Hoe steek jij je vuurwerk aan?

Ik gebruik meestal een aansteeklont,stok of soms wierook (Ruikt lekker!). Af en toe een sigaret van mijn moeder. MIjn broer gebruikt een zippo, dat werkt ook wel lekker!

Aansteeklonten waren vroeger altijd handig toen ik nog de hele dag buiten stond om 12 slof Astronauten en de nodige grondbloemen, Jumping Jacks en babypijltjes op te stoken.
Als je dit met een aansteker deed dan kreeg je letterlijk een blaar op je duim.

Maar tegenwoordig ga ik slechts regelmatig even naar buiten om een paar knallers, vuurpijlen of een cake af te schieten en om daar nou steeds weer een aansteeklont voor aan te steken is ook geen doen.
Dus tegenwoordig gaat het gewoon met de aansteker of de sigaret.

Dit jaar ga ik het proberen met een Creme Brulee brander. Ik heb gelezen dat ze ongeveer 2 uur lang achter elkaar kunnen branden. Dat is meer dan genoeg. Ik heb nu nog thuis een 20- tal aansteeklonten liggen. Hier komen er waarschijnlijk nog een paar bij want ik zou het mezelf niet kunnen veroorloven als ik straks weer als vroeger elke Kanonslag moet aansteken met een lucifer!

Vorig jaar grotendeels alles aangestoken met aansteeklonten en met aanstekers. Gelukkig wel klikaanstekers. Ik heb ze ook gehad met een vuursteen, en je weet het wel. Dan zijn na een paar uur je vingers helemaal kapot van het draaien. Aansteeklonten hebben bij mij nog steeds altijd de meeste prioriteit. De grotere dingen (Cake's) steek ik aan met een aansteker of brander omdat er grotere tussenpauzes bij zitten. Kanonslagen en ander klein vuurwerk doe ik met een aansteeklont.

Creme Brulee brander heb ik vorig jaar voor het eerst gebruikt en dat is erg goed bevallen.

overdag met een aansteker (met zoon gloei vlam)
en met sigaretten(soms shagiejs)
savonds met een pyrotortch
en is het heftige voor bij dan is het tijd voor eeen lekkere dikke havanna waaar ik de rest mee afsteek

Mijn gereedschap: Een goede aanstekker,witte aansteeklonten,En een shagje of een peuk wordt ook gebruikt. Heb nog een halve meter liggen. Scheelt weer 50 cent.:p

uh ja meestal met aansteklonten anders sta ik de hele dag door te paffen en dat wordt je ook wel zat hoor :P

Dit jaar gebruik ik voor het eerst een bruleebrander (net vorige week gekocht bij de xenos!) voorheen gingen er heel wat sigaren op een dag door.

Met iets dat brand! :p

Nee, gewoon met aansteeklonten en aanstekers meestal. En soms een peuk.

:bye:

Met aansteeklonten. Mijn vader koopt ze altijd voor me zodat ik echt alleen vuurwerk kan halen van mijn budget :p. Hij wil graag dat ik het veilig afsteek.

Op de verkoopdagen savonds meestal een pijltje oid wel met de aansteker.

Gasbrander, aansteker, aansteeklont, peuk, wierook.
doorlontprojecten met visco, snellont.
kringen met kruit, grondbloemen, fontijntjes.

176.png

Dit jaar ga ik deze proberen naast de metaltorch en wat aansteeklonten van vorig jaar. Hoop dat ze idd langer branden en ze een beetje goed werken (de aansteekstokjes).
@Ilvan: Rook jij? :o :p

metaltorch :) en aansteeklonten :)

Voor savonds metaltorch en overdag neem ik metaltorch mee voor aansteeklonten aan te steken, en ik neem altijd een gasbus mee

image

Dit jaar ga ik deze proberen naast de metaltorch en wat aansteeklonten van vorig jaar. Hoop dat ze idd langer branden en ze een beetje goed werken (de aansteekstokjes).
@Ilvan: Rook jij? :o :p

Meestal rook ik 1 dag in het jaar. Op oudejaarsdag. Op den duur zijn de aansteeklonten op enzo, en dan ga ik aan de peuk :p

Ik gebruik voor de show pyrotorches, die van broekhoff heb ik en die zijn erg fijn. Overdag en als ik los wat afsteek gebruik ik aansteeklonten en een gewone aansteker ik zorg dan wel voor een pleister op mijn duim dit voorkomt wat brandplekken en wat blaren van aan het wieltje draaien.

Kijk daar was ik nu dus nooit opgekomen he :P een pleister...
Wou dat ik dat de afgelopen jaren ook had geweten:bonk:
Maar even ontopic: ik ga dit jaar voor het eerst de pyro torches gebruiken,
Vroeger altijd met siggaret/sigaar en overdag een aansteker. (meerdere natuurlijk :P)

Back
Bovenaan