gizmo75
VWC lid
Apeldoorn en Rotterdam gingen er destijds in de media prat op dat ze als eerste Gemeenten in NL een Afsteekverbod hadden. Overal interviews en grote koppen met dikke letters in de kranten.Goed maar er staat nu denk ik gezien het landelijke verbod en de pers die er bovenop zit meer druk op. De politie kon nog wegduiken achter excuses en dat ze eerst een algeheel verbod nodig hadden. Dat excuus is nu weg. Als ze nu niet leveren dan hebben ze wat uit te leggen. Hoewel dat allemaal wel met de handschoen der liefde zal gaan.
Maar toen er door de Gemeenteraad een paar maanden later werd gevraagd hoeveel bekeuringen er voor afsteken van vuurwerk waren uitgeschreven, moesten de verantwoordelijke Gemeentesecretarissen toegeven dat er géén enkele bekeuring daarvoor was uitgeschreven. Wel voor dronkenschap en vernieling, maar allebei zonder dat dit vuurwerk-gerelateerd was. Ook dat kwam breeduit in de media. Een jaar later zou je dan verwachten dat ze daar wel werk van zouden maken vanwege de media-aandacht, maar het tegendeel was waar: ook toen geen bekeuringen.
Ik snap wat je zegt, maar in de praktijk hebben de politie en handhavers echt wel belangrijkere dingen te doen. Zeker in steden en dorpen waar het in bepaalde wijken of uitgangsgebieden elk Oud & Nieuw misgaat met incidenten, zullen de diensten zich daar vooral op focussen en niet op brave burgers die F2-vuurwerk afsteken rond 00.00u.
? Volgens mij staat dit nog wel ter discussie vanwege de voorwaardes die zijn gesteld?