Hoe steek jij je vuurwerk aan?

ik gebruik gewoon sigaren. aansteken met een zippo en je hebt geen last van wind of wat dan ook. bovendien niet de kans dat de vlam van de aansteker gaan "likken" op een ander plekje van de lont waardoor het afsteken minder plezierig word ;p.. ervaringsdeskundige...

Ik zorg dat ik genoeg sigaren op zak heb en met een lekkere sigaar steek ik het vuurwerk aan. Dit jaar heb ik een sigaar van een meter hehehe

ik normaal met sigareten en af en toe een lekkere wilde havana(sigaar)
heb dit jaar ook zon creme brullee ding maar die is alleen voor de avond en voor de schow om 00:00 uur

Die stokjes gebruik ik niet meer, vindt ze gewoon niet fijn. Ik houdt het bij een sigaret of aansteeklonten, meestal de laatste anders wordt het zo duur:p

Aansteeklonten en kaarsaanstekers en een gasbrandertje.
aansteeklonten worden omdat ik die gewoon veilig vind,
en hij duurt een half uur ongeveer. dus ik vind hem wel
het beste en het goedkoopste

Met iets waar vuur vanaf komt. :P
Oke nu serieus uhmm aansteeklont of sigaret meestal of aansteker. EN strijkplankje.

Met een creme brulee brander, maar wel zo één waar power achter zit en niet van die Xenos baggerzooi.
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Aansteeklont, word ik misselijk van...smerige lucht!

gasbrandergr1.jpg

en

pyrotorch1.jpg

Beiden via Pietersvuurwerk.nl besteld.

Ik doe het gewoon met een aansteeklont of Met een sigaret.
Ik heb 2 jaar geleden gehad dat een aansteker opgevoerd was Die leende ik van iemand omdat ik geen vuur had. Dat wist ik niet en ik ging iets afsteken dus toen ik het aanstak was helft van het lontje al weg. Dus met een aansteker nooit meer.

Ik steek me vuurwerk aan met:

Sigaren (Nadeel daarvan is, dat er te veel van rook en ik last krijg van een chocolade schorre stem.)

Gasbranders, heb ik een stuk of vijf er van.

En mocht ik even van bovenstaande branders niet bij de hand hebben, dan wil ik wel een gewonen aanstker gebruiken.

(Ik t.z.t. een foto maken van me gasbranders. (Moet ik ook nog doen voor een topic van het vuurwerkmuseum....))

Op mijn verlanglijstje voor sinterklaas staat ook die langwerpige aansteker van Pieter, alleen zie nu helaas dat deze uitverkocht is :(

vind die metal torches en creme brulee maar rommel voor het aansteken van vuurwerk. In het begin gaat het goed en na een uurtje soms minder zit heel het gat waar de vlam uit komt verstopt door het spuiten van het aangestoken stuk vuurwerk. Ik had ook dat de vlam gewoonweg niet aanwilde vonk voor dat er gas uitkwam.. Doe mij maar aanstekers stuk of 50 voor 5euro(als de een stuk is pakte toch gewoon een ander) en wat aansteeklonten das voldoende

ik doe het gewoon met de "slappe" creme brulee van de xenos! haha, zowieso omdattie "ietsjes" kleiner is dan de gasbrander van een paar berichtjes hierboven :wink:
net weer een nieuwe gehaald in de xenos groningen.
verder uiteraard sigaren van Mehari's :D

vind die metal torches en creme brulee maar rommel voor het aansteken van vuurwerk. In het begin gaat het goed en na een uurtje soms minder zit heel het gat waar de vlam uit komt verstopt door het spuiten van het aangestoken stuk vuurwerk. Ik had ook dat de vlam gewoonweg niet aanwilde vonk voor dat er gas uitkwam.. Doe mij maar aanstekers stuk of 50 voor 5euro(als de een stuk is pakte toch gewoon een ander) en wat aansteeklonten das voldoende

Dan hou je de monding te dicht op het lont.
Ik heb er nooit last van en ik sta ruim 17 uur te stoken.
Nu moet ik wel zeggen, dat ik met zo'n Creme Brulee brander met zo'n krachtige vlam, een stuk prettiger werkt....de goedkope versie had wel regelmatig last van weigeren, omdat je geneigd bent met een beetje wind de vlam erop te douwen.
Belangrijk is, dat je de vlam haaks op het lont zet en niet te dicht erop!
Het lont gaat echt wel aan.

Back
Bovenaan