Opstaan in de bus voor een oudere/zwangere.
Goedendag zeggen tegen iemand op straat als je lang elkaar loopt.
Iemand een ferme hand geven ipv een box.
Mensen, ook jonger als jij, aanspreken met u.
In het verkeer opletten in plaats van op je telefoon kijken en schijt aan de wereld om je heen.
Als uitgangs punt Nederlands spreken en niet half Engels. Je weet wat ik bedoel ipv if you know you know.
Iemand aan mogen spreken op gedrag zonder gelijk uitgemaakt te worden voor kk mongool.
Een touwtje uit de brievenbus en sociale controle van buren.
Jeugd die bij opa en oma op visite gaan en zich gedragen ipv tegen je oma zeggen he ouleh.
Algemene hoffelijkheid, respect voor elkaar.
Emancipatie is ook totaal verkeerd ontwikkeld.
Ik vind het contrast tussen man en vrouw juist mooi.
Gelijke (basis) rechten tuurlijk maar zelfde salaris in een (zwaar) beroep? Nee.
Ik als man til wel die zware doos wat jou als vrouw fysiek niet lukt en daar krijg ik ietsje meer voor betaald.
Ik vul de vakken in de supermarkt en de vrouwen mogen lekker achter de kassa.
De moeder die thuis haar kinderen opvoedt en de man brood op de plank legt.
Nee er zijn zo veel dingen die verwijden dat ik hier nog wel 100 punten neer kan zetten.
Mijn Holland is allang Holland niet meer.
En dan hebben we het nog niet eens over LHBTI & de Islamitische vluchtelingen gehad.
Je hebt moeite dat de maatschappij nu eenmaal verandert. Dat snap ik ook goed, maar de maatschappij verandert altijd. Dat houdt nooit op. Ik kan wel bedenken dat als je 80 bent of zo de boel zo veranderd is, je vrienden weg en/of dood zijn en je ouwe stadje of dorp onherkenbaar is t.o.v. je jeugd je het wel best vindt en de dood met open armen binnenlaat.
Verder gaat lees ik hier vooral dat jij intolerant bent richting van alles en nog wat. Als je in 1950 had geleefd was jij typisch iemand geweest die het toenemende vuurwerk dat met "die Blauwen" opgang vond, had afgekeurd. Dan had je naar rust verlangd. Dat denk ik.
Ik denk dat heel wat Islamitische vluchtelingen een hoop van jouw kernwaarden wel delen. Vrouwen die minder zijn en thuis moeten blijven dat zie je daar ook wat meer, respect voor ouderen, ouders met u aanspreken, sociale controle galore (oh ooh). Je zou blij moeten zijn!