Het weer op 31 december en 1 januari

Dit bericht komt regelrecht van weeronline.nl

Zoals het er nu naar uitziet krijgen we geen extreem slecht weer als we afscheid nemen van dit decenium. Er is kans op lichte neerslag en mist.

Door invloeden van een lagedrukgebied zal het bewolkt blijven en er af en toe lichte neerslag vallen. Het is nog maar de vraag of deze neerslag in de vorm van sneeuw, ijzel of regen valt. Het Amerikaanse weermodel (GFS) berekent temperaturen net boven het vriespunt en laat het daarom regenen. Het Europeese weermodel (ECMWF) daarentegen, berekend temperturen net onder het vriespunt en laat het licht sneeuwen. De modellen berekenen een temperatuur tussen +2 en -2 graden voor de nacht van donderdag op vrijdag. In de loop van de week zal duidelijk worden of de temperaturen onder of boven het vriespunt komen te liggen. De wind is zwak bij een variabele richting. Daarom is er ook dit jaar kans op een lokale mistbank als we het jaar 2010 ingaan. De mist wordt erger gemaakt door de kruitdampen van het vuurwerk.

Buienradar is niet echt te vertrouwen in een meerdaagse voorspelling. Geloof eerder het stukje van weeronline en die weten het dus nog niet. Morgen misschien meer zekerheid!

Buienradar is niet echt te vertrouwen in een meerdaagse voorspelling. Geloof eerder het stukje van weeronline en die weten het dus nog niet. Morgen misschien meer zekerheid!

Ik geloof dat stukje juist niet.
Als je kijkt naar de EPS van het KNMI.
Die geeft voor 31 december en 1 januari amper neerslag aan.
En ik heb in het KNMI toch iets meer vertrouwen als een site van weeronline

Dat gezeik en gedoe altijd dagen, soms al weken voor de 31e over het weer.... wacht nou maar gewoon af de komende dagen.

Ah joh Jack, we moeten ons 2 dagen zien te vermaken, laat ons lekker joh. :p:wink:

Gewoon lekker allemaal elkaar opnaaien en hopen dat het goed weer wordt, heerlijk toch! Ik houd goede hoop in ieder geval en de huidige voorspellingen vind ik niet heel erg slecht. :)

vorig jaar was er bijna overal mist in het land maar hier niet, dus hoop gewoon dat dat weer uitblijft. En verder geven ze nu weer 0mm neerslag af en windkracht 3 terwijl dat eerst windkracht 5/6 zou zijn met heel wat neerslag en mist. Nja we zien wel, hopen dat de huidige voorspelling ooke cht uitkomt, want die is wel ideaal.

Dat gezeik en gedoe altijd dagen, soms al weken voor de 31e over het weer.... wacht nou maar gewoon af de komende dagen.

Je hoeft het topic niet te lezen, en je hoeft niet te reageren :wink:

Weet ook wel dat je er niks aan kan doen, maar toch kijk ik ook stiekem de laatste dagen al met spanning naar de vooruitzichten. Wordt het goed, wordt het slecht, wind, regen, sneeuw?!?!? Ook dit is een deel van de spanning die erbij hoort bij oud & nieuw vind ik. En gelukkig zijn de vooruitzichten op dit moment niet heel slecht, maar dat kan morgen weer heel anders zijn haha.

Je hoeft het topic niet te lezen, en je hoeft niet te reageren :wink:

Weet ook wel dat je er niks aan kan doen, maar toch kijk ik ook stiekem de laatste dagen al met spanning naar de vooruitzichten. Wordt het goed, wordt het slecht, wind, regen, sneeuw?!?!? Ook dit is een deel van de spanning die erbij hoort bij oud & nieuw vind ik. En gelukkig zijn de vooruitzichten op dit moment niet heel slecht, maar dat kan morgen weer heel anders zijn haha.

Daar gaat het me ook niet om, om de laatste paar dagen ( misschien dat je anders gelezen hebt) want zelf houd ik het weer ook wel in de gaten hoor. Maar er zijn er hier bij die al weken van te voren zowat in hun broek lopen te piesen en te kakken.. want stel je toch eens voor dat er 3 vlokken sneeuw of 2 druppels regen vallen. Of erger nog.. mist..

Dat hoeft voor mij gewoon niet .. snap je. Dat je dit nu bespreekt prima.. nu kun je daar al een klein beetje een zinnig woord over zeggen.. 2-3 weken op voorhand nog helemaal niks.. laat staan een paar maanden van te voren. En daar erger ik me dus gruwelijk aan. Geld overigens niet alleen voor oud en nieuw hoor.. wel voor meer dingen waar men al weken van te voren het weer voor denkt te kunnen voorspellen ( het lijkt af en toe wel zwarte magie voor en bij sommige) dat gaat gewoon niet, en is totaal zinloos. :wink:

Dude`s toen ik 2 dagen geleden keek was de neerslag kans 70%. Nu staat het al op 60%. Hopen dat het nog meer afneemt .... Wel *** dat de windrichting kracht 4 blijft! Hoop dat dat ook nog goed komt.

ach,

als het windkracht 4 is, is het wel goed zodat er niet weer een enorme mist hangt.

En hoop zoizo niet dat het om 1January 00:00 gaat regen zoals 2 jaar geleden (08'09) ging het even regenen toen zag je bijna geen vuurwerk
toen over was ging het er weer vol tegen aan haha

in dit westenwindengebied mag je blij zijn met enkel 4 Bft, 't zal ook eerder 5 zijn wrs. Goed om de mist weg te blazen, 't vuurwerk gaat dan nog heel best de lucht in hoor.

Hier ziet het er goed uit!
(Son)
Kans op neerslag: 50 %
Neerslag in mm: 0 (Yes!)
Windkracht: 2
Temperatuur: Min 3 Max 6

Daar gaat het me ook niet om, om de laatste paar dagen ( misschien dat je anders gelezen hebt) want zelf houd ik het weer ook wel in de gaten hoor. Maar er zijn er hier bij die al weken van te voren zowat in hun broek lopen te piesen en te kakken.. want stel je toch eens voor dat er 3 vlokken sneeuw of 2 druppels regen vallen. Of erger nog.. mist..

He ik snap prima wat je bedoelt inderdaad :wink:
Het doet lachwekkend aan als je in Oktober/November al begint te soebatten over de mogelijke weertypes op 31-12. En daar doelde je ook op zie ik. Omdat je reactie er nu staat dacht ik even dat je op de discussie van de laatste dagen doelde, en ja, dan kijken we toch eigenlijk allemaal stiekem met een schuin oogje naar de voorspellingen, hopend op goede berichten :)

Voor mij is alles prima, behalve harde wind, regen of mist.

Met temp van -10 heb ik geen problemen, behalve me voeten en handen!!

Back
Bovenaan