Hoe realistisch is het landelijke vuurwerkverbod? [EenVandaag]

Vind het een prima aflevering eerlijk gezegd. Niet positief. Niet negatief. De vraag is gewoon of het wel te handhaven valt.

Het enige wat ik persoonlijk jammer vind is het vuurwerk dat voorafgaand aan o&n wordt aangestoken als legaal consumentenvuurwerk wordt aangezien. Ook de gewonden die nú vallen. Je hoort "het vuurwerk is vroegtijdig afgegaan." Ja! 21 dagen te vroeg....

Laatst bewerkt:
Ik heb nog steeds sterke twijfels bij de cijfers omtrent gewonden waar ook geen onderscheid tussen legaal vuurwerk en illegaal vuurwerk gemaakt wordt en die cijfers zijn volgens mij niet alleen van de jaarwisseling zelf zijn maar inclusief gewonden in de voorliggende periode (dus per definitie illegaal gebruik). Dat deel van een jongetje met ernstig letsel aan zijn hand is vast niet door legaal vuurwerk veroorzaakt maar dat is niet als zodanig benoemd. Verder kloppen de feiten aardig en dat is al heel veel beter dan 99% van de eerdere berichtgevingen en rapportages.

Treurig wel weer de suggestie dat er na een verbod alleen nog sterretjes mogen worden afgestoken (en trektouwtjes uiteraard). Dat wordt nog wat, met de F1-crackling (en hopenlijk fluit).

Same here zonder hier te lezen. Zodra die vrouw enschede in mond nam klikte ik het filmpje weg. Kan het niet meer aanhoren, elke keer wordt die vreselijk ramp in 1 adem met ons F2 vuurwerk genoemd en dat er wel 500 potentiële enschede’s op de loer liggen. HOU OP!
En dat wordt hier juist niet gezegd. Enschede wordt alleen genoemd als startpunt van de discussie over vuurwerk. En daar is op zich dus niets mis mee.

Ik vond het een goede samenvatting van alles. Beide kanten belicht.

En enschede is toch het punt geweest waarop de discussie over vuurwerk heviger werd.

Ik kan er niet meer naar kijken noch luisteren.

Ik denk dat ik 01-01-2027 niet eens het nieuws durf te lezen/zien/horen...tuurlijk is de backlash leedvermaak maar ook gewoonweg te pijnlijk.
Maar ik vrees vooral zo ontzettend voor die brave huisvadertjes die het illegale pad op gaan met de hevige kwetsuren als gevolg, voor het oog van hun kindertjes... 🫣😣 terwijl ze normaal gewoon een veilig potje konden afsteken...
En de dienende goedgezinde vaders van de gezinnen die in de vuurlinie moeten staan in de grote steden... Bah, bah en nog eens bah.

Ik vind het ontzettend sneu voor die jongen, maar er is geen enkele context gegeven over wat voor soort vuurwerk zijn hand heeft beschadigd. Vind dat daarom altijd een erg lastig argument, zowel om ingezet te horen worden als te weerleggen.

Ik kan er niet meer naar kijken noch luisteren.

Ik denk dat ik 01-01-2027 niet eens het nieuws durf te lezen/zien/horen...tuurlijk is de backlash leedvermaak maar ook gewoonweg te pijnlijk.
Maar ik vrees vooral zo ontzettend voor die brave huisvadertjes die het illegale pad op gaan met de hevige kwetsuren als gevolg, voor het oog van hun kindertjes... 🫣😣 terwijl ze normaal gewoon een veilig potje konden afsteken...
En de dienende goedgezinde vaders van de gezinnen die in de vuurlinie moeten staan in de grote steden... Bah, bah en nog eens bah.
Ik denk persoonlijk dat het aantal gewonden de laatste jaren kunstmatig hoog is gehouden....en dat er met de jaarwisseling van 26/27 ineens veel minder gewonden gemeld gaan worden...'om aan te tonen dat een verbod echt helpt'....
Probeer maar eens cijfers los te krijgen bij het oogziekenhuis van tjeerd...word je door verwezen naar een public relations buro...dat zegt genoeg.

Ik denk persoonlijk dat het aantal gewonden de laatste jaren kunstmatig hoog is gehouden....en dat er met de jaarwisseling van 26/27 ineens veel minder gewonden gemeld gaan worden...'om aan te tonen dat een verbod echt helpt'....
Probeer maar eens cijfers los te krijgen bij het oogziekenhuis van tjeerd...word je door verwezen naar een public relations buro...dat zegt genoeg.
Propaganda

Back
Bovenaan