedrijf zelf, denk aan een pand, bunkers en sprinklers bijvoorbeeld. Daarnaast is inkomstenderving ook een grote factor evenals mensen die hun onderneming op moeten heffen en dus zonder inkomen zitten.

Dat snap ik vandaar de laatste zin: Uiteraard heb ik hier geen belangrijke zaken en randzaken meegenomen zoals afbraak van je investeringen zoals bunkers en dergelijke.

Het ging mij enkel en alleen om wat jij zei: Dan is er dus nog geen verbod maar ook geen vuurwerk?

Dat kan mijn inziens opgelost worden door te fuseren en rest voorraad te gaan verkopen.
Omdat nieuwe import een te groot risico is zonder duidelijkheid zal dat een optie zijn om toch iets te kunnen verkopen.

Er zijn bijvoorbeeld een heleboel Intratuin vestigingen die de rest voorraden samen kunnen voegen.

Fietsenmaker Jan gaat samen met Ijzerboer Joop, etc.

Ja leuk is anders maar dan is er dus nog wél vuurwerk in NL te koop.

Ook is er nog de mogelijk tot kopen met KvK voor deze ondernemers om zodoende goedgekeurd Duits vuurwerk aan te gaan bieden.

Dat ondernemers ruim hartig gecompenseerd dienen te worden is weer een andere discussie en sta ik volledig achter.
En er zal ook veel maatwerk geleverd moeten worden wil dit 100 % transparant en eerlijk verlopen, iets waar onze overheid helaas niet het beste in is.

@Tegendraads ik sprak een verkoper gisteren en hun zeiden compensatie? Laat ons niet lachen. Hebben zichzelf in de handen gesneden door in de media te roepen "recordomzet" de branche wil 895 miljoen. Maar een minister komt niet verder dan 50 miljoen en kunnen ze beter doorgaan nog een jaartje. Willen ze een ruime compensatie dan hadden ze dit jaar niet moeten verkopen, aldus de verkoper.

@Tegendraads ik sprak een verkoper gisteren en hun zeiden compensatie? Laat ons niet lachen. Hebben zichzelf in de handen gesneden door in de media te roepen "recordomzet" de branche wil 895 miljoen. Maar een minister komt niet verder dan 50 miljoen en kunnen ze beter doorgaan nog een jaartje. Willen ze een ruime compensatie dan hadden ze dit jaar niet moeten verkopen, aldus de verkoper.

Ja in plaats van blij te zijn dat er al zoveel vuurwerk straks weg is uit Nederland, en de verkopers daar voor een schouderklopje en een goede compensatie te geven, straffen ze de winkeliers liever.

Want ja je hebt goed verkocht dus je hebt verder geen/weinig compensatie meer nodig, zei geen winkelier ooit...

En wel de BTW innen natuurlijk!

Het is eigenlijk te schandalig voor woorden hoe deze overheid met haar ondernemers omgaat.

Eigenlijk wil ik er nog van alles bij betrekken maar dan wordt het weer zo ellenlange discussie over Milieu, Corona, links vs rechts, Oekraïne, etc.

Maar ik snap wel dat je als vuurwerk onderneming slapeloze nachten hebt, mede door de onduidelijkheid en last minute aan allerlei gekke regels voldoen.
Zoals een maand voor de jaarwisseling even al je kooi producten de nek om draaien en rotzooien met fluit & whirl.

Nee deze traditie moet kapot, linksom of rechtsom.

Bah, ik ga weer wat vuurwerk filmpjes kijken in plaats van me eigen chagrijnig lezen.

Genoeg agenten die na een vangst van wat verboden F2 vuurwerk lopen te pronken op hun privé social media met angstzaaien als doel omdat ze een supernova in de buurt hebben voorkomen.
En hier haak ik graag even op in.
Al die leugens die men verkondigt over een vonkje of statische elektriciteit waarbij het vuurwerk af zou gaan,en dat het een huis opblaast zo krachtig als het zou zijn.
Dat daarvan niks klopt blijkt wel uit onderstaande foto.
Hier zien we een busje wat door agenten tijdens een (vuurwerk) controle aan de kant is gezet,waarbij ik even opmerk dat ik vind dat de locatie om alles door de bestuurder te laten uitladen,nogal onhandig is op zijn zachts gezegd 😂

Delen mag op welke openbare plek ook,zodat men kan zien wat er voor fabels worden rond gestrooit.

FB_IMG_1765455060863[1].jpg

Laatst bewerkt:
En hier haak ik graag even op in.
Al die leugens die men verkondigt over een vonkje of statische elektriciteit waarbij het vuurwerk af zou gaan,en dat het een huis opblaast zo krachtig als het zou zijn.
Dat daarvan niks klopt blijkt wel uit onderstaande foto.
Hier zien we een busje wat door agenten tijdens een (vuurwerk) controle aan de kant is gezet,waarbij ik even opmerk dat ik vind dat de locatie om alles door de bestuurder te laten uitladen,nogal onhandig is op zijn zachts gezegd 😂

Delen mag op welke openbare plek ook,zodat men kan zien wat er voor fabels worden rond gestrooit.

Bekijk bijlage 1819933
kijk nou uit bij die benzine!

Ja in plaats van blij te zijn dat er al zoveel vuurwerk straks weg is uit Nederland, en de verkopers daar voor een schouderklopje en een goede compensatie te geven, straffen ze de winkeliers liever.

Want ja je hebt goed verkocht dus je hebt verder geen/weinig compensatie meer nodig, zei geen winkelier ooit...

En wel de BTW innen natuurlijk!

Het is eigenlijk te schandalig voor woorden hoe deze overheid met haar ondernemers omgaat.

Eigenlijk wil ik er nog van alles bij betrekken maar dan wordt het weer zo ellenlange discussie over Milieu, Corona, links vs rechts, Oekraïne, etc.

Maar ik snap wel dat je als vuurwerk onderneming slapeloze nachten hebt, mede door de onduidelijkheid en last minute aan allerlei gekke regels voldoen.
Zoals een maand voor de jaarwisseling even al je kooi producten de nek om draaien en rotzooien met fluit & whirl.

Nee deze traditie moet kapot, linksom of rechtsom.

Bah, ik ga weer wat vuurwerk filmpjes kijken in plaats van me eigen chagrijnig lezen.
Dat is het beste, vuurwerkfilmpjes kijken en genieten over wat komt. Verder zie ik het volgend jaar wel weer.

Back
Bovenaan