Is iemand gepakt geweest? Of bijna gepakt?

VWBE

VWC lid
Ja heren, ik was bijna gepakt.

Ik had met een maat een Rubro compound gestookt in een parkje.

We wandelen terug naar huis, en de politie komt aanrijden.

Ze doen het raam naar beneden:

"hallo heren"
"van waar komen jullie?
"naar waar gaan jullie?"
"ok fijne avond"

We stapten rustig door en ze reden voorbij aan de nasmeulende compound.

Bijna raak.

Let dus op dat je een alibi hebt als je niet voor de deur stookt en niet meteen naar binnen kan.
Zorg dat je iets hebt om te vertellen als ze aan komen rijden.

Ik heb zelf geen politie gezien. Wel in de ochtend wat mensen in de buurt van onze stooklocatie. In de avond geen gezeik gehad, maar juist mensen die speciaal vanuit een aantal straten verder op naar het centrum kwamen omdat er hier aardig wat vuurwerk werd afgestoken. De sfeer was magisch.

Ik heb zelf geen politie gezien. Wel in de ochtend wat mensen in de buurt van onze stooklocatie. In de avond geen gezeik gehad, maar juist mensen die speciaal vanuit een aantal straten verder op naar het centrum kwamen omdat er hier aardig wat vuurwerk werd afgestoken. De sfeer was magisch.

Voor ons was het best bizar.
1 compoundje en toch bijna raak...

Ik heb hier ongestoord me hele collectie f2 ongestoord en met gezelschap van de buren kunnen stoken voor me deur ( +-7 compounds 8 cakes stuk of 80 pijlen en nog wat single shots, en veel cat1) en geen een keer politie of zeurende mensen gehad.

Ook in Purmerend was het rustig, een buurt met toch veel honden was er geen gezeik ofzo, ik was toch tot een uurtje of 3 bezig. Geen politie, geen wijkagent, geen handhaving, geen gezeik. Best een prettige buurt.

Hier de hele dag geen politie gezien, toch nog 2 compounds kunnen schieten: 288 schoten, en 440 schoten!

bij mijn was 1x poltie geweest maar gelukkig had ik 2 vriendelijke agente ze kwamen alleen even kijkje nemen voor de rest niks gebeurd geen boete ofzo

Hier reden iets voor 18u al busjes langs met politie, toen ik 5 minuten later mijn compound afstak stonden er 2 in de straat. Niet echt goed voor het ontspannen stookgevoel, heb dan ook weinig losse cakes afgestoken. Iets voor 12u stonden ze er weer en met zaklampen door de straat te schijnen. Gelukkig ging het om 12u zo los dat ze niks meer konden en gelukkig toen ook niet meer gezien. Best apart, want ik woon niet in het centrum ofzo en in een verder rustige wijk. Ging wel redelijk vroeg al best wat vuurwerk de lucht in. Leftovers van vorig jaar zijn dus nog niet allemaal op...

In de vooravond cat 1. project afgestoken kwam er gelijk een vent op een driewieler step zemelen over solidariteit en emancipatie. Geprobeerd uitteleggen dat het cat 1. was en gevraagd of hij zijn weg wou vervolgen. Irritant.

Hier reed om de 10 minuten politie langs, helaas maar altijd als ik hier ben. Dus 1x f2 en voor de rest hele avond f1.

IN duitsland 2x politie. eerste keer nadat we 5 minuten bezig waren en iemand heel kwaad werd en de politie belde. Toestemming van burgemeester laten zien en ze gingen weer weg. Vriendelijke agenten. 10 Minuten later brandweer met spoed, ook tostemming laten zien. 's avonds om 21:00 weer politie en deze ook de vergunning laten zien. Net klaar dus enkel opruimen. Ook vriendelijke agenten.
In Nederland een project van 6 cakeboxen, een rek shells 2.5 / 4" , serie 902, BE pijlen , BE cakes en NL / Be fonteinen zonder problemen. Fantastisch sfeertje.

Ook in Purmerend was het rustig, een buurt met toch veel honden was er geen gezeik ofzo, ik was toch tot een uurtje of 3 bezig. Geen politie, geen wijkagent, geen handhaving, geen gezeik. Best een prettige buurt.

welke buurt was dat? weet ik waar ik volgend jaar heen moet ;-)

Helemaal geen politie gezien hier op 1 keer na. Maar die kwamen omdat er een vrouw van 15 huizen verderop kwam klagen en politie had gebeld. Toen we haar vriendelijk te woord hadden gestaan en ze maar bleef schreeuwen schoot mijn buurman een beetje uit z'n slof.

Politie kwam even kijken en na 1 minuut babbelen gingen ze er vandoor met de boodschap dat wat we aan het doen waren prima was en ze de mevrouw nog even gingen bellen.

Begin van de avond 2 busjes gezien over de ringweg om de wijk heen, verder in de wijk helemaal 0.0 gezien over de hele avond. Aantal uur ongestoord kunnen stoken zonder ook maar 1 opmerking van iemand. Alleen maar positieve geluiden van de mensen die buiten waren. Ondanks dat er af en toe belachelijk zware grondknallers afgingen.

Hier in Tilburg werd veel afgestoken in zuid waar ik woon, veel zwaarder spul en was heel mooi vuurwerk, je ziet het kwaliteits verschil met Nederlands vuurwerk, ik denk ook dat er de komende jaren veel meer illegaal spul zal komen.

Ook de klagers van de buurt hebben genoten en er kon een applausje van af.

Politie is 2x geweest en hebben niks gedaan, hebben zelfs mee gekeken, ook dat mag gezegd worden.

Al met al een geslaagd oud en nieuw

Woensdag kwam de politie wel langs toen we wat cat 1 aan het stoken waren, maar dit was uiteraard geen probleem.

Wij hadden alleen twee nep Boa's aka twee buurvrouwen die heel de buurt de stuipen op het lijf gejaagd hebben.
Dames waren aan het wandelen met veiligheidshesjes(doen ze blijkbaar altijd 's nachts) en hebben zich kostelijk vermaak met de wegrennende kinderen en een wildplasser die zich gehaast uit de voeten maakte :D

Verder geen politie gezien de hele avond.

Back
Bovenaan