Hulp en of inspiratietopic doorlontprojecten / show 2014 / 2015

Als je de doos heel laat kun je ze prima laten staan. Zorgt juist voor wat extra stevigheid.

Wat betreft het doorlonten. Ik verwacht dat bij de Hydra cakes achter het label een stuk quickmatch / snellont zit. Zie stap 1 in de bijlage onderaan deze post.

Bij de eerste cakes alles laten zitten van de lont. Bij de overige cake bij de startlont het visco afknippen en de visco van de reservelont van cake 1 erin steken en ff een ti-wrap of tape erom doen. Zie stap 2.

Alle cakes kun je op deze manier aan elkaar verbinden, zodat ze na elkaar af gaan. Wel zou ik bij de laatste cake in de serie de reservelont mooi laten zitten, zodat het ook voor het doorlontproject de functie van reservelont heeft, mocht hij weigeren via de startlont. Dan loopt hij gewoon van achteren naar voren.

Bekijk bijlage 20604

Oke thanks ik zal ff kijken, er zit al quickmatch (dat roze lont als het goed is op de foto van de links boven cake) als reserve lont, als ik dat gewoon vast maak aan het hoofdlont van de andere cake dus het visco gedeelte zit er een kleine pauze tussen als het goed is toch? maar dat maakt mij niet zo heel veel uit ik kan ff kijken of er onder dat visco lont ook snellont zit dan zou ik die 2 aanelkaar kunnen maken als ik begrijp wat je bedoelt. Maakt het uit of het doorlonten boven op de cakes zit of dat het buitenom gaat of ernaast? Dus de posities van de lonten.

Gr

Oke thanks ik zal ff kijken, er zit al quickmatch (dat roze lont als het goed is op de foto van de links boven cake) als reserve lont, als ik dat gewoon vast maak aan het hoofdlont van de andere cake dus het visco gedeelte zit er een kleine pauze tussen als het goed is toch? maar dat maakt mij niet zo heel veel uit ik kan ff kijken of er onder dat visco lont ook snellont zit dan zou ik die 2 aanelkaar kunnen maken als ik begrijp wat je bedoelt. Maakt het uit of het doorlonten boven op de cakes zit of dat het buitenom gaat of ernaast? Dus de posities van de lonten.

Gr

Dat roze reserve lont brand ook op normale snelheid..als je die gewoon aan elkaar vast maakt heb je wel wat vertraging inderdaad.Zou de lonten wel naar de zijkant wegwerken dus niet boven de tubes laten hangen.

Dat roze reserve lont brand ook op normale snelheid..als je die gewoon aan elkaar vast maakt heb je wel wat vertraging inderdaad.Zou de lonten wel naar de zijkant wegwerken dus niet boven de tubes laten hangen.

Oh oke ja dat maakt ook niet echt uit het gaat er meer om dat niet alles na elkaar opnieuw aangestoken moet worden dus is ff kijken wat ik er van kan maken. Moet ik dan ook het karton een stukje scheuren zodat ik de volledige lengte van de lonten kan gebruiken om zo alles door te lonten?

Oh oke ja dat maakt ook niet echt uit het gaat er meer om dat niet alles na elkaar opnieuw aangestoken moet worden dus is ff kijken wat ik er van kan maken. Moet ik dan ook het karton een stukje scheuren zodat ik de volledige lengte van de lonten kan gebruiken om zo alles door te lonten?

Ja dat zou je kunnen doen...als het goed is kom je dan ook de quickmatch tegen en zou je nog altijd de manier kunnen doen die pyroguy liet zien.

Oke thanks en ik zal is ff gaan kijken of het gaat lukken :) Laat wel weten wat het geworden is

Komt wel goed is niet al te moeilijk gelukkig..als je de lonten nou aan elkaar hebt zitten doe er dan nog een stukje alu folie omheen voor eventuele vonkoverslag.

Aluminiumfolie, dat zilveren folie wat je meestal in elke keuken wel hebt liggen. Helpt goed tegen vonkoverslag!

Zo ff Tie Wraps gehaald en begonnen aan het doortlonten heb nu de laatste pot doorgelont en wil ff weten of de verbindingen of uberhaupt het gehele gebeuren goed is aangezien dit mn eerste keer is dat ik dit doe :) (kijk afbeeldingen hieronder)

DSCN0816.jpg
DSCN0817.jpg
DSCN0818.jpg
DSCN0819.jpg
DSCN0820.jpg

Gr

Goche je wel in je rol blijven he, je praat in je startpost over een vriend, verder in het verhaal al over ik. :-)

Goche je wel in je rol blijven he, je praat in je startpost over een vriend, verder in het verhaal al over ik. :-)

het is ook van een vriend van mij alleen ik moet het doorlonten omdat hij dat niet kon en ik het wel wou doen voor hem :) maar is iets makkelijker praten ;)

Doet er ook niet toe of het voor jou is of een vriend.

Onthoud wel dat je zo een paar seconden tussen de cakes hebt, omdat visco niet zo snel brand.

Wat ik zou doen is de ti wraps wat meer naar de uiteinden van de lonten toe schuiven, omdat hij daar het beste ontbrand en je zo beter contact hebt tussen de lonten.

Doet er ook niet toe of het voor jou is of een vriend.

Onthoud wel dat je zo een paar seconden tussen de cakes hebt, omdat visco niet zo snel brand.

Wat ik zou doen is de ti wraps wat meer naar de uiteinden van de lonten toe schuiven, omdat hij daar het beste ontbrand en je zo beter contact hebt tussen de lonten.

Oh oke, de pauzes maken niet erg uit het gaat er meer om dat het een geheel is kwa box zegmaar. De tie wraps iets verder doen kan wel maar is het zo goed kwa verbindgen van de lonten?

De volgende 4 cake's wil ik dit jaar doorlonten:
- flacid cannon (1e)
- Heroes (2e)
- cruelty (3e)
- ready to rumble (4e)

Zijn allemaal cakes die in salvo's schieten, dus lijkt me een leuk project. Heb ik voor 80 euro toch een leuke doorlontbox met over de 100 shots.

Mijn vraag is alleen of jullie het ook in deze volgorde zullen doen of misschien ergens zouden wisselen? en of er evt. nog betere salvo cakes zijn die jullie mij aanraden..

Oh oke, de pauzes maken niet erg uit het gaat er meer om dat het een geheel is kwa box zegmaar. De tie wraps iets verder doen kan wel maar is het zo goed kwa verbindgen van de lonten?

Ja ziet er prima uit zo als je wat vertraging niet erg vind...nu nog de lonten wat wegwerken en afdekken met alu folie. :)

Staan de cakes wel een beetje stevig in de doos?anders zou je nog tape om de cakes heen kunnen trekken zodat je meer 1 massief blok krijgt.

Uhm ja je kan ze niet meer draaien dus ik neem aan dat ze wel stevig erin staan ja ik kan voor de zekerheid nog wel wat tape er idd om heen doen

Zo ff alle lonten gefixt met tie wraps dat ze bij het begin van de lont goed vast zitten voor de vonk overslag :) en daarna wat alu folie erover heen gedaan voor bescherming, en hier is het eind resultaat nu hopen dat alles goed gaat de 31e! Wat vinden jullie ervan aangezien dit de eerste keer is dat ik zoon projectje maak.

Foto's
DSCN0821.jpg
DSCN0826.jpg
DSCN0827.jpg
DSCN0828.jpg
DSCN0829.jpg

Ik weet niet zeker of het zo goed zit met de alu folie dus wat feedback zou geen probleem zijn :~)

Gr

Back
Bovenaan