Ik erger me de tyfus

U spreekt tenminste beetje abn. Ik wil hier niet eens op antwoorden word er gewoon ziek van.
Ben helemaal met jou eens.

Mannen echtwaar... ten eerste met een beetje verstand haal je het uit de titel, althans mij lukt het en ik ben niet de slimste. Mocht je dit onderscheidende vermogen niet hebben, dan is de laatste kolom aan de rechterkant doorslaggevend. Staat hier: Vuurwerk in de media dan open je het niet.

Ik snap dat sommige mensen het niet willen lezen maar overdrijven is ook een kunst.

Nog minder dan 2 maanden en dan mag ik weer losgaan in de straat! En dat plezier neemt niemand me af ook de media niet:D

Ik begrijp je volkomen! Iedere keer wanneer ik dit soort artikelen voorbij zie komen begint mijn bloed te koken, laat staan als ik de kansloze Facebook comments erbij lees.. Vaak krijg ik de behoefte om er (geleid door emoties) op te reageren, om ze eens duidelijk te maken dat wat ze uitkramen complete nonsense is. Maar meestal is een fatsoenlijke discussie voeren niet eens mogelijk, meteen roepen dat het verboden moet worden terwijl in het artikel duidelijk staat dat het illegaal vuurwerk betreft, wat dus allang verboden is & met het verbod op consumenten vuurwerk hoogstwaarschijnlijk alleen maar meer gestimuleerd zal worden. Het is bij deze groep dus ook een stukje onwetendheid.

Juist hierom denk ik dat het belangrijk is om onze kop niet in het zand te steken en toch tegengeluid te blijven maken.. Want wie weet bereik je net iemand die door jou aan het denken komt & inziet dat een verbod op consumenten vuurwerk helemaal niet de oplossing voor het probleem is. :wink:

Weet je wat ik eigenlijk nog veel erger vindt. Dingen willen ''verbieden'' (in dit geval niet meer terug laten komen op het forum) omdat je ergens een hekel aan hebt... Eigenlijk is dat precies hetzelfde doen, wat de anti-vuurwerk groep in nederland ook doet.

Weet je wat ik eigenlijk nog veel erger vindt. Dingen willen ''verbieden'' (in dit geval niet meer terug laten komen op het forum) omdat je ergens een hekel aan hebt... Eigenlijk is dat precies hetzelfde doen, wat de anti-vuurwerk groep in nederland ook doet.
Nou dit wordt dan meer een vuurwerkklaagvrije zône :D

Die negatieve berichten zijn juist het mooie van dit forum. Het is waardevol om dit te kunnen bespreken met min of meer gelijkgestemden. De kunst is alleen om je niet te ergeren, maar om de argumentatie door te prikken of om gewoon te lachen om al die nonsense.

En bovendien, als je enkel nog positieve vuurwerk gerelateerde berichtgeving wil tonen op dit forum, dan kun je de media sectie net zo goed opdoeken.

Ik snap uberhaupt niet zo goed hoe mensen zich zo kunnen irriteren aan die negatieve berichtgeving. Neem het ter kennisgeving aan, en geniet lekker van je hobby zou ik zeggen.

Of wellicht het forum “Vuurwerk in de media” opsplitsen in twee subforums, zoals VWC dat met veel meer onderwerpen doet!

Of wellicht “Vuurwerk in de media” opsplitsen in twee subforums, zoals VWC dat met veel meer onderwerpen doet!

Ja en waar ligt de grens van wat positief en negatief is, en daarnaast is dat weer extra werk voor mods? Beter proberen de personen die zich er zo aan ergeren dat in te perken... plaats van allemaal regeltjes verzinnen etc.

"Pietje de oogarts vindt dat vuurwerk per direct verboden moet worden"

Dat is geen nieuws, dat is een mening, stemmingmakerij.

FAKE NEWS!

Doe hier maar een slotje op. Begin het al weer zat te worden. Je leest het of je leest het niet. Niet zo moeilijk toch?

Ik lees een paar post terug dat er hier op vwc geen censuur plaats vind.

Als je je zo ergert lees je dit topic toxh niet?

Gelukkig ben jij de positiviteit hemzelf Sirens :wink:

Ik ben van mening dat het gewoon besproken moet kunnen worden. Of je het er mee eens bent of niet kan ieder voor zich bepalen, maar je kop in het zand steken verandert niks aan de hele situatie.

@ Sirens. In plaats van je focus op het negatieve, misschien leuk voor anderen en vooral voor jezelf als je je focust op een positieve bijdrage aan het forum?

Ik erger mij opzich niet aan de geplaatste nieuwsberichten, ik erger mij meer aan de kort zichtigheid van degene waarover het bericht gaat (Voorbeed C6 op marktplein gegooid) Alle berichten gaan inderdaad over vuurwerk, maar meermaals ook over personen die niet logisch kunnen nadenken of gewoon dom zijn. Hoe dan ook dan komt vuurwerk weer in een kwaad daglicht, en niet de persoon die het musbruikt.

Tevens wordt ik ook wel eens moe van diverse reacties op de nieuwsberichten, vaak over onkunde van de journalist, negatieviteit over wet en regel geving, en bijna altijd wordt het vuurwerk goed gepraat, maar heel simpel je mag nog niks afsteken ( op Cat1 uitgezonderd) dus wordt men gepakt eigenschuld, en daarnaast verpesten ze het voor de mensen die zich wel kunnen inhouden.

Het lijkt me het beste wanneer je alleen de andere topics leest en het mediagedeelte overslaat.
Maar het probleem altijd is, dat je uit nieuwsgierigheid daar toch ff heengaat...Dubbel gevoel dus voor een liefhebber.

Goed toch? Om te weten wat er zich in de media rondom vuurwerk afspeelt.Of je steekt je kop in het zand.

Goed toch? Om te weten wat er zich in de media rondom vuurwerk afspeelt.Of je steekt je kop in het zand.

Dat ligt eraan! Er zijn mediaberichten via leken die geen ''concreet gevaar'' voor onze hobby in politieke zin vormen, en die vaak gewoon te dom voor woorden zijn! Die sla ik graag over als ik een goede bui heb, net als illegaal vuurwerk dat onderschept is etc. Zorgt voor een hoop gezeik onderling op dit forum, geen zin in om dat te lezen...

Berichten als Pieter van Vollenhove die iets roept, de Faber en Bonte etc. lees ik wel.
Of bijvoorbeeld nieuwe trends als buurtcomités die stiekem de boel bepalen in de wijk.
Ook een partij of minister die zich uitspreekt onderzoek ik graag!

Dat is het belangrijkste en al frustrerend genoeg kan ik je vertellen! :wink:

Back
Bovenaan