Hoogmoed

Ik heb verschillende filmpjes bekeken en ik moet zeggen dat de tails en het tempo perfect zijn, alleen de knal komt niet goed op mij over. Ligt dat aan mij? Het kost natuurlijk ook maar 11,50 voor 36 schoten, maar de "schreeuwfactor" heeft het bij mij niet.

De knallen komen op film schel over, is dat in het echt anders?

had er helaas maar 2 dit jaar, wat een topper! Volgend jaar neem ik er minstens 6!

Laatst bewerkt:
Ik heb verschillende filmpjes bekeken en ik moet zeggen dat de tails en het tempo perfect zijn, alleen de knal komt niet goed op mij over. Ligt dat aan mij? Het kost natuurlijk ook maar 11,50 voor 36 schoten, maar de "schreeuwfactor" heeft het bij mij niet.

De knal is ongeveer die van een Binkie, zeker niet daarboven. Ik moet je bekennen dat ik, die er slechts eentje afstak, even in de war was welk geluid van de stijglading kwam en welke van de burst... Vandaar ook mijn opmerking in mijn 'recensie' dat ik hier graag een grotere versie van zou zien, of dat het, net zoals vrijwel iedereen hier, doorlonten wordt. Pas met meer tegelijk wordt het in de lucht een knalspektakel.

Ook wij hadden in de buurt Hoogmoed gekocht, en hadden het plan opgevat om er drie teglijkertijd af te steken. In W-shape, welteverstaan. Erg geslaagd, al zeg ik het zelf.

Filmpje:

Algemeen over Hoogmoed: Damn. Wat een pot. Volgend jaar duidelijk weer. Chapeau!

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook wij hadden in de buurt Hoogmoed gekocht, en hadden het plan opgevat om er drie teglijkertijd af te steken. In W-shape, welteverstaan. Erg geslaagd, al zeg ik het zelf.

Filmpje:

Algemeen over Hoogmoed: Damn. Wat een pot. Volgend jaar duidelijk weer. Chapeau!

Wauw:shocked:

Zo dan onwijs gaaf gedaan! Dat is 1 grote muur aan witte tails met flinke knallen! Dat gaat zeker een idee worden voor komende jaarwisseling. Complimenten!

Vond het ook echt een absolute klassepot. Vorig jaar al de vette marja en nu de hoogmoed, Marijn komt ieder jaar weer met nieuwe gave verrassingen! 36 schoten voor 103 gram? Ik zou zeggen maak ook maar een 500 gram versie hiervan die in een halve minuut de hele meuk eruit ramt. Gegarandeerd succes! :D

Helaas, helaas, helaas! Er is geen Marijn dealer bij mij in de buurt (Dordrecht). Ik denk dat ik volgend jaar maar de trein neem en een stuk of 6 van deze haal. Het lijkt mij wel leuk om deze (2 stuks) te combineren met Falcon / Hypnotised.

Filmpje:

Beste video van de hoogmoed tot nu toe gezien! Machtig mooi in W-Shape. Had er zelf 6 tegelijk in mijn finale, maar die gingen gewoon recht omhoog.. W-Shape had dus nog beter geweest! :D

Vond het ook echt een absolute klassepot. Vorig jaar al de vette marja en nu de hoogmoed, Marijn komt ieder jaar weer met nieuwe gave verrassingen! 36 schoten voor 103 gram? Ik zou zeggen maak ook maar een 500 gram versie hiervan die in een halve minuut de hele meuk eruit ramt. Gegarandeerd succes! :D

Dat stukje mag nog wel een keer gezegd worden, wat lijkt me dat heerlijk. :rolleyes:

Zoals iemand al zei, het is zeker niet de hardste knalcake. Maar zeker wel degene die de meeste chaos veroorzaakt en dat voor zo'n mooi prijsje! Een Silver Salute of andere knalcake klinkt harder, maar het zijn de dikke tails en het snelle tempo die er samen 5 tot 10 seconden spektakel van maakt (zeker met meerdere tegelijk) :)

De Silver Salute is verdrongen als afsluiter!

Wat een heerlijk bakje!

wat een bak niet normaal gewoon heb hem ook mee mogen maken super gewoon!
het knalt niet zo hard als de silver salute maar hij is gewoon goed te noemen

zijn dezze te vergelijken met de knallen van silver salute >??

of terwijl karton hoogmoed of karton silver salute? :P

Ik vind de knal van de Silver Salute harder.
Maar dit is een totaal andere cake.
Tja, wel karton je moet nemen is moeilijk te zeggen.
Het zijn alle twee geweldige knalcake's.
Denk dat e zelf het beste kunt bepalen welke je neemt.

zijn dezze te vergelijken met de knallen van silver salute >??

of terwijl karton hoogmoed of karton silver salute? :P

Het zijn inderdaad andere cakes, ga je echt puur naar de knal kijken, dan zou ik voor de SS gaan. Alleen is deze duurder en zitten er minder in een karton.

Hoogmoed is een prima cake, vooral de mooie tails maken het geheel af, de straat wordt mooi verlicht door de tails.:) En het tempo kun je lekker vinden, of toch te snel.:wink:

Het hangt van je eigen voorkeuren af, ik zou ze wel allemaal live mee maken voordat je een keuze maakt:)

helaas geen marijn dealer bij mij in de buurt, dit jaar maar toch wat verder reizen voor deze prachtbakken:)

Back
Bovenaan