Het weer op 31 december en 1 januari.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuwe ECMWF maar niet kijken dan..

Mag ik dan vragen..wat vind jij dan al slecht weer?
Is dat windkracht 4 en af en toe een bui?
Of praten we over een windkracht 5+ met regen?

Ik vraag dit omdat de 1 al blij is met een windkracht 4 en een ander wil een windkracht 2 zeg maar.

Mag ik dan vragen..wat vind jij dan al slecht weer?
Is dat windkracht 4 en af en toe een bui?
Of praten we over een windkracht 5+ met regen?

Ik vraag dit omdat de 1 al blij is met een windkracht 4 en een ander wil een windkracht 2 zeg maar.

De wind neemt eind van de middag af. Ik neem aan dat Davidh de neerslag bedoelt in deze als we het over de 12Z run hebben. Die is bij ECMWF aanwezig tussen 18:00 - 02:00. Lokaal wel flinke verschillen. Dit zal een neerslagzone zijn die overtrekt.

GFS geeft geen neerslag in deze run tussen 18:00 - 02:00.

Qua wind lijkt het wel mee te gaan vallen op deze runs. Dit is om 23.00 uur 31ste.

GFS.
IMG_0802.jpg

ECMWF. Wat meer langs de kust en zelfs vorst.
IMG_0801.jpg

Zo lang het maar niet regent.
Ik lees hier berichten dat het mag regenen.

Als het zo regent zoals nu.. pohhh wat zal ik chagrijnig zijn.

Beetje miezer oké, voor even. Maar niet heel de avond.

Laat alles maar vallen tot 1400.

Ik vind regen tot op zekere hoogte minder erg dan wind. Bij wind zijn je effecten al snel kapot. Bij regen is het meer lastig dat je druppels in je ogen krijgt bij het omhoog kijken:D

Overal zie ik nu terugkomen dat het precies op de 31e mee zal vallen, met eromheen kutweer. Ik ben er niet gerust op, maar voel ergens dat het wel goed gaat komen!

Ik vind regen tot op zekere hoogte minder erg dan wind. Bij wind zijn je effecten al snel kapot. Bij regen is het meer lastig dat je druppels in je ogen krijgt bij het omhoog kijken:D

Helemaal mee eens. Wind is de echte spelbreker. Een buitje hier en daar kan ik prima mee leven. Tentje op en stoken met die handel.

Eén keer gehad dat ik mijn vuurwerk af moest steken in regelrechte pleurisregen. Dan wil de viscolont best snel de geest geven. Aluminiumfolie bleek toen de redding. Lont binnen even strak inwikkelen en dan ontstak alles uiteindelijk prima in de regen. Te harde wind daarentegen is echt hopeloos.

Oke, vraag aan de experts; hoe groot is de kans dat het, laten we zeggen op een gemiddelde plek in t land, gaat waaien én regenen van 18:00 tot 02:00?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan